De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
da''s toch makkelijk voor in de winter..
als het te koud wordt, zet je gewoon ffe je koe aan.. :-)
als het te koud wordt, zet je gewoon ffe je koe aan.. :-)
Verwijderd
Ja, gebruik een heel dun laagje pasta in plaats van die standaard kauwgom die op de koeler zit en zorg voor een goede luchtstroom in je kast. Haal indien je alleen een voedingsfan hebt 1 pci-slotplaatje weg, zodat de lucht gemakkelijk onder instroomt en boven uit.
Niet beter om terug te gaan naar de winkel (mycom) voor een nieuwe proc?Op zaterdag 21 april 2001 17:32 schreef gve het volgende:
Ja, gebruik een heel dun laagje pasta in plaats van die standaard kauwgom die op de koeler zit en zorg voor een goede luchtstroom in je kast. Haal indien je alleen een voedingsfan hebt 1 pci-slotplaatje weg, zodat de lucht gemakkelijk onder instroomt en boven uit.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Héé let op want er gaat iets niet goed. Waarschijnlijk staat je koeler niet helemaal recht op je processor, of de fan draait niet. Als je dat te lang laat draaien kan je processor stukgaan, en dat kan heel snel gaan. Ik zou het heel snel nakijken!
Geen auto mooier dan de W116!
Verwijderd
die proc werkt toch goed? Hij word alleen warm. Als mycom hem in je mobo heeft geprikt en de koeler erop gezet, dan kan je terug gaan en vragen of ze het een nog een keer willen doen en nu fatsoenlijk.Op zaterdag 21 april 2001 17:34 schreef Prins het volgende:
[..]
Niet beter om terug te gaan naar de winkel (mycom) voor een nieuwe proc?
Inderdaad, da''s geen stijl om zoiets te verkopen. Je hebt het recht op een goed werkende puter, en dat is niet alsie zo onmenselijk heet wordt.Op zaterdag 21 april 2001 17:45 schreef gve het volgende:
[..]
die proc werkt toch goed? Hij word alleen warm. Als mycom hem in je mobo heeft geprikt en de koeler erop gezet, dan kan je terug gaan en vragen of ze het een nog een keer willen doen en nu fatsoenlijk.
Ook al is het een TB1200, dan nog is boven de 60 graden echt te heet
Edit:
Mijn advies:
ga er eest mee terug en vraag of ze het voor je doen, als dat later niet blijkt te helpen, dan doe je het hierboven beschreven zelf.
Als dat ook niet helpt, dan weet ik het niet meer
Heren tweakers bedankt,
De compu gaat absoluut terug (op z''n vroegst maandag 13:00
)
De pjoeter is eigenlijk van een huisgenoot en hij was al begonnen met formatteren van de HD (40Gb)voordat deze reacties kwamen.
Wilden we toch even afmaken en daarom maar de kast open en toevlucht tot andere middelen genomen. Aan het eind van het proces hadden we de CPU temperatuur terug tot 43 graden
.
Ik zal zo even de fotos van onze provosorische koeling plaatsen (hoe kan ik hier jpg-tjes plaatsen?)
bedankt, nader bericht volgt
De compu gaat absoluut terug (op z''n vroegst maandag 13:00
De pjoeter is eigenlijk van een huisgenoot en hij was al begonnen met formatteren van de HD (40Gb)voordat deze reacties kwamen.
Wilden we toch even afmaken en daarom maar de kast open en toevlucht tot andere middelen genomen. Aan het eind van het proces hadden we de CPU temperatuur terug tot 43 graden
Ik zal zo even de fotos van onze provosorische koeling plaatsen (hoe kan ik hier jpg-tjes plaatsen?)
bedankt, nader bericht volgt
Verwijderd
Heb vandaag nog een p3-500 die ik voor kennissen had besteld, bij graficall in leiden, open gemaakt omdat ie zo vaak vastliep.
Blijkt nou:
Koeler zat scheef gemonteerd en er zat pasta voor 20 cpuŽs tussen!
Temp is nu gedaald van 78 naar 44 graden. Moeilijk hoor!
Blijkt nou:
Koeler zat scheef gemonteerd en er zat pasta voor 20 cpuŽs tussen!
Temp is nu gedaald van 78 naar 44 graden. Moeilijk hoor!
Ik hoor het al weer.
Snellere processoren...prima
Betere koelers..nog beter
Ruimte in je kast??? Uhm.. hoezo dat dan?
Resultaat: au heet heet!!!
Snellere processoren...prima
Betere koelers..nog beter
Ruimte in je kast??? Uhm.. hoezo dat dan?
Resultaat: au heet heet!!!
BVD MVG VDL
Pagina: 1