[BC3] Cache chips ouder mobo, waar te krijgen?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
''k Zoek nog een paar cache chips voor een P1-bord. Had het idee dat ze gewoon te koop waren bij iedere electronica-zaak, maar dat schijnt tegen te vallen. Of..?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Hmm, wat dacht je er van om eens op tweakers een hardware gevraagt te plaatsen, waarin je neerzet wat je hebben moet... Er is vast nog wel iemand die hetzelfde mobotje heb en hem weg wil doen, en anders is er wel iemand met een defecte...>:)

• BC3 Victim
Op zich een goeie, ha''k wel aan gedacht. ''t Is natuurlijk sneller om ze in de winkel te halen en ze zouden niet zo duur zijn dus vandaar (scheelt wellicht ook zoekwerk voor anderen). Maar goed, ben er denk ik toch op aangewezen, want ze zijn kennelijk niet zo gangbaar als bv. een ttl-chip. Thanks anyway.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Kijk eens op Ibazar

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nou dat kan vies tegenvallen. Heb al x-keer gezocht naar Intel 485MA/MB Turbocache modules op V&A, 2dehands.nl en Ibazar, maar nog nooit iets gevonden. Zijn overigens voor nogal oude highend 486DX25 gevallen;) Mocht iemand bij deze iets weten...

Ik denk dat je betere kansen hebt in de grabbeltonnen op een fatsoenlijke beurs (tip: zaterdag as. in A''dam RAI de PC-Dumpdag)

Oslik, blyat! Oslik!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Mmmmmmm, die dump dag, is dat wat.
Of is het weer zo''n bagger beurs, met die oude meuk van 20 jaar geleden.

And The Only One

• BC3 Victim
Ok, dan maar naar de dump zaterdag. En een posting..

Verwijderd

waarom zou je nog geld willen uitgeven aan zo''n oud systeem? zekers voor zo''n klein beetje snelheidswinst loont dat echt niet...
voor het geld wat er waarschijnlijk voor gevraagd zal worden kan je beter een zo snel mogelijke pentium in dat mobo''tje prikken...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
P1 met zo''n celp module? Ik kan nog aan eentje komen uit een Chaintech bordje met i430FX chipset

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
.. Ik heb wat van Winbond liggen.. zal effe wat codes posten kan je kijken of het wat is :

W24129AK -15
95220

W24129AK -15
95451

W24257AK -15
94251

Ander merk :

UM61256FK -15
9525S
R42841

Is dit wat je zoekt ? Ik dacht dat het cachechips waren... kan er naast zitten. Ze hebben in ieder geval 2 * 14 pinnetjes... :?

Concrete Loop Watercooling

• BC3 Victim
Sorry, had beter meteen de types kunnen noemen :) De volgende chips voldoen:

UMC: 61L256-15 (32Kx8), 61L512-15 (64Kx8)
Alliance: AS7C3256-15 (32Kx8), AS7C3512-15 (64Kx8), AS7C31024-15 (128Kx8)
Samsung: KH68V257P-17 (32Kx8)
Winbond: W24L257AK-15 (32Kx8), W24L512AK-15 (64Kx8)

Het bord bevat nu 3 W24M257AK-15 (32Kx8) en 5 W24257AK-15 chips, en dit werkt dus niet goed. De laatste zijn volgens de specs 5V, de M-types zijn me onbekend want die zijn nergens te vinden, maar ik vermoed dat deze ook 5V zijn of zowel 3.3 als 5V (mixed; wie kent die definitie trouwens?).

En waarom? Het gaat om het idee; ''t is een 2 jaar geleden aangeschaft bord dat ik aanvankelijk had laten liggen vanwege wat problemen ermee en een andere aanschaf kort daarop maar waar toch voor is betaald, nietwaar? Tijd laten liggen, onlangs opgepakt, bleek er een biosversie in te zitten voor een andere pcb met als gevolg een foute geheugentelling. Opgelost, maar nu blijkt de cache niet van het juiste type te zijn waardoor ie vrij snel gaat hangen. ''t Is inmiddels een sport geworden maar ik wil hem nog steeds eens zien werken zoals het zou moeten.. Sinds een week weet ik pas, dankzij een manual-scan van een vriendelijke Nachbar, dat deze pcb-versie uitsluitend 3.3V-chips ondersteunt (ja, met een t) en geen mixed of 5V types. Het heeft een jaar of 2 geduurd voordat ik hier achter was, maar de manual was dus nergens te vinden op het net ;(.

Thanks FreeRider, maar dat zijn allemaal 5V types..

• FreeRider
Dat wil dus zeggen dat ik hier alleen maar 256K chips heb liggen ? Wou er eentje in m''n T2P4S prikken, heeft dat nog zin? Er zit 6*16(=96) MB EDO in, meer dan de 64 MB die het boekje aangeeft.

• BC3 Victim
Wat de 24129''s betreft denk ik zelfs minder dan 256. Kon ze niet vinden bij Winbond; ik heb de info van hier. ''t Zal aan de specs van je mobo liggen of je er iets mee opschiet denk ik (>64MB).

• FreeRider
Thanx.. ik ga wel eens wat benchjes draaien en er vervolgens eentje bijprijkken : Kijken wattie doet :)

Pagina: 1