if broken it is, fix it you should
Verwijderd
Volgens mij is het gelukt... Ik kocht een Duron 900 omdat deze volgens de berichten MAKKELIJK op 1100 Mhz. zou draaien..MOOI NIET DUS !! Alle bussnelheden boven de 107...stoppeh die hap... Nou, draaien op 7x133...draaide redelijk..alleen met Athlon Forced Cooling van cPUCOOL...
7,5 x133... no go...
Maar, nu heb ik dus 7x133 draaien, CPUCOOL aan, temp terug laten komen naar 29 graden (FORCED cooling), bus van 136....draaide goed....bus van 140...draait nog steeds ok..nog eentje hoger.. 145 bus....gaat nog steeds goed, zolang ik alles met tussenpozen van 2 minuten doen...Ik knijp mijn handjes dicht, want ik heb dit al vaker geprobeerd, toen liep alles geheid vast....
Advies: Koop GEEN Duron 900, behalve als je dit soort ''uitdagingen'' leuk vindt...
Ik dus niet,... mijn Duron600 liep rocksolid op 950 !! Dat is leuk overklokken, maar nu... ik voel mij bekocht AMD !!!
PS. Processor kan niet meer terug.. Ik heb hem geunlocked met zilverlijm....:9
7,5 x133... no go...
Maar, nu heb ik dus 7x133 draaien, CPUCOOL aan, temp terug laten komen naar 29 graden (FORCED cooling), bus van 136....draaide goed....bus van 140...draait nog steeds ok..nog eentje hoger.. 145 bus....gaat nog steeds goed, zolang ik alles met tussenpozen van 2 minuten doen...Ik knijp mijn handjes dicht, want ik heb dit al vaker geprobeerd, toen liep alles geheid vast....
Advies: Koop GEEN Duron 900, behalve als je dit soort ''uitdagingen'' leuk vindt...
Ik dus niet,... mijn Duron600 liep rocksolid op 950 !! Dat is leuk overklokken, maar nu... ik voel mij bekocht AMD !!!
PS. Processor kan niet meer terug.. Ik heb hem geunlocked met zilverlijm....:9
Soms heb je geluk en soms niet.
Dat hoef je AMD niet kwalijk te nemen.|:(
Dat hoef je AMD niet kwalijk te nemen.|:(
"bekocht door amd". AMD verkoopt die processor op 900 MHZ. Alles wat ie meer doet is gratis meegenomen. Je kunt jezelf misschien minder mazzelaar noemen, maar bekocht kan je NIET zeggen. Je weet dat je en 900 koopt, en het enige waarvan je zeker mag zijn is dat ie ook op 900 LOOPT.
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
ik lees ook niks over een aangepast core voltage. heb je dat al geprobeerd? met het standaard voltage kom je zowiezo niet hoog denk ik.
Verwijderd
Heeft de Duron 900 nog dezelfde core als alle voorgaande Duron''s?? Ja toch? (ik kan zogauw geen AMD roadmap tevoorschijn toveren)
Iig als het zo is dan is het niet zo gek hoor je 600 kwam toch ook niet boven de 950.
Wat ik mij herriner wel een paar keer gelezen te hebben (ook hier op GoT) is dat een batch cpu''s wordt getest als uit die batch bij de 600 test er een paar niet doorheen komen wordt de rest die wel verder zou kunnen niet verder getest ook al kunnen ze wel verder.
Daarom dus 600@950 etc. maar er zijn er niet al te veel die boven de gieg komen (ik ook niet, stabiliteit gaat aan gort
) .
De 900Mhz is dus zo''n beetje rond het maximum van die core dus ook het aantal cpu''s die hoger kan komen zal kleiner zijn.
Maar als dit al een nieuwere core is naja voorgaande verhaal zal vast ook opgaan voor die core''s qua testmethode en heb je echt superveel pech joh
Iig als het zo is dan is het niet zo gek hoor je 600 kwam toch ook niet boven de 950.
Wat ik mij herriner wel een paar keer gelezen te hebben (ook hier op GoT) is dat een batch cpu''s wordt getest als uit die batch bij de 600 test er een paar niet doorheen komen wordt de rest die wel verder zou kunnen niet verder getest ook al kunnen ze wel verder.
Daarom dus 600@950 etc. maar er zijn er niet al te veel die boven de gieg komen (ik ook niet, stabiliteit gaat aan gort
De 900Mhz is dus zo''n beetje rond het maximum van die core dus ook het aantal cpu''s die hoger kan komen zal kleiner zijn.
Maar als dit al een nieuwere core is naja voorgaande verhaal zal vast ook opgaan voor die core''s qua testmethode en heb je echt superveel pech joh
Verwijderd
Ik heb alle core voltages geprobeerd... Natuurlijk testte ik alles op 1,85 volt... Dat mocht allemaal niet baten...
Waarom ik zo
ben heeft te maken met de berichten op het Internet dat ''1100 makkelijk te halen was op 1,6 volt !!''
Ze zullen wel een 1Ghz. Thunderbird hebben bedoeld met AXIA core.....;)
Waarom ik zo
Ze zullen wel een 1Ghz. Thunderbird hebben bedoeld met AXIA core.....;)
Verwijderd
je kan niet verwachten dat elke CPU even goed overklokt.
je kan er geluk en ook pecht mee hebben.
Maar als een Duron 900 geen enkel probleem maakt om om 900 te lopen kan je AMD niks verwijten.Over het algemeen overklokt de Duron 900 een stuk verder dan z''n mindere broertjes daar veranderen een paar zwakke gevallen niks aan
JCviggen
je kan er geluk en ook pecht mee hebben.
Maar als een Duron 900 geen enkel probleem maakt om om 900 te lopen kan je AMD niks verwijten.Over het algemeen overklokt de Duron 900 een stuk verder dan z''n mindere broertjes daar veranderen een paar zwakke gevallen niks aan
JCviggen
Pagina: 1