[BC3] AMD 1200@70+C , het zou je maar vekocht worden!

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
In een eerdere topic had ik bericht over een Athlon 1200/266 die zonder belasting de 70 graden overschreed. 8-) [topic=165478]
Let wel; de compu is zo uit de winkel meegenomen en niet overklokt.

Toen we net begonnen waren 40 Gieg te formatteren onvingen ik van dit forum enkele waarschuwingen dat de K7 niet bedoeld is om eieren op te bakken. De noodkoeling bestond uit 2 ventilatoren en een zak ijs (H2O(s)) tegen de kast.

[img]"http://www.vanderlinden.nu/tweakers/fans.jpg[/img]

zak ijs bevindt zich in de rode circel. Het resultaat na formatteren is een CPU op 40 graden.

[img][url="http://www.vanderlinden.nu/tweakers/settings.jpg"]http://www.vanderlinden.nu/tweakers/settings.jpg[/url][/img]

Is de V-core trouwens niet aan de hoge kant (1,8 V)? Een andere verklaring is dat de koeler er niet goed opzit, misschien kan iemand dat aan de onderstaande afbeelding zien:

[img][url="http://www.vanderlinden.nu/tweakers/cpu.jpg"]http://www.vanderlinden.nu/tweakers/cpu.jpg[/url][/img]

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 10:05

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

:?

Jaja, nog ff en je moet die pc in de vriezer zetten :) , maar ik zou idd ff kijken of de koeler goed zit (plaatje is trouwens brak)

Gr:):)tZZ

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

plaatje is niet brak, maar url in berichtje staat gewoon verkeerd :)

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:58

Edd

Het is maar een idee, maar zou je koeler wel genoeg lucht kunnen verplaatsen (aangezien die zo dicht op je voeding zit)... :?

-

Verwijderd

de koeler kan wel de lucht verplaatsen omdat het lucht door de rooster vab de koeler gaan
maar deze koeler is niet erg best om bovende
1g uit komen met een hitteteep dier standaart op zit zal maar koelprut tussen zetten

mijn proc word 53graden 1g@1,2g
was eers 63graden

• BC3 Victim
Ik probeer min of meer te vissen naar oorzaken, de compu gaat maandag terug naar de winkel en ik wil hem dinsdag klaar hebben (moet op transport).
Enkele suggesties voor de technische dienst zouden het proces kunnen bespoedigen (ze hebben het dus al 1 keer fout gedaan). Kost je 65 gulden, hebben ze hem niet eens getest (moederbord begon al na 5 minuten te loeien)}:O

mogelijke oorzaken:

1. verkeerde plaatsing koeler (scheef)
2. te weinig ruimte in de kast
3. Te hoge V-core (is dit zo?)
4. ?
5. ?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Op zaterdag 21 april 2001 23:19 schreef suijkerbuijk het volgende:
de koeler kan wel de lucht verplaatsen omdat het lucht door de rooster vab de koeler gaan
maar deze koeler is niet erg best om bovende
1g uit komen met een hitteteep dier standaart op zit zal maar koelprut tussen zetten

mijn proc word 53graden 1g@1,2g
was eers 63graden
Misschien kan ik vragen om een andere koeler, suggesties voor een met weinig lawaai en veel resultaat? Overigens wordt de koeler (Thermaltake Socket A Super Orb) tot 1.5GHz aangeprezen.

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 21 april 2001 23:37 schreef Prins het volgende:

[..]

Misschien kan ik vragen om een andere koeler, suggesties voor een met weinig lawaai en veel resultaat? Overigens wordt de koeler (Thermaltake Socket A Super Orb) tot 1.5GHz aangeprezen.
Ik heb dezelfde kast (mycom), maar daar past GEEN superorb in. Dan zit de voeding in de weg. Heb al gemeten bij mij, maar je komt dan net 1 cm tekort:r
Een chrome orb past wel.

• BC3 Victim
Op zondag 22 april 2001 00:10 schreef fox666mulder het volgende:

[..]

Ik heb dezelfde kast (mycom), maar daar past GEEN superorb in. Dan zit de voeding in de weg. Heb al gemeten bij mij, maar je komt dan net 1 cm tekort:r
Een chrome orb past wel.
Wat zit er dan in mijn kast?

http://www.vanderlinden.nu/tweakers/cpu.jpg

Het lijkt op de superorb, zoals die staat op de site van Thermaltake en deze stond ook op de prijslijst. Of zit er nu een koeler in zonder voldoende ruimte eromheen? Ik bedoel technisch past het.

Verwijderd

zo te zien zit ie tegend de voeding aan en zuigt ie alleen maar warme lucht naar binnen

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
ja niet echt een toffe oplossing die cooler tegen je voeding aan
voedingen worden warm en zo krijgt je superorb twee warmtebronnen te verduren.
niet echt optimaal lijkt me

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:45
Hmm ja, het zou heel goed kunnen dat de VCore de veroorzaker is van dit probleem. Een zeer geringe verandering van de VCore (lees 0,1) kan al heel grote temperatuursveranderingen teweeg brengen.
Helemaal wanneer je een brute videokaart in je AGP slot hebt hangen.

