Toon posts:

[BC3] BIOS Flash FAILED op MSI K7T Turbo (Zonder Raid)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ZOals de subject al zegt. Ik flashte het nieuwste OC-ers BIOS... Na 1 uur nog niet klaar. Na 2 uur nog niet klaar. Na 4 uur maar op de RESET knop geduwd...

Logisch dat ie nu niet verder komt dan een berg piepjes en de D-LED status van (assigning resources to ISA).

Enig idee hoe ik hem weer aan de praat krijg? Of moet ik met mijn mobo naar mijn leverancier aangeven dat ie het niet meer doet en dat ik een nieuwe wil?

Verwijderd

Topicstarter
Sjit, sorry, verkeerde topic, kan hem zelf niet verhuizen... Sorry modjes....

Verwijderd

ik denk dat je hem ook niet meer terug kan sturen want bios flashen is op eigen risico

Verwijderd

Topicstarter
Normaal gesproken niet nee, maar goed, ik houdt me wel van de domme dan :)

Maar, ik zal straks nog eens proberen met een bootflop en correct bios. Dan maar hopen dat het werkt. Wel balen hoor, een celly400 als backup is ook niet alles :(

Verwijderd

Wen er maar aan, is een bekend probleem met MSI boarden, ik heb 2 MSI boarden gehad (K7T Pro 2A en een K7T Master)

Bij allebei bleef ie dus ook hangen tijdens BIOS flash :( (En de bootblock (met floppy booten en re-flashen werkte dus niet)

Moet je gewoon ff MSI bellen, dan moet je je BIOS chip opsture en krijg je een nieuwe :)

(Als je zeurt (ik heb tentamens enzow, kan echt niet zonder blah,blah willen ze m nog wel eens sturen onder dat jij jouwes eerst opstuurt:))

Dan heb je m dus de volgende dag :)

Ze hebben bij MSI dozen vol met BIOS chippies leggen vertelden ze me :( Dus is wel vaker het probleem :(

Gelukkig heb ik nu een A7V133 :)

Die socket BIOS''es zuigen trouwens, moeilijk eruit te krijgen!

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 20:29
Als het niet lukt met bootflop enzo wil ik hem ook wel voor je flashen of je kunt eens kijken op www.flashbios.org/.

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gewoon even de bios hotswappen met een bord wat wel werkt. Ook bij socket-biossen werkt dat perfect.

Als je geen flauw idee hebt waar ik over praat:

- you''re a brave man... contact me via ICQ dan geef ik wel ff uitleg

- you''re a toodal loosah... stay away en breng je plank terug naar de winkel "uhhh... hij doet niks meer en ik weet niet hoe dat komt" :)

Verwijderd

Topicstarter
[b]Gewoon even de bios hotswappen met een bord wat wel werkt. Ook bij socket-biossen werkt dat perfect.
Helaas, het enige andere mobo dat ik hiero heb is een MSI k7pro 2-a en daar kan ik hem bij mijn weten niet opdoen.. of zie ik dat verkeerd? Sorry, maar tis de eerste keer dat een flash misgaat, dus ik weet de weg ff niet...

Verwijderd

Moet wel mogelijk zijn om op die Pro2A een K7T Turbo bios te flashen d.m.v. hot-swap, maar ik zou m gewoon teug sturen naar MSI, anders heb je als je pech hebt (kans is klein) strax 2 defecte MOBO''s :(

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 23 april 2001 10:35 schreef CDMania het volgende:
Moet wel mogelijk zijn om op die Pro2A een K7T Turbo bios te flashen d.m.v. hot-swap, maar ik zou m gewoon teug sturen naar MSI, anders heb je als je pech hebt (kans is klein) strax 2 defecte MOBO''s :(
Ach, life dangerous : ) Wat bedoel je precies met een hot-swap???? Als je me dat kan vertellen, dan kan ik wel oordelen of ik het risico wil nemen of niet :)

Thanx!

Verwijderd

Topicstarter
Never mind... Kweet al wat hotswappen is.... Is me het risico momenteel ff niet waard. ALs ook die andere bak niet meer booten wil, dan heb ik mijn vriendin op mijn nek....

En daar wil ik haar niet hebben ;)

K, wordt dus langsgaan bij de leverancier nadat ik de bootblock optie heb geprobeert.

Thanx aan eenieder die geantwoord heeft : )

PS Moderator: Bedankt voor het verhuizen naar de juiste plek!

Thanx!
[/quote]

Verwijderd

Topicstarter
OK, ben net ff bij de leverancier langsgeweest. Heb nu een nieuw mobo, dus alles is weer in orde hiero : ))))

Thanx voor iedereen die moeite genomen heeft antwoord te geven ;)
Pagina: 1