Verwijderd
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
die E staat juist voor 100 fsb....Op zondag 22 april 2001 15:47 schreef Snake het volgende:
[..]
Enkel 100MHz P3E''s (non-o/c)
Niet waar....Alle P3 CPU''s zijn 100 of 133 FSB!!Op maandag 23 april 2001 03:50 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
[..]
die E staat juist voor 100 fsb....
DE E staat voor Coppermine core. De B voor 133 MHz FSB!!!
Dus
P3B Katmai core 100 MHz
P3E Coppermine core 100MHz
P3EB Coppermine core 133 MHz
reserveringshouder Tesla Model 3
dus de b staat toch niet voor 133fsb??
of is t een heel illustratief fout voorbeeld van een nietbestaande cpu
lekker verhelderend hoor
Verwijderd
dat zeg ik toch!!!! als er een E staat is ie dus 100fsb.....Op maandag 23 april 2001 08:53 schreef Cheese_man het volgende:
[..]
Niet waar....Alle P3 CPU''s zijn 100 of 133 FSB!!
DE E staat voor Coppermine core. De B voor 133 MHz FSB!!!
Dus
P3B Katmai core 100 MHz
Ik heb een p3 600EB : een 100mhz slot 1 cpu
E & B misschien met katmai / coppermine en slot en socket?????
if broken it is, fix it you should
Als je 133 Mhz maakt van de B, dan klopt het.DE E staat voor Coppermine core. De B voor 133 MHz FSB!!!
Dus
P3B Katmai core 100 MHz
Alleen bij processoren waar het niet anders kan, bijvoorbeeld een 733 hoeft er dus geen B bij te staan en alles boven de 600 is in ieder geval coppermine.
Verwijderd
Het is dus prima gelukt. Niks geen bios problemen, die herkent het cpu voltage gelijk, en zet hem netjes op 1,7 V. Loopt straight out of the box op 950 MHz, gewoon met standaard intel coolertje en 1,85 V. Not bad voor 200 pieken, not bad at allOp zondag 22 april 2001 16:14 schreef IRBaboon het volgende:
Ik ga morgen een celly 633 (or should I say 950) op mijn BX6 rev. 2 plaatsen, ik zal morgen wel even hier posten of het gelukt is. Maar in principe schijnt het geen probleem te zijn als je maar een bios hebt dat coppermines ondersteunt.
Nee, 600EB wil zeggen dat het een CuMine core is die een fsb van 133MHz gebruikt. Als je het niet gelooft ga je toch zelf ff kijken bij IntelIk heb een p3 600EB : een 100mhz slot 1 cpu
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Had op 83 mhz vastlopers maar sinds ik een Golden Orb met een drup Artic SilverII erop heb geplaatst heb ik ook op 83mhz fsb totaal geen problemen meer gehad.
Heb laatste bios update.
100mhz fsb geeft vastlopers in 3DMark maar in FS2000 heb ik geen problemen en dat vraagt toch ook wel wat van je systeem.
Verwijderd
Ja, want die ondersteunt de coppermine core.Op maandag 23 april 2001 23:50 schreef PoOh_rdam het volgende:
Tnx IRBaboon voor die geruststellende woorden ik zie wel wat er morgen mijn mijn 700 cely gebeurt...moet ik wel die laatste biosflash doen?
Verwijderd
ik hade een jetway mobo met een bios update van het jaar 1999 toen bestond de celly2 nog niet toen werd de celly 2 gewoon gezien als een pentium3 zolang maar de mobo weet dat er een coppermine in zit voor de voltage
ik heb de bios nooit geupdate
wat niet kapot is waarom maken
Verwijderd
Op zaterdag 21 april 2001 23:05 schreef PoOh_rdam het volgende:
FF een vraagje voor de xperts ik ben bezig van een hoopje ouwe troepeen kiddo pctje te maken, nou heb ik nog een ouwe abit mobo een BX rev 2.0 nou gaat de laatste biosflash tot een 600 cely maar ik wil dus een 700 plaatsen....ik hoorde nl dat multiplier gelockt is....is dit mogelijk en PLEASE tell me HOW
als celly 600 er in kan, kunnen alle p3E en celly2''s er in....