Toon posts:

[BC3] Computer doet niets na bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een nog niet al te ervaren computerbouwer en heb vandaag m''n eerste bouwdoos in elkaar gezet. De onderdelen:

MSI K7T Turbo
Duron 800 (met Spire cooler)
128 MB
Creative DVD speler
20 GB 7200 RPM hardeschijf
GeForce 2 MX
en een doodgewone floppydrive.

Ik dus het moederbord, DVD speler, harde schijf en floppydisk erin geschroefd, daarna al het andere moois er keurig netjes in gedaan. Daarna alle draden naar de IDE stationen vastgemaakt. A fijn na alles goed vastgemaakt te hebben (draden etc.) maar eens proberen de computer aan te zetten.

*bats* Computer aan, doet niets, monitor geeft het lichtje dat ''ie niets doet (hier zo''n oranje lichtje). Heb alles nog eens nagekeken en heb totaal geen idee wat er fout is. Weten jullie standaard problemen met de MSI K7T Turbo of zal ik hier screens van moeten maken?

Heb niets veranderd aan het moederbord toen hij uit de verpakking kwam, gewoon erin geschroefd..

Please help me, zeg het maar als ik foto''tjes moeten nemen of iets in die geest.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
god wat ben ik in een goeie bui vandaag.

-ATX voeding connector op moederbord
aangesloten?
-power switch op moederbord aangesloten?

wat wil je zeggen met ''doet niets''
letterlijk NIETS of gaan de koeling en de hd wel draaien bijv.

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:44
Als niets echt helemaal niets is, kan ''t bv de aan/uit schakelaar achterop de voeding zijn.

Verwijderd

Alles er uit halen. En dan per stuk alles er in bouwen en kijken waar het mis gaat

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Niets doen betekend dat hij aangaat (coolerfan gaat draaien..) maar voor de rest totaal niets doet: je ziet geen scherm met de specs van de pc enzo, zoals je normaal opstart, maar gewoon een zwart beeld.

En de twee dingen die je noemt zijn aangesloten ja :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Als je je pc aanzet en de hardisk enzo en de voeding gaat wel aan, dan kan het ook zijn dat de videokaart er niet goed in zit. Krijg je bepaalde piepjes ofzo te horen?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• smvs
  • Niet online
heb je allemaal rode diagnose ledjes of zit er ook een groene tussen ?
alles rood = foute boel, zie diagnostic kaartje.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan je horen of zien dat de harddisk aan gaat?

Maar ik hoor geen piepjes of what, just the cooler.

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:44
Harddisk hoor je vrij duidelijk opspinnen. Ga ''s wat onderdelen vervangen door andere onderdelen.

Verwijderd

zit de stekker er in?:)

• BC3 Victim
aha, dus de pc gaat wel aan, maar je hoort geen piepjes... hmmm. dat heb ik ook wel eens gehad. toen zat de proc er niet goed in... als je goed luistert kun je horen hoe de hdisk zich eigen initialiseert (jaja)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Ga het even proberen, ik vrij weinig vanaf de harde schijf..ik ga wel even een foto maken om het duidelijker te maken hoe het hier zit in m''n pc''tje :)

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 13:00
geen biepjes = proc (of bieper natuurlijk) probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Brr heb ik weer, digitale camera aan een vriend uitgeleend. Ik ga even wat onderdelen uit de pc halen om te kijken of ''ie het zonder die dingen wel doet.

Wat moet ik in m''n pc houden (op z''n minst) om hem staande te kunnen houden:

Mobo (duh..)
Processor
Geheugen

nog iets?

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Videokaart

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb een MSI K7T Turbo en had hetzelfde probleem als jij nu hebt. Ikzelf moest eerst het BIOS resetten (met de jumper op het moederbord) en kon daarna de PC gewoon opstarten.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het? Mooi ga het testen :)

Verwijderd

Topicstarter
Flipmo2K: Weet je nog waar die Jumper zit of moet ik het boekje er even bijpakken, thanks voor de tip trouwens ;)

• InterCC
  • Laatst online: 30-08 11:47
Kan ook je voeding zijn.....

• BC3 Victim
ach, dat computer bouwen is altijd een hoop gehoerrr, het werkt nooit de eerste keer, het is waarschijnlijk iets heel simpels...

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:27

aKra

Intentionally left blank.

Sluit de monitor aan ;)

Intentionally left blank.

• SteAlthmAn
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op zaterdag 21 april 2001 19:27 schreef smvs het volgende:
god wat ben ik in een goeie bui vandaag.

-ATX voeding connector op moederbord
aangesloten?
-power switch op moederbord aangesloten?
Ja dat had ik duz ook ik met mn stomme kop ook :(

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

• BC3 Victim
Je heb je BIOS reset/CLEAR jumper verkeerd staan.
Deze zit waarschijnlijk naast je Batterij of aan de rand van je MOBO bij je PCI sloten

• Flipmo2K
  • Niet online
Hij zit rechts(stukje onder het midden denk ik) op het mobo in de buurt van je batterij.
Er staat geloof ik ook iets bij van "clear cmos".

