[BC3] Dual Pentium Pro plank heeft lanceerproblemen :(

Pagina: 1
Acties:

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 21:27
ik heb weer een zeer interessante kwestie:

kreeg gisteren wat onderdeeltjes over de post (2x pentium pro 200, koelers, VRM enzo), dus ik kon beginnen aan de bouw van mijn dual systeem >:) dit is de setup:

Intel Providence PR440FX dual bord
2x intel pentium pro 200 256 kb stepping SL22VT ofzo
512 MB EDO ECC BUffered DIMM (orig. Compaq-spares!!)
15.3 gb maxtor hd
voodoo banshee 16 mb pci

MAAR... nu het probleem:

heb ook nog een pro 200 met 1 mb cache liggen. die wou ik eerst proberen dus die erin gestopt, kijken of alles werkte, en ja hoor alles draait zonder problemen.

Toen wou ik dus ff wat dual power zien en dus daarna dus die 2 pro 256''s er ingestopt, en het systeem BOOT NIET MEER!!!!
hij powert wel up (alle fans draaien, hd en cdrom doen het ook, maar het power ledje begint te flikkeren en geen beeld :(:(:( )

Dit probleem was bij intel bekend, en het moest veroorzaakt worden voor een foutieve jumper-setting, nou alles gecontroleerd, maar alles stond natuurlijk goed :(

hoe kan dit? met die 1 mb cache versie doet ie ut wel, met een 1 mb naast een 256 kb ook nog, maar met 1 of 2 256kb versies niet meer!

ik probeer nu de bios te flashen, ik vermoed dat daar ergens iets verkeerd staat, maar waar vind ik de oudste biossen??? op de intel site staat alleen de nieuwste...

is er iemand op GoT die mij kan helpen???

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

Verwijderd

errr support.intel.com/support/motherboards/desktop/pr440fx/ :?

Volgens de site ondersteund jouw board helemaal geen 1mb 200mhz processoren....

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
1 van de 256kb ppro''s tebarst? of beiden?

• f1r3b4ll
hoop niet dat ik de boel verkloot heb, zal wel niet, maar het zal maar gebeuren!

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

• f1r3b4ll
Op zaterdag 21 april 2001 19:35 schreef Stoned-cow het volgende:
errr support.intel.com/support/motherboards/desktop/pr440fx/ :?

Volgens de site ondersteund jouw board helemaal geen 1mb 200mhz processoren....
nee dat klopt maar hij draait toch zonder probs, hoe kan het dan dat ie er de brui aan geeft als ik terug ga naar 2x pro 200 256 kb?

Verwijderd

Misschien Voltage regulator opgeblazen? Ik zou het echt niet weten... Heb zelf dual pro 166mhz met 512cache... alleen op Asus.

• f1r3b4ll
nee die VRM doet het nog goed dacht ik, alleen hij wordt niet erg warm, klopt dat wel? de cpu''s worden ook niet erg warm hoor, nee met de voltages zit het wel goed dacht ik zo.

Verwijderd

Dat je VRM''s niet warm worden kan wel kloppen, mijn bakkie staat nu al wat daagjes aan en heb net ff gevoeld. De proc''s daarentegen zijn een ander verhaal...

Laten we even constructief werkuh:
1) krijg je beeld
2) zo ja, wat vermeld hij dan
3) heb je die 1mb en 256kb al eens omgedraaid?
4) err.....

• f1r3b4ll
Op zaterdag 21 april 2001 19:48 schreef Stoned-cow het volgende:
Dat je VRM''s niet warm worden kan wel kloppen, mijn bakkie staat nu al wat daagjes aan en heb net ff gevoeld. De proc''s daarentegen zijn een ander verhaal...

