[BC3] Supermicro dual PIII pro266 voor SDRAM !!!!

Pagina: 1
Acties:

• SkoolieDie
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dit is nieuw en helaas nog niet hier gezien, maar echt dit wordt hem !
Supermicro 370DDE
Dual PIII
VIA Apollo PRO266 chipset
4GB *SDRAM* (!!!)
onboard Promise ATA100 raid

blablabla meer info hier

• SkoolieDie
  • Niet online
Voor de duidelijkheid:
Ik was op zoek naar een dual PIII mobo waar 768 Mb SDRAM oppast in vier slots. Was niet overtuigd door het aanbod wat er nu is, en heb geen zin om nog eens X gulden aan RDRAM of DDRDRAM uit te geven (Wie heeft er niet een hoop goedkoop geheugen gekocht de laatste tijd ?). Op de site van Supermicro vond ik dit board met de PRO266 voor SDRAM.

Dit board is gloednieuw en nog niet hier te krijgen helaas. Even wachten dus, maar Supermicro is een kwaliteitsmerk en dit board heeft goede features voor een (waarschijnlijk) lekkere prijs. :9~

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 00:07
supermicro is zeker een goed merk. vooral gebruikt (eigenlijk alleen maar) in servers en zware workstations.

weet je de prijs al?

• SkoolieDie
  • Niet online
Nee nog geen prijs. Dit board is zo nieuw dat ik in de zoekmachines niks kon vinden, even wachten dus. Maar ik denk dat het wel mee zal vallen, die apollo pro chip en de fasttrek raid zijn consumer gericht, niet zo duur als de serverworks oplossingen.Dit gaat mijn render bakkie worden.
Ik heb alvast Anand,Sharky,Tom,Techreport en Digitlife gemaild over dit mobo. Even wat rumour maken is het sneller hier. >:)

Straf logo trouwens, zelf gemoddelt ?

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-08 17:03
Supermicro maakt lekkere bordjes, maar goedkoop, dat zie ik niet zo zeer zitten...
Ik snap het hele idee achter een sdram only bord op een ddr chipset ook niet echt trouwens...
Over dat icoon, dat komt uit een budweiser reclame: WASSSUUUUUUUUUUUP????? :o

• SkoolieDie
  • Niet online
Wassup.
Ik zie de reden ook niet zo, maar komt mij goed uit ;) . Misschien niet goedkoop vergeleken met een CUSL2-C maar tegenover een Serverworks bordje zal dit bord spotgoedkoop worden.
Wassout.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:03
Zit met hetzelfde idee als jij: heb al veel SDRAM, wil niet nieuw soort geheugen kopen maar wel een Dualbord. Ik zit te twijfelen tussen een Tyan 200/230 (tja, ik heb al 2Xintel NIC en FastTrak100) en deze heb ik nu ook al een poosje op ''t oog, alleen is er nog geen test of wat dan ook van te lezen. Volgens mij is er met zo''n Tyan 200 of 230 ook helemaal niks mis. Je kan er welliswaar niet mee overclocken, maar hoeveel kun je nog extra uit een PIII 1GHz halen? Niet veel me dunkt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik heb tot nu slechts een paar goede verhalen over dit merk gehoord, heb 2 pc''s gehad met supermicro plankjes, 1 slot 1 intel 820 en 1 socket 370 intel 810... de intel 820 draait nog steeds stabiel maar bezit de sloomste chipset :( en de intel 810 is al 4x vervangen, verschillende systemen, steeds andere problemen :r

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• SkoolieDie
  • Niet online
Van de Tyan site
Four 168-pin 3.3V DIMM sockets
Supports PC100 up to 2GB (8 banks/4 DIMMs)
Supports PC133 up to 1.5GB (6 banks/3 DIMMs)
Supports SDRAM and VCM SDRAM memory types
Lijkt er dus op dat je alleen 3 slots kan gebruiken met PC133 op het 200/230 bord. Ziet er goed uit verder.
Pagina: 1