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd om de jumper te verzetten zoals het ook in de handleiding staat, doe ik dat dan wil de pc niet meer opstarten. Hij start alleen op als hij op de mode "Clear Data" staat, niet als ik hem verzet naar "Keep Data".

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
het is je voeding

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

zijn cooler werkt, dus het kan de voeding niet zijn..

Verwijderd

Heb je de kabel naar je diskette drive wel goed zitten?

Of misschien de ledjes van je kast naar het moederbord :?

• BC3 Victim
zit het geheugen er goed in?

• BC3 Victim
ligt aan je videokaart, spreek namelijk uit ervaring...
Haal hem eruit blaas es effe in die slot(stof eruit!) dan stop je hem goed erin daarna moet hij gewoon werken,,
probeer anders een andere kaart (bij de buurjongen ofzo..)

(8>

Verwijderd

Je CMOS jumper moet natuurlijk wel op ''Keep Data'' staan, als hij op ''clear data'' staat wist hij elker keer de instellingen van je CMOS waardoor hij dus niet doorstart.

Aangezien je een Geforce 2 mx gebruikt zal ik toch aanraden om minimaal een 250 Watt voeding te gebruiken (300 of meer is beter).

Staat de jumper om je FSB op 100/133 MHZ intestellen wel op de juiste snelheid. Proberen op 100 Mhz.

Wat geven je D-LED''s aan? Blijft je reset knop niet hangen (ja dat kan natuurlijk).

Lijstje om aan te sluiten

ATX voeding op mobo
mobo
videokaart
processor
geheugen
alleen power on/off knop

evt. je keyboard om je cmos te kunnen instellen.

Doet ie het dan nog niet dan wel even controleren of alles goed is bevestigd. Anders terug gaan naar de winkel of onderdelen in aparte comp testen.

Verwijderd

Op zaterdag 21 april 2001 19:17 schreef Jaap_van_Nes het volgende:
Ik ben een nog niet al te ervaren computerbouwer en heb vandaag m''n eerste bouwdoos in elkaar gezet. De onderdelen:

MSI K7T Turbo
Duron 800 (met Spire cooler)
128 MB
Creative DVD speler
20 GB 7200 RPM hardeschijf
GeForce 2 MX
en een doodgewone floppydrive.

Ik dus het moederbord, DVD speler, harde schijf en floppydisk erin geschroefd, daarna al het andere moois er keurig netjes in gedaan. Daarna alle draden naar de IDE stationen vastgemaakt. A fijn na alles goed vastgemaakt te hebben (draden etc.) maar eens proberen de computer aan te zetten.

*bats* Computer aan, doet niets, monitor geeft het lichtje dat ''ie niets doet (hier zo''n oranje lichtje). Heb alles nog eens nagekeken en heb totaal geen idee wat er fout is. Weten jullie standaard problemen met de MSI K7T Turbo of zal ik hier screens van moeten maken?

Heb niets veranderd aan het moederbord toen hij uit de verpakking kwam, gewoon erin geschroefd..

Please help me, zeg het maar als ik foto''tjes moeten nemen of iets in die geest.
Dat heb ik ook gehad maar bij mij was de voeding al hoewel me blower van mijn processor wel draaide dus ik denk dat je voeding stuk is gegaan :'(

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:47
probeer met zo weinig mogelijk zooi de boel op te starten, dus proc, mobo, vidkaart, geheugen, en hd (en Koeler :P )

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

Ik heb een paar dagen geleden ook een systeem gebouwd met dat MSI moederbord (zie signature) en je moet inderdaad de jumper voor het resetten van de BIOS op ''clear data'' zetten. Zal wel een foutje zijn in de handleiding of zo. Hier werkt alles nu perfect. Ik had ook nog problemen met mijn CPU, maar dat kwam omdat ik wat L6- en L7-bruggen in had zitten kleuren. FF gummen en alles deed het...................

Verwijderd

heb je niet toevallig een bevestegings bus teveel in je kast geschroefd waardoor er een onder tegen je mb aanzit waar geen schroefgaatje zit en zo dus kortsluiting veroorzaakt? nee? ruk dan alle overbodige kaarten uit je pc, en gooi al je kabels los van de hdd, fdd, cdrom en dvd, en start de pc op. geeft de computer nu een post-up beep? 1 beep is ok. hoor je 4 beeps. lang kort kort lang, dan is je vga kaart gaar of je hebt hem niet goed in het agp slot geramd. hoor je constant met regelmatige intervallen beeps, dan is je geheugen gaar of niet goed geplaats. mocht het dan nog niet lukken dan is denk ik je proc. gaar.

succes

• .oisyn
  • Laatst online: 29-08 03:21

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik heb datzelfde probleem altijd als mijn geheugen er niet goed inzit...

