Verwijderd
Eerst vier keer de gewone simm slotten en twee keer sdram slotten, tenminste dat dacht ik, maar een sdrambankje past hier niet in, wel langgenoeg enzo, maar niet diep genoeg
Verwijderd
Verwijderd
Antwoord: Het is EDO...Op zaterdag 21 april 2001 21:32 schreef Asielus het volgende:
Is geen sdram!
Niet doen dus. (lijkt er alleen op)
Weet niet hoe het heet.
Verwijderd
Nee, ik heb het echt geprobeerd, de sparinkjes vallen wel goed, de slotten zijn simpelweg niet diep genoeg.Op zaterdag 21 april 2001 21:38 schreef Keescpk het volgende:
Kijk goed naar de uitsparingen en of die goed in de nokjes vallen meestal passen die sdrammmetjes niet al te makkelijk en moet je (voorzichtig)enige kracht zetten.
Ik heb het systeem niet hier staan anders had ik het nog eens geprobeerd, maar in dit systeem (sig) heb ik ook geheugen bijgeplaatst, dus ik weet wel hoe het moet (kracht zetten enzo...)
Weet je zeker dat de slots niet gewoon stoef gaan? Soms moet je best wel kracht zetten.
Disclaimer: Ik ben op geen manier verantwoordlijk voor het breken van mobo/dimm or what so ever
Verwijderd
ik had een moederbord soccer7 dus geen 100bus en dacht ook dat de sloten niet diep genoeg was maar het past wel maar je kan er niet meer dan 32mb per slot in
en die 32mb moet de sdram chip aan iederzijd zitten
aan een kant van de geheugen moet er 16mb op ziiten en aan de anderen kant ook anders werkt het niet en ziet hij maar de helft van het geheugen
ik ben de naam kwijd hoe die geheugen blokken heten:?
Verwijderd
dan weet je precies wat voor geheugen er in past..
Je moet goed stevig aandrukken (zorg wel dat de uitsparingen goed zitten), dan zul je zien dat ie toch erin klikt...
Geef mij maar een Warsteiner.
Verwijderd
Je hebt waarschijnlijk 5V Dimm''s ipv 3.3V.....
Standaard pc''s gebruiken 3.3V aansturing voor het geheugen maar bepaalde systemen (Sun/Olivetti) gebruiken 5 Volt..
Op de Dimm zit in het midden een gleufje..
Die staat 2mm anders dan bij een 3.3V Dimm..
Ook staat erbij de meeste dimm naast het gleufje welk voltage ie nodig heeft..
Ik hoop je hiermee geholpen te hebben
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Ja, ik heb het ook niet over die 4x EDO die erin zit, maar over de 2 andere die erg veel op sdram lijken, volgens mij heeft degene die het over het EDO DIMM had gelijk.Op zondag 22 april 2001 04:58 schreef HlpDsK het volgende:
Ehhm, ik heb hier een P166MMX staan met 4 x 8 mb EDO. Maar die banken en modules lijken echt niet op moderne SDRAM zooi hoor. Dat EDO spul is een slag kleiner!
Ik probeerde er een 128 sd 100mhz in te krijgen, as ook wel een longshot..
wel lang genoeg maar niet dieop genoeg
ik lopen kutten. dus ik ging naar een compu zaak
die wisten het ook niet, en toen hebben ze het maar gewoon erin gedouwd
kortom, de oplossing:
gewoon veel kracht zetten.
Ja, mijn inmiddels terziele Asus TX97-X heeft 3 of 4 DIMM slots. Daar had ik 2x 32 Mb EDO DIMM''s (iemand kopenOp zondag 22 april 2001 14:19 schreef FFF het volgende:
zijn d''r dan p1 mobo''s waar sd ram in past?
http://www.dataexpert.com.tw/product/exp/exp8j61.htm
Kortom: wat voor geheugen kan er in dat ene bankje?
Supports 1 x 168-pin DIMM socket for 3.3V Asymmetrical Single/Double DRAM ModuleOp zondag 22 april 2001 20:38 schreef deavatar het volgende:
niemand?
Gewoon een SDRAM DIMMetje kan erin. Moet je waarschijnlijk wel het andere geheugen eruit halen.
Verwijderd
Mijn ouwe VX chipset support ook SDRAM, maar wil nog niet zeggen dat het er ook op zit. In mijn geval dus alleen EDO-slots.
die 5v dingen kun je tegelijk met je simms gebruiken die 3,3V niet.
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Ik heb al geprobeerd om sdram erin te doen, maar ik kreeg het gevoel dat als ik door zou duwen het reepje zou breken... Ik ga dus eerst maar een zo goedkoop en lelijk mogelijk reepje sdram proberen te vinden en die even goed doorduwen
Beetje dubbel, want Darkhunter zei dit ook al, maar maakt verder niet uitOp zondag 22 april 2001 21:55 schreef Duur het volgende:
Er bestaan ook 5V dimm''s die zien er precies uit als 3,3V dimms, alleen 1 nokje zit op een andere positie waardoor je ze niet doorelkaar kunt halen.
die 5v dingen kun je tegelijk met je simms gebruiken die 3,3V niet.