Computer nr 486 denk ik..
Zo''n slotket maakt de BH-6 rev 1.0 toch nog even geschikt voor een P3, niet gek voor een bordje van dik 2 jaar oud
Duh vergeten de core voltage instelling te vermelden, dus gewoon op 1.70 Volt gezet (vlgs. cpu gegevens) op de Abit Slotket 3 fcpga -> slot-1 converter [ach die goede oude jumpertjes, zucht
Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R
Verwijderd
ik weet het niet maar het is niet de temparatuur gewoon pech met die celly 2
dat hij niet stabiel loopt
en je mag wel een slotadapter hebben waar mee je de voltage afstelld op 1,6v maar dat werkt niet want de moederbord blijft 1.8v geven omdat de moederbord niet lager kant dus wat je zegt klopt niet
Ja ach welles nietes spelletje. Op de FCPGA-> slot-1 adapter zit de benodigde hardware om de spanning om te zetten tot het niveau wat de CPU kan verdragen en dat stel je met jumpers in. Ik zou zeggen lees de spec''s van de Abit Slotket 3 en trek de conclusie over je eigen reactie.Op zaterdag 21 april 2001 23:32 schreef suijkerbuijk het volgende:
...
en je mag wel een slotadapter hebben waar mee je de voltage afstelld op 1,6v maar dat werkt niet want de moederbord blijft 1.8v geven omdat de moederbord niet lager kant dus wat je zegt klopt niet
Waarom niet stabiel, vaak een hitte probleem wat je oplost met zwaardere koeling (zie eerdere posting). Maar je kunt ook vette pech hebben dat je bij de C633@950 gewoon een cache dump/trash krijgt en windows daarom crashed, kort gezegd de c633 trekt de 950 gewoonweg niet, pech gehad.
Uitgebreidere info over je systeem zou voor de tweakers meer inzicht bieden waar het waarschijnlijk mis gaat.
Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R
Verwijderd
hij moet wel hoger kunnen , want de p2''s en celly''s die er vroeger in gingen wilden 2.0 V of meer....Op zondag 22 april 2001 00:16 schreef reinoud het volgende:
sorry hoor maar mijn mb gaat niet hoger dan 1,85v (daarna komt iets van 1,35v......) en ik heb geen idee hoe ik hoger dan die 1,85 kan komen. want ik denk dat ie op 1,9 of 2volt wel op 950mhz kan!
Verwijderd
Verwijderd
daar mee kun je alleen Vcores in stellen die het mobo ondersteund...Op donderdag 26 april 2001 18:38 schreef Jake Blues het volgende:
Ik heb zo''n Abit Slotkett III en daar zitten toch echt 4 of 5 jumpers op om de voltage te verhogen. Is dat voor de sier?
Even ter herrinnering de Celeron 300A die je zo lekker op 450 MHz kon klokken deed het met 2 Volt (Vcore) in mijn inmiddels vervangen BH 6 rev. 1.0. Dit kon je gewoon in het BIOS instellen bij de CPU settings. Dus gewoon je BIOS in, boekje er bij en dan even zoeken. Zo moeilijk kan het nou ook weer niet zijn. Om het nog erger te maken een Celeron 500 doet het ook op 2 Volt en die doet het erg goed in de pc van mijn jongere broer (BH 6 rev 1.0 SS bios voor de duidelijkheid.)Op donderdag 26 april 2001 20:32 schreef reinoud het volgende:
Dat is raar want ik heb een tijdje terug mensen met het zelfde mb wel d''r celly op meer dan 1,85V zien draaien ?!? is er dan echt niemand die weet he ik die abit bh6 hoger kan krijgen dan 1,85V??
Verwijderd
Ja, dat werkt dus niet..... Als de bios namelijk ziet dat er een coppermine inzit, dan geeft ie een ander voltage bereik dan wanneer een celeron1 of pentium2 inzit. Op mijn abit bx6r2 had ik een celeron 300A@450 zitten, op 2,3 V. Nu ik een celeron2 633@950 erin heb zitten heeft het bios het voltagebereik teruggebracht tot max 1,9 V. Blijkbaar is het bij een bh6 nog iets minder, en wordt het daar teruggebracht tot 1,85 V.Op donderdag 26 april 2001 22:18 schreef Pantagruel het volgende:
Even ter herrinnering de Celeron 300A die je zo lekker op 450 MHz kon klokken deed het met 2 Volt (Vcore) in mijn inmiddels vervangen BH 6 rev. 1.0. Dit kon je gewoon in het BIOS instellen bij de CPU settings. Dus gewoon je BIOS in, boekje er bij en dan even zoeken. Zo moeilijk kan het nou ook weer niet zijn. Om het nog erger te maken een Celeron 500 doet het ook op 2 Volt en die doet het erg goed in de pc van mijn jongere broer (BH 6 rev 1.0 SS bios voor de duidelijkheid.)
Ik heb hier op tweakers wel eens gelezen dat je je mb in moet stellen op max. voltage en dan moet flashen, dan zou hij na de flash hogere voltages aankunnen. Ohja, ik heb een gewone Slotket zonder voltageregeling, had een Abit SlotketIII, maar die was kapot
heb ooit eens via een finse site een dos
progje gepakt.
daarmee kan je het standaard voltage omhoog zetten.
heb al gekeken, maar de site is uit de lucht,
kijk anders ook eens op overclockers.com
Verwijderd