[BC3] Komen er nog nieuwe Slot CPU''s ?

Pagina: 1
Acties:

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 21:24

Flexx

This side up

Topicstarter
Komen er nog nieuwe Slot CPU''s ? Of wordt het alleen nog maar Socket CPU''s gemaakt.
En dan heb ik het alleen over AMD en Intel CPU''s. Cyrix, Sun enzo boeit niet echt.

Verwijderd

Op zondag 22 april 2001 16:35 schreef Flexx het volgende:
Komen er nog nieuwe Slot CPU''s ? Of wordt het alleen nog maar Socket CPU''s gemaakt.
En dan heb ik het alleen over AMD en Intel CPU''s. Cyrix, Sun enzo boeit niet echt.
wat denk je zelf??
tuurlijk.
Kunnen ze weer meer verdienen

Ik doelde hiermee op nieuwe sockets niet nieuwe slots

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nee :)

Volgens mij oa ivm
- warmteontwikkeling enz.
- formaat
- productiekosten

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

Op zondag 22 april 2001 16:38 schreef stokkie het volgende:
Nee :)

Volgens mij oa ivm
- warmteontwikkeling enz.
- formaat
- productiekosten
Met dat eerste heb je niet hellemaal gelijk :)
slot behuizingen zijn idd duurder om te maken, maar daar sttaat ook weer tegenover dat ze beter te koelen zijn ivm een groter koeloppervlak :P

Eeuwige n00b

• stok
  • Niet online
Op zondag 22 april 2001 16:46 schreef fazer het volgende:

[..]

Met dat eerste heb je niet hellemaal gelijk :)
slot behuizingen zijn idd duurder om te maken, maar daar sttaat ook weer tegenover dat ze beter te koelen zijn ivm een groter koeloppervlak :P
Waarom slopen mensen dan de case van hun AMD K6 eraf om deze vervolgens nog verder te gaan OCen?

Die case is altijd van plstic, en dat geleidt warmte slecht. (werkt zelfs als isolator omdat de warmte binnen de case blijft.)

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
De celeron slot 1 zat niet in zo''n behuizing en was hierdoor beter te koelen en op een slot 1 past nu eenmaal een grooter koel lichaam dan op een socket proc. Maar ik denk niet dat er nog slot1 cpu''s komen door de hier boven genoemde feiten (behalve koeling dan)

Verwijderd

Mijn Athlon is 33 Graden idle, met dat caseje er nog omheen. En met standaard koeler. stressed lopt het soms op tot 40, nooit meer.

Verwijderd

Op zondag 22 april 2001 16:53 schreef stokkie het volgende:

[..]

Waarom slopen mensen dan de case van hun AMD K6 eraf om deze vervolgens nog verder te gaan OCen?

Die case is altijd van plstic, en dat geleidt warmte slecht. (werkt zelfs als isolator omdat de warmte binnen de case blijft.)
Je bedoelt zeker K7(athlon) slot A, k6 is een socket 7 cpu.(en heeft ook geen case)

Verwijderd

p3''s kun je nog steeds in slot-formaat kopen.....

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> CPU = Processor!
>> Processors en Mobo''s
>> Dit topic is gemoved.

• stok
  • Niet online
Op zondag 22 april 2001 19:58 schreef Bulldog het volgende:
>> CPU = Processor!
>> Processors en Mobo''s
>> Dit topic is gemoved.
Ik zocht al :o

Verwijderd

er zijn toch handleidingen om die case eraf te slopen en er dan een slot 1 koeler op te hakken??

Verwijderd

Slot 1 cpu''s worden nog wel gemaakt, maar niet zo veel als de sockets.

Verwijderd

Op maandag 23 april 2001 08:18 schreef Belegen_Kaas het volgende:
er zijn toch handleidingen om die case eraf te slopen en er dan een slot 1 koeler op te hakken??
ja die zijn er, maar je kan ook gewoon schroevendraaier ertussen steken, werkt ook goed :P
Pagina: 1