Toon posts:

[BC3] sdram past niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is geen sdram!
Niet doen dus. (lijkt er alleen op)
Weet niet hoe het heet.

Verwijderd

In een 166 (PI)systeem heb ik een mobo zitten waar twee soorten geheugenslots in zit.
Eerst vier keer de gewone simm slotten en twee keer sdram slotten, tenminste dat dacht ik, maar een sdrambankje past hier niet in, wel langgenoeg enzo, maar niet diep genoeg :? de klemmetje kunnen niet dicht dus, kent ieand dit type slot?

Verwijderd

Kijk goed naar de uitsparingen en of die goed in de nokjes vallen meestal passen die sdrammmetjes niet al te makkelijk en moet je (voorzichtig)enige kracht zetten.

Verwijderd

Op zaterdag 21 april 2001 21:32 schreef Asielus het volgende:
Is geen sdram!
Niet doen dus. (lijkt er alleen op)
Weet niet hoe het heet.
Antwoord: Het is EDO...

Verwijderd

ik heb hier een EDO DIMM liggen en die IS hetzelfde als SDram Dimm

Verwijderd

Op zaterdag 21 april 2001 21:38 schreef Keescpk het volgende:
Kijk goed naar de uitsparingen en of die goed in de nokjes vallen meestal passen die sdrammmetjes niet al te makkelijk en moet je (voorzichtig)enige kracht zetten.
Nee, ik heb het echt geprobeerd, de sparinkjes vallen wel goed, de slotten zijn simpelweg niet diep genoeg.
Ik heb het systeem niet hier staan anders had ik het nog eens geprobeerd, maar in dit systeem (sig) heb ik ook geheugen bijgeplaatst, dus ik weet wel hoe het moet (kracht zetten enzo...)

Verwijderd

Op zaterdag 21 april 2001 21:42 schreef rob van den broek het volgende:
ik heb hier een EDO DIMM liggen en die IS hetzelfde als SDram Dimm
Dus waarschijnlijk is het EDO-dimm? (heb ik nog nooit gezien)
Zwarte sloten, even lang als SD, sparinkjes op dezelfde plaats?

Verwijderd

edo dimm is fysiek gelijk aan de huidige dimms alleen dan met edo chippies erop

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08 13:35
BEDO ? simm''s misschien, maar lijkt me eigenlijk niet.
Weet je zeker dat de slots niet gewoon stoef gaan? Soms moet je best wel kracht zetten.

Disclaimer: Ik ben op geen manier verantwoordlijk voor het breken van mobo/dimm or what so ever 8-)

Verwijderd

er kan toch sdram in
ik had een moederbord soccer7 dus geen 100bus en dacht ook dat de sloten niet diep genoeg was maar het past wel maar je kan er niet meer dan 32mb per slot in
en die 32mb moet de sdram chip aan iederzijd zitten

aan een kant van de geheugen moet er 16mb op ziiten en aan de anderen kant ook anders werkt het niet en ziet hij maar de helft van het geheugen

ik ben de naam kwijd hoe die geheugen blokken heten:?

Verwijderd

kijk ff in de manual of op de site van de fabrikant ,

dan weet je precies wat voor geheugen er in past..

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Hij past er wel in, jij dénkt alleen dat ie er niet in kan...

Je moet goed stevig aandrukken (zorg wel dat de uitsparingen goed zitten), dan zul je zien dat ie toch erin klikt...

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Ehhm, ik heb hier een P166MMX staan met 4 x 8 mb EDO. Maar die banken en modules lijken echt niet op moderne SDRAM zooi hoor. Dat EDO spul is een slag kleiner!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb hetzelfde probleem gehad..

Je hebt waarschijnlijk 5V Dimm''s ipv 3.3V.....
Standaard pc''s gebruiken 3.3V aansturing voor het geheugen maar bepaalde systemen (Sun/Olivetti) gebruiken 5 Volt..

Op de Dimm zit in het midden een gleufje..
Die staat 2mm anders dan bij een 3.3V Dimm..
Ook staat erbij de meeste dimm naast het gleufje welk voltage ie nodig heeft..

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op zondag 22 april 2001 04:58 schreef HlpDsK het volgende:
Ehhm, ik heb hier een P166MMX staan met 4 x 8 mb EDO. Maar die banken en modules lijken echt niet op moderne SDRAM zooi hoor. Dat EDO spul is een slag kleiner!
Ja, ik heb het ook niet over die 4x EDO die erin zit, maar over de 2 andere die erg veel op sdram lijken, volgens mij heeft degene die het over het EDO DIMM had gelijk.

Ik probeerde er een 128 sd 100mhz in te krijgen, as ook wel een longshot..

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
ik had nou precies hetzelfde probleem.

wel lang genoeg maar niet dieop genoeg
ik lopen kutten. dus ik ging naar een compu zaak
die wisten het ook niet, en toen hebben ze het maar gewoon erin gedouwd

kortom, de oplossing:

gewoon veel kracht zetten. :)

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:37

FFF

zijn d''r dan p1 mobo''s waar sd ram in past?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:54
Op zondag 22 april 2001 14:19 schreef FFF het volgende:
zijn d''r dan p1 mobo''s waar sd ram in past?
Ja, mijn inmiddels terziele Asus TX97-X heeft 3 of 4 DIMM slots. Daar had ik 2x 32 Mb EDO DIMM''s (iemand kopen :) ) en 1x32 Mb SDRAM inzitten.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> Processors & Mobo''s
>> Dit topic is gemoved.

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik heb hetzelfde probleem, ik heb een pentium 1 met een dataexpert mobo. Er zit nu 2x16mb EDO op, en ik heb nog 1 slot vrij. Ik wil nieuw geheugen, geen EDO want dat is $&*(#$& duur, dus wil ik in dat andere bankje wat zetten, maar wat het nu precies is??? Check de link naar mijn mobo:
http://www.dataexpert.com.tw/product/exp/exp8j61.htm

Kortom: wat voor geheugen kan er in dat ene bankje?

• deavatar
niemand?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:54
Op zondag 22 april 2001 20:38 schreef deavatar het volgende:
niemand?
Supports 1 x 168-pin DIMM socket for 3.3V Asymmetrical Single/Double DRAM Module

Gewoon een SDRAM DIMMetje kan erin. Moet je waarschijnlijk wel het andere geheugen eruit halen.

Verwijderd

Pas op hé!

Mijn ouwe VX chipset support ook SDRAM, maar wil nog niet zeggen dat het er ook op zit. In mijn geval dus alleen EDO-slots.

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Er bestaan ook 5V dimm''s die zien er precies uit als 3,3V dimms, alleen 1 nokje zit op een andere positie waardoor je ze niet doorelkaar kunt halen.

die 5v dingen kun je tegelijk met je simms gebruiken die 3,3V niet.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• deavatar
De 2 EDO reepjes moeten er inderdaad uit.

Ik heb al geprobeerd om sdram erin te doen, maar ik kreeg het gevoel dat als ik door zou duwen het reepje zou breken... Ik ga dus eerst maar een zo goedkoop en lelijk mogelijk reepje sdram proberen te vinden en die even goed doorduwen ;)

• deavatar
Op zondag 22 april 2001 21:55 schreef Duur het volgende:
Er bestaan ook 5V dimm''s die zien er precies uit als 3,3V dimms, alleen 1 nokje zit op een andere positie waardoor je ze niet doorelkaar kunt halen.

die 5v dingen kun je tegelijk met je simms gebruiken die 3,3V niet.
Beetje dubbel, want Darkhunter zei dit ook al, maar maakt verder niet uit :)
Pagina: 1