Laten we even constructief werkuh:
1) krijg je beeld
2) zo ja, wat vermeld hij dan
3) heb je die 1mb en 256kb al eens omgedraaid?
4) err.....
antwoordjes:

1) nope geen beeld :(
2) nvt
3) yep, alle combinaties die ik heb getest:

(1) 1x pro 200 1 mb : WERKT
(2) 1x pro 200 256 kb: WERKTE (na draaien met 1 mb versie niet meer :?)
(3) pro 200 1 mb (1e socket) + pro 200 256 (2e socket): WERKT
(4) pro 200 256 kb (1e socket) + pro 200 1 mb (2e socket): WERKT NIET
(5) 2x pro 200 256 kb: WERKT NIET

Het lijkt er dus op dat hij de 256 kb versies niet meer pakt, maar als ik dan een dual config draai met een 1 mb en een 256 kb bij elkaar, dan ziet ie ze keurig :?

sorry, kan het niet beter uitleggen...

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
heb je de bios van je mobo al een keertje gereset ? wil ook nog wel eens helpen
kijk of je niet toevallig wat jumpers eraf hebt gestoten met je processor avontuur

suc6

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• f1r3b4ll
bios is al verscheidene malen gereset, no good :( jumpers al 10x gecontroleerd, alles staat goed.... toch moet er ergens in het bios iets verkeerd staan.
ik zal proberen ''m te flashen naar een oudere versie, kijken of dat helpt.

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:45

winnie

de poes...

Doen beide 256''s het met de 1MB? Of is het maar ééntje, die met de 1MB wil draaien, en de andere niet? Als dat namelijk zo is, dan is één van die 256 stuk.
Verder: hoe is de stepping van allebei de 256''s? Zelfde? Anders? Bij voorkeur moet de stepping het zelfde zijn.

• f1r3b4ll
yep winnie, ze doen het beide met de 1 mb. ik heb een sterk vermoeden dat er ergens in het mobo in een een of ander ROM chipje iets verkeerd staat, maar hoe flash ik die zooi??? bios flashen helpt in ieder geval niet.

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:45

winnie

de poes...

Stepping vraag is nog steeds open. ROM chip verkeerd zou kunnen maar lijkt me niet iets wat je zelf zomaar kan flashen. Over de bios: heb je nu de nieuwste, of nog een oude?

• f1r3b4ll
nog ff over de steppings:

de 256kb cpu''s zijn stepping "SL22V" en de 1 mb versie is "SL25A".

toen ik het bord kreeg stond er BIOS versie 1.00.02DI0 op. toen heb ik de 1 mb cpu erin gestopt en het zaakje draaide zonder problemen. vervolgens het BIOS geflasht naar de nieuwste versie, 1.00.09.DI0, van de Intel site. nog steeds geen problemen.

toen dus 2x ppro 200 256kb erin gestopt, en het werkt vanaf dat moment niet meer.
heb het BIOS nog geflasht naar 1.00.05DI0, geen resultaat.

• Mindfields
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06-2025

Mindfields

Poor man's Ferrari

Ik heb hetzelfde probleem :(, maar ik heb geen andere Pentium Pro''s om mijn BIOS te flashen. Ik heb namelijk laatst ongeveer zo''n zelfde combinatie gekocht.

Wat is er aan de hand? Dit stond op de website van Intel:
PR440FX motherboards with BIOS versions 1.00.02.DI0 or earlier cannot be reliably operated with sB1 stepping Pentium Pro processors. The failure symptoms include a) no video accompanied by a blinking power LED, b) failure to recognize the second processor in a dual processor configuration, or c) random system crashes. If BIOS version 1.00.02.DI0 is installed, you may be able to upgrade to the latest BIOS version; this must be done with a single processor installed. If the system has two processors installed, remove the second processor before attempting the upgrade. If the BIOS upgrade procedure fails, or if BIOS version 1.00.01.DI0 is installed, replace the sB1 stepping processor with an sA1 stepping processor and then upgrade to the latest BIOS version. Once the BIOS upgrade is complete you may reinstall the sB1 stepping processor(s).

Dus je hebt eerst een sA1 stepping processor nodig om te flashen naar de laatste bios, om vervolgens een sB1 stepping processor te plaatsen. Een PPro met 1MB cache wordt eigenlijk niet ondersteund, overigens wel knap dat je het aan de praat krijgt :o. Dit verklaart ook waarom een dual PPro 1MB niet kan.
Pagina: 1