De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++
Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?
Als je een beetje prof. wil capturen met een Miro DV 500, zullen sommige functies niet werken en hij kan erg onstabiel lopen. Miro (Pinneacle) Geeft ook geen ondersteuning voor AMD.
Voor de rest is AMD een hele goeie processor (ga er zelf misschien ook een halen) maar niet met Videobewerken
Maar kost ook wat
graatzz Esox Lucius
Is wel leuk jaOp zondag 22 april 2001 23:42 schreef Snoekie het volgende:
pentium 4 is het beste geschikt voor videobewerking.
Maar kost ook wat
graatzz Esox Lucius
Verwijderd
Verder maakt de cache niet veel uit omdat het toch grote blokken zijn. Let wel op dat je genoeg geheugen hebt
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
dual pIII 1ghz !!! loopt met de dv500 en de rt2000 als een naadje.....
??????Op maandag 23 april 2001 11:22 schreef Compu_Assassin het volgende:
AMD:9! Waarom? Omdat hij meer MIPS kan verwerken met alleen de FPU, dat heef hij nodig om meer frames per minuut te renderen.
Verder maakt de cache niet veel uit omdat het toch grote blokken zijn.
wel eens van SSE gehoord ?
cache maakt niet uit ivm "grote blokken" ????
bullshit de AMD is voor videobewerking helaas een slechte optie ivm de beperking van het cachegeheugen en het ontbreken van SSE instructies!!!
AMD heeft ook SSE alleen geen SSE2, niet alle videobewerking software ondersteund SSE od SSE2. Wat heeft de INTEL meer aan cache? Ene... wat ik lul is geen bullsh@tOp maandag 23 april 2001 11:27 schreef osama het volgende:
[..]
??????
wel eens van SSE gehoord ?
cache maakt niet uit ivm "grote blokken" ????
bullshit de AMD is voor videobewerking helaas een slechte optie ivm de beperking van het cachegeheugen en het ontbreken van SSE instructies!!!
(wedde dat AMD meer koetjes aan kan dan INTEL
Ik werk al een paar jaar met een DV Raptor en een pII 450. DV raptor maakt gebruik van smart rendering waardoor alleen de bewerkte frames gerenderd worden en dat scheelt nogal
wat tijd, maar je hebt daarvoor dus echt geen p4 nodig.
I'm partial to your abracadabra
Hmz, loop al een beetje voor volgens mij, je hebt gelijk...Op maandag 23 april 2001 11:36 schreef k7of9 het volgende:
AMD heeft wel de rechten op SSE gekocht, maar gebruikt momenteel geen SSE in de huidige processoren, komt dacht ik met de hammers.
Three out-of-order, superscalar, fully pipelined floating point execution units, which execute x87 (floating point), MMX? and 3DNow!? instructions
En wat de cache betreft:
The AMD Athlon processor with performance-enhancing cache memory features 128K of L1 cache and 256K of integrated, on-chip L2 cache for a total of 384K full speed, on-chip cache
daag intel
Verwijderd
ik geloof dat een p3 voor 725 piek daar minimaal 10 uur over doet!
en een p4 voor 725 wordt errrug lastig
m''n pa heb een atlhon 600 en een studio dc 10 plus van pinnacle
draait voor geen METER
ff z''n mobo en cpu omgewissled met wat er hier inde server zit asus p2b-f p3 450 draait als een tiet
6.35K wP Solar | 23.6kWH Zendure (2 x Ac2400+) | Tesla M3H LR 750
amd is sneller je met alleen ff een beetje teaken tot dat alles draaid en over dat verhaal hier boven dat amd + dc10 niet goed werkt
(ken genoeg kombo''s over intel + dingen die nietwerken )
maar het probleem zit niet in de proc maar in het bord meestal
Na rose e cient spin
Geen enkel probleem mee gehad, werkt soepel en snel en betaalbaar.
Ik denk dat de processorkeuze mede afhankelijk is van je bewerkingskaart en de software maar gezien de prijs zou ik voor AMD gaan.
Verwijderd
bij www.machouse.nlOp maandag 23 april 2001 11:22 schreef osama het volgende:
g4 ???? (8000,- met 64 mb en een verouderd vgakaartje>>>no way, of je moet een overdosis aan geld hebben dit en weg willen gooien)
dual pIII 1ghz !!! loopt met de dv500 en de rt2000 als een naadje.....
PowerMac G4 733
Processor 733 Mhz, level 3 cache 1 MB, Geheugen 256 MB, Harde schijf: 60GB Ultra ATA, DVD-r/Cd-rw, USB 2x, Firewire 2x, Modem 56K.V90, Gigabit Ethernet. Nvidea Geforce2 32 MB
? 8.699,-
(toch wel een geforce 2)
PowerMac G4 Cube
Processor 450 Mhz G4, level 2 cache 1 MB, Geheugen 128 MB, Harde schijf: 20GB Ultra ATA, Cd-rewriter 8/4/24, USB 2x, Firewire 2x, Modem 56K.V90, Gigabit Ethernet, apple pro-speakers.
