Toon posts:

[BC3] Hoe koeler te monteren ? (newbie)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om over 2 weken een TB 1300mhz te kopen...maar nou lees ik hier veel over verschillende koelers en nou vraag ik me af hoe je deze moet monteren :?
Kan je deze gewoon dmv een kliksysteem bevestigen ? of ?
Wie wil het me even uitleggen ? (op newbie nivo pls:))

Verwijderd

Op de socket [newbie uitleg mode] da''s het chipvoetje op je moederbord waar je processor in moet [/newbie uitleg mode] zitten een paar uitsteekseltjes. Over deze uitsteekseltjes kun je een soort clipje haken wat aan je koeler vast zit zodat deze op de processor gedrukt wordt. Tussen de processor en de koeler moet je koelpasta stoppen zodat de warmte goed wordt afgegeven.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 22 april 2001 22:40 schreef crashtest het volgende:
Tussen de processor en de koeler moet je koelpasta stoppen zodat de warmte goed wordt afgegeven.
hoe moet ik me die koelpasta voorstellen ? soort lijm ? ik bedoel..blijven hier resten van achter als je later bijvoorbeeld je koeler wilt vervangen voor een anderen ?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
koelpasta is wat de naam zegt pasta, na het aanbrengen op de processor hard het iets uit maar het zal niet helemaal hard worden, als je je koeler wil vervangen blijven er wel resten van achter op je processor, maar dit is te verwijderen met bijvoorbeeld een beetje wasbenzine

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

ennuh je moet er maar heel weinig tussen stoppen, als je teveel koelpaste erop gooit dan werkt het niet echt goed...

Verwijderd

Topicstarter
oke ! thnxx voor alle antwoorden tot nutoe !
maar ik had nog een vraagje eigelijk:)
Ik heb hier weleens dingen over rubberen voetjes ofzo (op het mobo ?) gelezen..
en bepaalde "orb-coolers" zouden hier niet op passen en dan mogelijk je core slopen..
Nu was ik juist van plan om een SuperOrb te kopen..is deze wel "veilig" te gebruiken ?

ennuh..alsik een AMD athlon 1000mhz of iets in die buurt koop, dan zit daar neem ik aan een standaard cooler bij. Moet je deze er dan zelf nog met koelpasta enz opzetten ?
Pagina: 1