De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
ik heb van het weekend effe een dimmetje vervangen zodat ik mijn ram fijn op cas2 kon draaien (crashte voorheen)...dit is ook gelukt, alleen kostte het me 3 uur!! waarom? mijn ramsloten....met bepaalde combinaties weigeren ze gewoon, sommige dimms doen het helemaal niet en de volgorde is nogal bepalend voor het al dan niet werken van de ram (als ik 128mb dimms eerst doe crasht de boel, doe ik ze als laatst is er niks aan de hand)...soms werd er bij het toevoegen van een dimm ook geheugen afgetrokken ipv bijgeteld.....in ieder geval, na 3 uur had ik het eindelijk voor elkaar en werkt het ook goed, dus ik blijf er nu mooi af....ik weet overigens zeker dat de dimmetjes prima zijn (SDRAM) want ze doen het wel in een keer in andere mobo''s, zelfs als het hetzelfde mobo type is (ax6b)...bij mij moet ik alleen rare volgordes hanteren kennelijk....de sloten lijken dus een beetje gammel te zijn, of weet iemand anders wat hier aan de hand is? Het is niet zo heel erg omdat alles nu wel werkt (ook stabiel, geen crashes ofzo), maar toch raar dat ik zo erg moet prutsen om ram te laten werken terwijl dat in andere computers geen enkel probleem is...
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
k zou als ik jou was, toch een keer docmem een nachtje laten draaien om te zien of het geheugen echt wel goed is (niet dat ik het niet geloof, maar ik heb zelf een probleem gehad met een defecte dimm: als ik mijn video instellingen veranderde liep de pc vast, dacht natuurlijk eerst aan de video kaar)maar goed kijk maar eens op www.simmtester.com daar moet je: "doc memory" hebben
hmm...ik heb juist een dimmetje vervangen voor een andere...de andere 3 (4 in totaal dus) zijn nog dezelfde.... er was nog een dimm die ik wou proberen maar die deed helemaal niks terwijl die nu prima werkt in een andere pc.
Maar ja...als de ramsloten gammel zijn zou er natuurlijk ergens niet goed kunnen zitten (hoewel ik dat niet denk) dus ik zal dat proggie proberen...
die site is overigens moeilijk bereikbaar.
Maar ja...als de ramsloten gammel zijn zou er natuurlijk ergens niet goed kunnen zitten (hoewel ik dat niet denk) dus ik zal dat proggie proberen...
die site is overigens moeilijk bereikbaar.