? 3.899
(Toch niet veel voor zo''n cube. Even andere videokaart er in en klaar is kees (of wie dan ook))
G4 is idd ook een optie maar dan moet je wat meer knaken neerleggen..... (die voor 8500 is wel een echte mac en geen omgebouwde imac of schijtcube...)
Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend
sorry, is weer bullshit....Op maandag 23 april 2001 11:33 schreef Compu_Assassin het volgende:
[..]
AMD heeft ook SSE alleen geen SSE2, niet alle videobewerking software ondersteund SSE od SSE2. Wat heeft de INTEL meer aan cache? Ene... wat ik lul is geen bullsh@t
(wedde dat AMD meer koetjes aan kan dan INTEL)
Je zit mensen in andere topics ook al af te kraken. Maar ja, flame er maar op los
Maar dit gaat de discussie te buiten..... een AMD is beter voor video bewerking dan een intel als je naar de prijs kijkt.... voor de prijs hoef je het ook niet te laten.
GreeTz
Vampier
Verwijderd
Verwijderd
your full of it...
http://www.matrox.com/videoweb/support/rt2500/rec/m_compat.htm
asus a7v133 = amd dus!
over p4: we do not recommend using Pentium IV systems with RT2500.
komt van de matrox site over de rt2500
:):)Op dinsdag 24 april 2001 23:08 schreef teo het volgende:
een abit vp6 met een dual p3 1ghz en 256mb met raid0 en wk2 en adobe premiere 6.0 loopt als een trein
Computerassassin; sorry dat ik zo uitviel over die AMD aanrader. Een benchmark als sysmark zegt nu eenmaal weinig over compatibility bij video bewerking, jij kan wel meer koetjes trekken maar SSE heeft AMD (nog) niet. Een TB is een hele goede processor maar helaas vraagt premiere nu eenmaal SSE. Het is hiervoor zelfs geoptimaliseerd door adobe. Je kan dan wel meer power hebben maar als de CPU de instructies niet optimaal uitbuit dan gaat het niet zo lekker. Ik denk dat in Nederland minder dan 1% van de PC editors op AMD zit.....misschien als ze SSE gaan implanteren kun je op een Palomino ook lekker renderen
je kan wel met compatibilitylijsten van Matrox aankomen en wijzen op een bug bij de P4 maar dit heeft met het softwarematig renderen te maken !!!!
zet maar een dv 500 een raptor of een rt2000 op een TB en kijk dan naast het renderen van de kaart ook nog eens naar het softwarematig renderen. suc6 gewenst!!!!!!!!
Verwijderd
als je hier AMD gaat brullen terwijl alle fabrikanten van capturekaarten dit afraden (Pineacle, Matrox etc. )
ga ik op de site kijken blijkt dat een a7v133 op de ''recomended''lijst staat en de p4 nvt is...
raar verhaal, maar je hebt gelijk over mijn ervaring met videobewerking, ik ben een gamer en doe helemaal niks hiermee, ook niet van plan.
maar jou stellige houding vraagt om tegengas.
tijdje niet geneukt?
nee, deze week nog enkele malen geXXXX, maar ik vind dat sommige mensen een blinde intel vlek hebben ontwikkeld. Ze zijn zo anti Intel dat ze andere mensen soms verkeerd advies geven......dit wil ik ten allertijde voorkomen... Het klopt dat een VIA en een TB wel kan maar het is in het geval van premiere en/of een capturekaart gewoon niet echt wijs...
sorry voor de uitbrander maar ik was een beetje overfucked die dag !!!!!
Geef ff gewoon een link waar iedereen kan zien waar het staat, dan heb je van mij gewonnen hehehe
Ene, ben ik een van die anti Intel gasten (look down here dude
Verwijderd
als ik een p4 2ghz met 512 rimram kan krijgen voor weinig...
jajajaja!
het is een mooie tijd om een tweaker te zijn
adobe premiere 6 requirements :Ene, ben ik een van die anti Intel gasten (look down here dude )
[Dit bericht is gewijzigd door Compu_Assassin op 26-04-2001 10:00]
Okay, (dat zag ik allang)
Maar sse en smp staan zelfs in het loadingblokje bij adobe. Theoretisch rendert SSE 4x sneller. In de praktijk is dit natuurlijk niet bij elk effect het geval maar uit ervaring (er zijn vast meer mensen die dat kunnen bevestigen weet ik dat het zeker 2x sneller is met plugins etc. Net zoals bij het renderen van zaken in Photshop 3dstudiomax ea. De meeste rendersoftware is SSE geoptimaliseerd noemen ze dat.
