[BC3] Duron op 266 Mhz DDR en MSI K7T L7 brug inkleuren?

Pagina: 1
Acties:

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb pas een Duron 750 aangeschaft om hem over te klokken. Ik heb nog wel wat vraagjes. Mijn MSI K7T Turbo (geen RAID) heeft een jumper om de FSB van 100-132 (standaard) naar 133-166 te verhogen.
Mijn geheugen is Hyundai 133 Mhz dus dat moet het wel aankunnen.

1) Als ik die jumper weghaal, loop ik dan risico dat er iets doorbrand of kapotmaak? (effe ervanuitgaande dat ik het voltage niet verhoog).

2) Om de 1Ghz te halen moet ik het voltage verhogen. Maar ik las ergens iets vaags over dat ik, wil de PC posten op 1Ghz, dat ik de L7 bruggen in moet kleuren. Kan iemand hier mij wat meer over vertellen?

Verwijderd

1: Nee het risico dat je iets molt is naar mijn idee vrij klein, en anders zit er altijd nog wel garantie op.

2: De L7 bruggen kun je doorverbinden. Dit is omdat normaal gesproken bij het opstarten van je PC de standaard volgorde van initialiseren, FSB instellen, MP instellen, Voltage instellen is (de FSB en MP kunnen andersom zijn). Door de L7 bruggen in te kleuren, is de spanning al voor het instellen van MP en FSB 1,85V waardoor hij ook bij het starten al direct de spanning krijgt die hij nodig heeft om goed overclockt te kunnen draaien.

Ik hoop dat je er iets wijzer van bent geworden.

Verwijderd

Kan je doen en dan een iets lagere mp kiezen, maar met wat geluk draait ie gewoon op mp*133!

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb de stap aangedurfd en heb de jumper op 133-166 gezet. Hij stond toen op 5*133. Nu heb ik ''m stabiel lopen op 6,5*142=923 Mhz. Maar als ik ''m op 7*133 zet post de PC niet eens. Het voltage heb ik al verhoogd naar 1,85 volt, maar zonder resultaat.
Moet ik nu dan die L7 bruggen inkleuren en hopen dattie ''t doet?

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:12
Ja en hem gelijk op 1.85 volt kleuren