Ik zet m aan -> voeding en koeler gaat aan, maar monitor op standby en GEEN piepjes.
Later ontdekte ik dat het geheugen er niet goed inzat... het leek wel goed te zitten, maar ik denk dat ie niet volledig contact maakte met het mobo... Dus geheugen eruit gehaald, en weer erin gedaan, GOED aangedrukt, en hopla, het werkte :)

Heb overigens een Abit KA7...

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb het volgende gedaan wat niet werkte ;(

- Clear en Keep data jumper nog een keer veranderd (PC starte bij keep data weer niet op..)
- Videokaart eruit gehaald, goed geblazen, er weer ingestoken
- Geheugen erin en eruit gehaald, goed aangeduwd ofkors
- Alles behalve: Processor, HD, Geheugen en moederbord (+ voeding en cooler ofkors) eruitgehaald.

Ik wordt er echt niet goed van, in ieder geval bedankt voor jullie hulp: morgen ga ik naar de winkel waar ik m''n ATX kastje gekocht heb om ze eens even flink de waarheid te vertellen :)

Mocht je nog iets te binnen schieten: zeg het alsjeblieft :D

Verwijderd

Op zondag 22 april 2001 22:34 schreef Gert-Jan het volgende:
Ik heb een paar dagen geleden ook een systeem gebouwd met dat MSI moederbord (zie signature) en je moet inderdaad de jumper voor het resetten van de BIOS op ''clear data'' zetten. Zal wel een foutje zijn in de handleiding of zo. Hier werkt alles nu perfect. Ik had ook nog problemen met mijn CPU, maar dat kwam omdat ik wat L6- en L7-bruggen in had zitten kleuren. FF gummen en alles deed het...................
Zet de jumper op ''clear data'', dan werkt het wel -> foutje in de handleiding

Grtzzz

Verwijderd

Topicstarter
Brr ik ga morgen terug naar de winkel om daar even te laten kijken, hier wordt ik moe van..

• BC3 Victim
heb je het mobo wel ingesteld voor de proc? en je moet alles opbouwen dus niet meteen alles erin pleuren dan gaat het vaak fout

Verwijderd

Ok, ik heb vandaag mijn eerste systeempje gebouwd. Nu sta ik op het punt om hem aan te zetten.
Mijn vraag is nu: waar moet de jumper nu écht op staan. Op clear data of keep data???

Verwijderd

Op ''clear data''
zo staat ie bij mij en het werkt, dus.....

Grtzzz

• InterCC
Ik heb het al gezegd, maar zeg het nog een keer okee?

Probeer de voeding eens!

• InterCC
Op woensdag 02 mei 2001 12:44 schreef MyzTic het volgende:
Ok, ik heb vandaag mijn eerste systeempje gebouwd. Nu sta ik op het punt om hem aan te zetten.
Mijn vraag is nu: waar moet de jumper nu écht op staan. Op clear data of keep data???
Keep data. Clear data als je de bios wil resetten dacht ik (heb niet de hele draad doorgelezen)

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-07 19:12

pinodambini

Dr. Z. Vago

Trek gewoon is je fdd en ide kabels eruit, kijken of ie dan wat doet, anders denk ik: of je voeding, moederbord zelf kaduuk, of je moederbord maakt sluiting met de kast. dit aangezien er geen piepgeluiden komen, dus moet het iets met het moederbord te maken hebben als je alles los heb, en alleen je processor, geheugen en videokaart erin hebt zitten.

(sorry voor de zinsopbouw, maar ik ben rot :))

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 16:22
kijk ook eens naar de CPU-core, wanneer je ''m d''r toch uit hebt.
mischien heb je de randjes van de core afgebrokkeld (lukt niet zo gauw met een spire-cooler, maar toch)
Verder heeft er zo''n beetje om de reactie gestaan dat je ff moet aangeven of de LED''s op je mainboard (binnen in de kast net onder de printerpoort) allemaal rood oplichten of dat er minstens één groen is.
Wanneer je alleen maar rood licht te zien krijgt is of je mainb. defect of je CPU (of de voeding, wat al iemand eerder heeft proberen duidelijk te maken ;))

* TD-er wenst je suc6 d''r mee.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Abbadon
  • Laatst online: 23:03
Handleiding is idd verkeerd wat betreft clear en keep data. Een kennis van mij had hetzelfde probleem, mee terug naar de shop en toen bleek het precies verkeerd om in de manual te staan:(

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• looskuh
  • Laatst online: 07-12-2024

looskuh

Dawwgg

Wat ik altijd doe is: Op zoek naar de biepjes! Check goed of je pc-speaker is aangesloten en sluit je mobo, cpu en geheugen aan. Hoor je nu piepjes? Zoek de piepjes op in je mobo-handleiding.
Matchen ze die van ''er is iets mis met de videokaart''? Mooi. Plug de videokaart erin. Aanzetten. Heb je beeld? Mooi zo.
etc.
Pagina: 1