? Intel® Pentium® processor (@ 300 MHz)
? Microsoft® Windows® 98, Windows 98 Second Edition, Windows Millennium Edition, Windows 2000, or Windows NT® 4.0 with Service Pack 4, 5 or 6a*
? 64 MB of RAM
? 130 MB of available hard-disk space
? 256-color video display adapter
? Large-capacity hard disk or disk array
Additional requirements For DV:
? Microsoft DirectX-compatible IEEE 1394 interface
? Microsoft DirectX-compatible video display adapter
? Large-capacity hard disk or disk array (capable of sustaining 5 MB/sec)
? For built-in DV: Windows 2000, Windows 98 Second Edition, or Windows Millennium required
Additional requirements for third-party capture cards:
? Adobe® Premiere® certified capture card
Dit komt van www.adobe.com/products/premiere/systemreqs.html
P.S. hoe heb die celly zo damn:9~ hoog gekregen ???
ene... deze link geeft niets aan, in een PII 300 zit alleen maar MMX... (dit staat er zo al een jaar of 4, hehehe
Die Celly op een CUBX plank, op 2.0v, 124MHz/41MHz FSB en heeft 52c load met een Coolermaster koelblokje en een Delta 6800rpm fan
The Pentium III does not come with a feature that would show an immediate performance increase as in case of the K6-3. Its basic core as well as the L2-cache architecture is identical to the Pentium II processor. The justification for the new name lies in a set of 70 new multimedia instructions, once known as ?KNI?, now known as ?SSE? standing for ?streaming SIMD extensions?. Those new instructions enable the CPU to perform floating-point calculations on multiple data at the same time, which proves very helpful for 3D graphics, video encoding and decoding and other floating point intensive applications that operate on large sets of data, as e.g. voice recognition. Unfortunately this doesn?t simply work on its own, the application has to be programmed for ?SSE? specifically,(wat premiere 6.0 is).... We should also not forget that this beautiful ?SSE?-stuff is not exactly a new invention, AMD released their very own set of floating point SIMD (single instruction multiple data) instructions called ?3DNow!?. We have learned that K6-2 with its 3DNow!-instruction set is showing a decent performance improvement when running applications that are written for 3DNow!, but we also know how many applications are not ?3DNow!-optimized?. With the Pentium III we are facing pretty much the same, we will only benefit from its new instructions if software is ?SSE?-optimized. Without that enhancement software will run identically on a Pentium III as on a Pentium II at the same clock speed. 3D-games that are supposed to take advantage of Pentium III?s new instructions will require DirectX 6.1 and up, without that you won?t find much of a benefit.
Verwijderd
Ja, dit is de Katmai core en die zit dus niet in een PII 300Op donderdag 26 april 2001 11:20 schreef osama het volgende:
Toms hardware :
The Pentium III does not come with a feature that would show an immediate performance increase as in case of the K6-3. Its basic core as well as the L2-cache architecture is identical to the Pentium II processor.
Katmai New Instruction-set?The justification for the new name lies in a set of [b]70 new multimedia instructions, once known as ?KNI?,
Ik gaf je toch al aan dat AMD dit heeft:now known as ?SSE? standing for ?streaming SIMD extensions?. Those new instructions enable the CPU to perform floating-point calculations on multiple data at the same time, which proves very helpful for 3D graphics, video encoding and decoding and other floating point intensive applications that operate on large sets of data, as e.g. voice recognition. [/b] Unfortunately this doesn?t simply work on its own, the application has to be programmed for ?SSE? specifically,(wat premiere 6.0 is)....
?Three out-of-order, superscalar, fully pipelined floating point execution units, which execute x87 (floating point), MMX? and 3DNow!? instructions?
Dat compenseerd dus behoorlijk goed, die Dondervogels zijn geen K6-2/3 meer
Maarja, hoe oud is dit al? 2 Jaar terug of zo? Het geld nu echt niet meer; mijn advies is om bijv. een vakblad van bijv. Video Uit en Thuis te kopen en daar eens wat info uit te halen, in de C?t staat trouwens ook regelmatig tests van video/render software met CPU?s?We should also not forget that this beautiful ?SSE?-stuff is not exactly a new invention, AMD released their very own set of floating point SIMD (single instruction multiple data) instructions called ?3DNow!?. We have learned that K6-2 with its 3DNow!-instruction set is showing a decent performance improvement when running applications that are written for 3DNow!, but we also know how many applications are not ?3DNow!-optimized?. With the Pentium III we are facing pretty much the same, we will only benefit from its new instructions if software is ?SSE?-optimized. Without that enhancement software will run identically on a Pentium III as on a Pentium II at the same clock speed. 3D-games that are supposed to take advantage of Pentium III?s new instructions will require DirectX 6.1 and up, without that you won?t find much of a benefit.
Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.