Ik heb eens mijn VCore van mijn P3-550@616 van 3,5V op 3,6V gezet en hij werd van normaal (29 idle, 45 loaded) opeens (55 idle, 65+ loaded). Toen heb ik de PC maar snel uitgezet en de VCore terug gezet.
Helaas weet ik niet wat de VCore is van een TB aangezien ik er nog nooit één in mijn handen heb gehad.. any1? Ik zou dit zeker nalopen! Na langere tijd kan dit namelijk funest zijn voor je mobo/cpu/ram of misschien zelfs andere componenten! :(

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Als dit mijn kast was dan zou ik die voeding anders plaatsen.
Jij had het over het transporteren van deze PC. Betekend dit dat dit niet jouw kast is?

Krankzinnige muziek vind je hier.

• BC3 Victim
Op zondag 22 april 2001 00:36 schreef -ScuL- het volgende:
Hmm ja, het zou heel goed kunnen dat de VCore de veroorzaker is van dit probleem. Een zeer geringe verandering van de VCore (lees 0,1) kan al heel grote temperatuursveranderingen teweeg brengen.
Helemaal wanneer je een brute videokaart in je AGP slot hebt hangen.

Ik heb eens mijn VCore van mijn P3-550@616 van 3,5V op 3,6V gezet en hij werd van normaal (29 idle, 45 loaded) opeens (55 idle, 65+ loaded). Toen heb ik de PC maar snel uitgezet en de VCore terug gezet.
Helaas weet ik niet wat de VCore is van een TB aangezien ik er nog nooit één in mijn handen heb gehad.. any1? Ik zou dit zeker nalopen! Na langere tijd kan dit namelijk funest zijn voor je mobo/cpu/ram of misschien zelfs andere componenten! :(
Volgens opgave is de V-core 1,7 de videokaart Asus V7700. De videokaart heeft echter nog geen reet hoeven te doen (setup fase)

• BC3 Victim
Op zondag 22 april 2001 00:41 schreef bazs2000 het volgende:
Als dit mijn kast was dan zou ik die voeding anders plaatsen.
Jij had het over het transporteren van deze PC. Betekend dit dat dit niet jouw kast is?
Is voor de vader van een huisgenoot, helemaal in Friesland. Moet echt in orde zijn voordat die daarheen gaat. Veel gekut en getweak aan het apparaat is niet zo welkom. Mag MyCom (rotterdam) anders lekker zelf doen.

Verwijderd

ER STAAT 71 gr. FAHRENHEIT!!

www.hansanders.nl/

Verwijderd

en dat is echt wel normaal...

• ScuL
Op zondag 22 april 2001 00:41 schreef Prins het volgende:

[..]

Volgens opgave is de V-core 1,7 de videokaart Asus V7700. De videokaart heeft echter nog geen reet hoeven te doen (setup fase)
Dan zou ik de VCore ook op 1,7 instellen.
Het is namelijk zo dat de videokaart een bepaalde hoeveelheid stroom trekt over die bus heen van je moederbord, ookal is die kaart zo idle als wat dan moet ie nog stroom pakken om dat beeld te produceren. En hij pakt simpelweg meer als die VCore hoger staat, ik weet niet precies de details over hoe dit gebeurt maar ik weet wel dat het verdomd veel aan temperatuur uitmaakt.

• ScuL
Op zondag 22 april 2001 00:45 schreef oral-B het volgende:

www.hansanders.nl/
Je hebt niet opgelet!
Die shots zijn genomen nadat hij die fans heeft geplaatst. De CPU is nog steeds 40 graden met ijs en 2 van die fans; zoals hij zelf al zei. Daarvoor was ie 70 graden C.
Bovendien die 71.5 graden F, staat bij MB temp, motherboard dus, en het gaat hier om de CPU.

• BC3 Victim
Op zondag 22 april 2001 00:45 schreef oral-B het volgende:

www.hansanders.nl/
Idd een MOBO temp van 71 F

http://www.pearle.nl/

Dit was dus nadat ik hem even zelf had gekoeld ;) daarvoor echt een CPU temp van boven de 70 C

Verwijderd

Op zondag 22 april 2001 00:51 schreef Prins het volgende:

[..]

Idd een MOBO temp van 71 F

http://www.pearle.nl/

Dit was dus nadat ik hem even zelf had gekoeld ;) daarvoor echt een CPU temp van boven de 70 C
Had daar dan ff een plaat van geschoten...

• BC3 Victim
MP3-tje van deze temperatuur was misschien nog beter geweest. Moederbord gaf een hoop lawaai.

Plaatje komt hopelijk niet meer, Compu zit weer in de doos en uiterlijk dinsdag ochtend werkt het weer goed. Ik bericht dan wel weer wat de oorzaak is geweest.

Wel jammer we hadden leuk een weekendtje op 16 speed kunnen branden en met >40 fps kunnen unrealen voordat dit beestje weg ging.

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:12
Orbs zijn mooie dingen maar koelen doen ze voor geen meter

Verwijderd

Prins,

Je moet gewoon een andere kast krijgen met de voeding bovenin en niet op zijn kant.. Ik heb zelf ook een superorb en, ja, hij maakt aardig wat herrie, maar koelt perfect !!

PS. Installeer ook CPUCool met Forced Athlon koeling... gaat de temperatuur ook zo''n 10 graden van naar beneden....

www.podien.de
Pagina: 1