Toon posts:

[BC3] Graphics Aperture Size instellen in bios.

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een A7v133 moederbord waarbij je kunt instellen dat je Graphics Aperture Size een bepaalde waarde krijgt. Hij staat bij mij nu op 32 MB.

Heeft de Graphics Aperture Size betrekking op je conventioneel geheugen of o je geheugen van je AGP-Kaart ?????

Verwijderd

Verbetering: Conventioneel geheugen is al je System RAM tot 640KB, dus dat zal het niet zijn. De AGP Aperture Size heeft te maken met system RAM wat je AGP kaart kan gebruiken bij zware 3D taken, en in bijna alle video tweaks etc. staat dat je die op ongeveer half je system RAM moet zetten. Dus als je 128MB RAM hebt, zet je em op 64, 64 -> 32 etc.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 128 MB op me moederbord geprikt maar als ik hem instel op 64 MB loopt hij vast met 3dmark2001.

Ga meer geheugen erbij proppen en opnieuw proberen

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Je hebt wel VIA 4 in 1 drivers geinstalleerd?

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 20:56
ik heb ook een a7v variant, en een gf2 mx, Graphics Aperture Size staat op 128, en ik heb 256 mb ram. Nooit problemen mee gehad.

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

hiero heb ik mijn aperture op 256 mb staan, dat betekent dat je textures kan laden tot 256 mb, dus dat houdt in dat je geheugen minstens even groot moet zijn en dat je het beste je aperture de helft van je system ram kunt zetten

JayGTeam (213177)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op maandag 23 april 2001 16:13 schreef michielk het volgende:
Heeft de Graphics Aperture Size betrekking op je conventioneel geheugen of o je geheugen van je AGP-Kaart ?????
Die Graphics Aperture Size is een overblijfsel van het begin van het AGP tijdperk. AGP zou in eerste instantie moeten werken zonder video geheugen.
Dit was omdat het system mem toen nog veel goedkoper was dan het veel snellere video mem.
Tegenwoordig zit die functie er nog steeds in met als reden/voordeel dat je grote textures kunt laden zoals AaroN al melde.
Je kunt hem op de helft van je sys mem zetten maar of dat het probleem met 3dmark2001 oplost durf ik niet te zeggen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de GAS op de helft zet van mijn systeem-geheugen (128/2=64) dan loopt hij vast in 3Dmark2001.
Spellen zoals IGI and Hitman lopen nog steeds prima op 64 MB.

Nu laat ik hem nog op 32 MB lopen maar koop binnekort nieuw geheugen d''rbij en dan kan ie omhoog.
Bedankt voor jullie posts....... :D
Pagina: 1