Toon posts:

[BC3] A7V om zeep ?!?!?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toenstraks mijn A7V plankje even geflashed met die nieuwe 1008 beta bios, nou, die bleek dus instabiel dus ik flashde weer terug naar 1007 (die ik voor 1008 ook had draaien) ik reboote, bak dood, monitor krijgt geen beeld, je hoort ook niet het welbekende pieptoontje van booten, en hij boot dus ook niet verder, WAT NU?????

Verwijderd

Topicstarter
kom op zeg, je gaat me niet vertellen dat niemand dit weet.....

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 16:42
mischien iets fout gegaan bij het flashen

Soms weet ik het ook niet meer.........

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
wat moet een mens daar op zeggen je zal iets verkeerd gedan hebben :'(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
neuh, flash util vond het allemaal best, maar nu: de oplossing :)

Verwijderd

uhh

Asus bellen en vragen om bios chippie

• BC3 Victim
ik heb ook zo iets gehad.
wat je moet doen is rezet je bios chip

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
A7V heeft geen reset jumper ?!?! :)

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Op de A7V zitten 2 soldeerpuntjes (''clear cmos''), die je kan kortsluiten met een schroevendraaier. Hoop dat het helpt.

Systeem

Verwijderd

Topicstarter
done that, no luck, ruilen dus :(

• BC3 Victim
nee niet een jumper maar twee contaktpuntje die je moet verbinden met een stukje staal. rezet niet alles maar wel wat .staat in de handleiding waar die zitten heet "clrtc" claer cmos. ik dacht bij de battery maar weet het niet zeker

• BC3 Victim
iets te laat
Op zondag 22 april 2001 21:50 schreef zenixer het volgende:
nee niet een jumper maar twee contaktpuntje die je moet verbinden met een stukje staal. rezet niet alles maar wel wat .staat in de handleiding waar die zitten heet "clrtc" claer cmos. ik dacht bij de battery maar weet het niet zeker

Verwijderd

Battery eruit, aanzetten...
Uitzetten... :)
Battery erin.....

en dan weer aan.....
Zo doe ik het altijd.

Je kan het op zijn minst proberen..

>:)

• .oisyn
  • Laatst online: 29-08 03:21

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En anders kun je de bios nog hotswappen

dus een slachtoffer zoeken met hetzelfde moederbord, zijn bios van z''n bord afhalen en op die van jou prikken, vervolgens booten, dan TERWIJL IE NOG AANSTAAT de andere bios eraf en je eigen bios er weer op, vervolgens flashen. En hopla, als alles goed is gegaan, doet ie het weer...

Kijk alleen wel uit of je geen contact met het moederbord maakt als je de bios omwisselt als ie nog aanstaat... anders is het *ZAP* en in het ergste geval heb je nix meer aan je mobo (reparatie duurder dan een nieuwe kopen), plus dat je ook nog andere hardware kan slopen

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-07 21:25
kijk sowieso even op http://www.a7vtroubleshooting.com ze hebben er zelfs een proggie die clearcmos uitvoert.

signature

Verwijderd

Topicstarter
hotswappen kan met elke andere bios, ook van andere borden (toch allemaal 2mbit chips), maar daar ligt mijn pijngrens iets te laag voor :) ga liever even terug naar de winkel

• .oisyn
  • Laatst online: 29-08 03:21

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op zondag 22 april 2001 22:05 schreef milanese het volgende:
hotswappen kan met elke andere bios, ook van andere borden (toch allemaal 2mbit chips), maar daar ligt mijn pijngrens iets te laag voor :) ga liever even terug naar de winkel
tsss neptweaker ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
neptweaker die LIEVER z''n doekoes in de kast houd door morgen een nieuw mobotje te rulen ipv nu een BIOS chip te verkloten en dan morgen 400 doekoes uit de kast te mogen halen voor een nieuw mobo :P

• nixon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-06-2025

nixon

FF met je bios chip naar een computer boer,hij kan flashen voor ongeveer fl.50 of zo.

Verwijderd

ff CMOS clearen... Spanning er af. BAtterij omdraaien, de twee eilandjes waar CLRTL bij staat kortsluiten. Werkt dit niet?? dan moet je je BIOS maar naar mij opsturen en dan flash ik hem gratis voor je.... Of je kunt ook iemand anders met een A7v fixen. Trek zijn bios eruit, prop die in je eigen plank, boot met zijn bios. trek die er weer uit, doe je eigen er weer in en flash je eigen bios weer.... :Y)

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zo, voor een geeltje laten flashen, nu hopen dat het heeft gewerkt.

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 19:34

McLambo

MTB Junky

en?

Verwijderd

Aja en als ie kappot is heb je teminste weer een reden om is iets nieuws aan te schaffen :)
Pagina: 1