Toon posts:

[BC3] Temp daalt drastisch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De gemiddelde temp van mijn cpu is drastisch omlaag gegaan, zonder dat er een nieuwe koeling of iets dergelijks is geplaatst.
Normaal stond hij stressed rond de 55(!) graden. Maar nu geeft Sandra en MBM een temp van 30 graden aan.
Het enigste wat er aan mijn computer is verandert, is dat hij een 2e netwerk kaart heeft, en dat ik mijn apparaatbeheer lijst is ''ververst''
Weet iemand hoe dit komt? en hoe dit kan worden verandert? Ik denk niet dat de werkelijke cpu temp rond de 30 graden ligt.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

30 lijkt me eerder het moederbord dan de processor...

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de temp van mijn moederbord staat nu op 29 graden en de cpu op 30 graden

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:39
Mobo-temp tussen 22 en 33 graden is heel normaal. Maar CPU boven de 55 graden wordt toch wel aan de warme kant.

Wat voor OS draai je eigenlijk?
Het lijkt me idd ook sterk dat het aan die netwerkkaart ligt :?

Verwijderd

Misschien zorgt die kaart ervoor dat je nu een heel gunstige luchtstroming over je processor had. Normaal neemt de luchtstroom een andere weg maar door die kaart wordt de lucht misschien gedwongen over je processor te gaan. Waar heb je je ventilator (niet die van de voeding) eigenlijk zitten? Eentje direct achter de cpu of voor in je kast?

Dutchman

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:19
Op zaterdag 21 april 2001 16:47 schreef dutchman22 het volgende:
Misschien zorgt die kaart ervoor dat je nu een heel gunstige luchtstroming over je processor had. Normaal neemt de luchtstroom een andere weg maar door die kaart wordt de lucht misschien gedwongen over je processor te gaan. Waar heb je je ventilator (niet die van de voeding) eigenlijk zitten? Eentje direct achter de cpu of voor in je kast?

Dutchman
Uuuh dit is wel ERG VEEL verschil hoor!
lijkt me echt niet dat dat komt door een andere airflow.

Verwijderd

misschien kloppen je sensor readings niet ;)

• Dr. Vork
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-02 00:36

Dr. Vork

Moet ik hier iets tiepen?

Temperatuursensor losgelaten of zo?

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog steeds last van het ''probleem''
Hoe kan ik controleren of een sensor kaduuk is?
De temp staat rond 55 nadat ik een spel heb gespeeld, maar nu staat hij weer 34 graden.
Kan dit verder nog schadelijk zijn voor mijn computer? bijvoorbeeld de levensduur?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ongeveer hetzelfde heeft meegemaakt? temp staat nu weer vrolijk op 33 graden, maar na het spelen van een spel staat de cpu temp ong rond de 60(!)
Dit is toch geen normaal verschijnsel?

beetje off topic..
Ik denk ook nieuwe cooling, maar weet niet als ik mijn koeling zelf kan vervangen, aangezien ik het nog nooit eerder heb gedaan. Het moet een slot 1 cooler worden.
Is het met een handleiding simpel uit te voeren, of is het beter dat ik een ''expert'' vraag? Zelf heb ik geen handige neef of buurman die zulke dingen ff voordoet, dus meestal ben ik zelf aan het kloten :)

Verwijderd

Op zich dat hij warmer wordt bij het spelen van een game oid is het vrij normaal dat de temperatuur stijgt... Wanneer m''n processor idle is was hij altijd 39 en stressed 48. Hieruit kun je dus concluderen dat de temperatuurswisseling vrij normaal is.
Pagina: 1