Toon posts:

[BC3] AMD CORE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er een manier om de core van je amd te kunnen zien zonder dat je de cooler eraf hoeft te halen?
Ik ben bang dat als ik m`n superorb eraf haal dat m`n core afbrokkelt

Verwijderd

Nope, dat kan niet, omdat de koeler direct op de core zit...

Nu ik een vraagje: kan ik m''n L1-bruggen inkleuren als ik mijn processor+koeler nog in het Socket zitten? Ik ben bang nl. dat de core afbrokkelt en dan moet ik (als ik de koeler van mijn proc haal) weer nieuwe koelpasta gaan halen :(

Verwijderd

Topicstarter
Nee je moet je cooler eraf halen want je L1 bruggen zitten ook onder je cooler. Dus als je die wilt gaan kleuren zal je toch je cooler eraf moeten halen

Verwijderd

MAar akn ik ook die cooler er weer op pleuren ZONDEr koelpasta?

Dat heb ik nl. niet in huis :(

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dat kan ja. alleen de temp zal wel 5-10 graden warmer zijn dan met koelpasta

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• SteAlthmAn
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op zondag 22 april 2001 16:29 schreef [Mike] het volgende:

Nu ik een vraagje: kan ik m''n L1-bruggen inkleuren als ik mijn processor+koeler nog in het Socket zitten? Ik ben bang nl. dat de core afbrokkelt en dan moet ik (als ik de koeler van mijn proc haal) weer nieuwe koelpasta gaan halen :(
Als je een Orb hebt kan dat misschien wel die bedekt niet de hele proc d8 ik

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

Verwijderd

Wrong.
De fan is gewoon te klein.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
je kan er ONMOGELIJK bij met je super-orb er nog op.
En meteen nog een tip: slinger die super-orb zo ver mogelijk het raam uit want ze hadden die dingen beter de core-killer kunnen noemen, ik ken 2 mensen die binnen 2x eraf halen hun core hadden gesloopt.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Stukkie copy paste,

Grmbl en hierbij bied ik me aan de superorb FAQ te schrijven, al dit GEZEIK over dit ding wordt je toch niet goed van zeg, het feit dat mensen een core verneuken met thermaltake koelers komt voort uit 2 dingen:
1: Thermaltake koelers, en dan bedoel ik de orbs en niet de vulcano II zijn erg goedkoop, zien er mooi uit en zijn zeer algemeen verkrijgbaar, dus men koopt ze ook sneller.

2: Newbies en mensen die hun eigen zin koste wat het kost willen doordrijven komen snel achter dat de huidige processortechniek fragiel is, je kan niet meer zoals een p1 het ding door de ramen gooien een koeler er met brute kracht scheef opraggen en dan verwachten dat het doet....

Wat je ook vooral leest hier in de superorb topics zijn "installatiemethoden" als ""Ik pakte de superorb vast en drukte hem goed schuin vast"". Dan trek ik m''n tenen krom want zo MOET je hem niet vastmaken...en dan later hier een beetje uithuilen omdat orbs zo slecht zijn en blablabla, De truuk is gewoon dat je die stomme orb helemaal niet moet vastpakken alleen de clip, en die druk je naar voren/onderen en klaar, en eraf halen doe je met een schroevendraaier waar je eerst een ouwe bankpas ofzo onderlegd tegen doorstoten tegen mobo.

Zo en nu hopelijk nooooit meer ""Core kapot door Orbz""

Verwijderd

Kan ik er warmtegeleidingspasta op doen zonder mijn koeler te verwijderen?

>:)

• BC3 Victim
Je zult idd. je koeler er echt af moeten hebben, tenzij hij van plexiglas is :)

wat betreft die pasta; voor iets van 3 gulden koop je een tubetje bij je electronicaboer. Je zou evt. ook de oude pasta op de koeler kunnen laten zitten, zou voldoende moeten zijn.

Zoals je hierboven kunt zien: voorzichtig met die orb, die krengen hebben een reputatie hoog te houden wat betreft gesloopte cores...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Kan ik m''n cpu vervangen zonder de koeler van de socket te halen :P

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-08 15:22

Beaves

Usque ad Finem

achter dat de huidige processortechniek fragiel is
Nee, alleen die van AMD, Intel heeft de core van een beschermde laag voorzien. Ik kan doen wat ik wil met coolers maar mijn P3 core brokkelt echt niet af.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• BC3 Victim
ik begrijp al die mensen niet die vragen of je pasta op je processor kan doen zonder je keler eraf te halen.
Het lijkt me zo simpel als 1..2..3.. dat dat niet kan aangezien de koeler op je processor core zit gedrukt, ooit wel eens een koeler gemonteerd??????
Maak volgende keer ff zelf je kast open en kijk eerst ff voordat je van alles gaat posten.
En als er ooit nog iemand thermaltake wil aanklagen voor de super-orb-core-sloper dan wil ik graag met je meedoen en een maat van me ook, mijn alpha 6035 is inmiddels onderweg dus mijn super-orb ga ik ritueel slachten als ie binnen is.
Nog nooit heb ik zo''n miskoop gedaan.|:(

Pagina: 1