Toon posts:

[BC3] CUSL2 + celly 600 overclocken echt niet!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakervrienden,
Ik heb sinds kort een Asus CUSL2 bios r.1006a + een celly 600 op standaard 1.7 volt. Als ik de fsb op 100 mhz ipv 66 mhz. Hoor ik veel piepjes en start niet op. Hij post geen 900. Ook als ik het voltage ophoog gooi t/m 1.85 volt. Nog niets! Wie zegt mij hoe het wel kan. ik heb speciaal een CCO stepping SL4PB cpu gekocht, ligt het aan de bios versie of heb ik gewoon vette pech geboft!?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Je kunt een celeron onmogelijk op 100mhs fsb laten lopen omdat ie dat gewoon niet aankan.
Ik heb zelf een celly 700 gehad, die ik op 83Mhz fsb stabiel had rennen.
Resultaat: 874Mhz!!!

Let op, ff een rekensommetje: 600Mhz:66MhzFsb=9
9*83MhzFsb=754Mhz.
Met andere woorden: jouw celly zou in principe op 754Mhz stabiel kunnen draaien.
Het enige wat je moet doen is de FSB op 83 zetten.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
maar ik heb begrepen dat als je een CCo stepping cpu had, de kans zeer groot was dat ie op een fsb van 100mhz zou kunnen, veel mensen hebben een 566@850 lopen en ik dacht ook 600@900 met voltage verhoging.
Droom ik dit nou of is het echt mogelijk een celly 600@900 te laten draaien met een asus CUSL2??

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:20

E-Vix

Nu met sneeuw!

Op vrijdag 20 april 2001 23:21 schreef SunStorm69 het volgende:
Je kunt een celeron onmogelijk op 100mhs fsb laten lopen omdat ie dat gewoon niet aankan.
Dan heb ik zeker een speciale celleron ofzo... Mijn celleron 633 loopt nu namelijk stabiel op 1064 Mhz (1.85v), en hij post zelfs tot 1130 Mhz gehad, alleen crashed windows dan heel snel... Dat is dus met een FSB van 119 Mhz! Ze kunnen echt wel boven de 100 Mhz FSB uitkomen. Heb een Asus CUSL2-C mobo.
Je kunt proberen je voltage hoger te gooien. Zet maar gewoon op 2 volt, kan geen kwaad. En vervolgens met stapjes van 1 Mhz op je FSB hoger gaan... 100 Mhz FSB moet ie echt wel kunnen halen.

edit:

Ik moet er wel bij vermelden dat ik een niet alledaagse koeling heb. Heb namelijk een Alpha PEP66T koeler met een Delta HP Blacklabel fan, en een 80 watt peltier er tussen. Zonder peltier haalde ik maximaal 1054 Mhz stabiel.
Om je celleron stabiel te houden moet je echt proberen zijn temp onder de 50 graden te houden. Daar boven gaat ie regelmatig crashen. Mijn CPU temp is idle 6 graden, en full load 27 a 28 graden (case temp 28 graden).
Voor dat iemand nou gaat brullen "Je kan met luchtkoeling niet onder kamertemperatuur komen!", zoek eerst even de werking van een peltier op. Ze worden niet voor niets ook wel ''warmte wisselaar'' genoemd.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Ik heb zelf een celly 700 gehad, die ik op 83Mhz fsb stabiel had rennen.
Resultaat: 874Mhz!!!

Let op, ff een rekensommetje: 600Mhz:66MhzFsb=9
9*83MhzFsb=754Mhz.
Met andere woorden: jouw celly zou in principe op 754Mhz stabiel kunnen draaien.
Het enige wat je moet doen is de FSB op 83 zetten.
Grote onzin, en ongeveer 99% vd mensen die zich hier op tweakers.net begeven weten dat ook. Het blijkt dus dat er zelfs nog mensen zijn die niet weten dat die celeronnetjes vanaf de 566 aardig over te klokken zijn,....nouja dan heb ik het vooral over de 566 en 600....en 633mhz ook wel. die halen bijna allemaal de fsb=100 wel. Ik heb een celly566, waarmee je de beste overklok resultaten mee kunt halen, de grootste kans op fsb=100 of hoger. De 600 lukt ook erg vaak. Probeer het voltage nog eens wat hoger,...ik heb er nog eentje die standaard op 1,5V draait, die van jou op 1,7 lees ik. Probeer het es op 1,95 of 2,0V...hoger zou ik niet gaan. Wat ik ook denk is dat het zelfs kan liggen aan andere hardware dan je mobo en je cpu als je niet het uiterste eruit kan halen, zelfs een HD ...of wat anders kan nog wel es roet in het eten gooien volges mij.
Maargoed, hou de cpu temp es in de gaten en gooi het voltage op tot 2,0V...

Oh en wat ook ERG belangrijk is,... er bestaat zoiets als een "wire-trick"... die ik zelf ook heb moeten uithalen om de fsb BOVEN de 100 te krijgen! Erg ver kom ik er evengoed niet boven hoor maar alle beetjes zijn leuk natuurlijk, en als jij zo de 100 niet haalt lijkt die wire trick me zeker de moeite waard.
Ik heb je op ICQ al ge-add dus ik spreek je dan daar wel, als je nog meer wil weten ofzo!

Verwijderd

Topicstarter
SALLY voeg mij nog een keer toe aan je adressenlijst van icq ik deed iets verkeerd.
Bedankt voor je reactie.....mag jij mij eens de "wire trick" uitleggen

Verwijderd

Waarom moet ik je nog een keer toevoegen dan en wat kan jij verkeerd gedaan hebben? Bij mij blijf je wel staan hoor in me lijstje. Ik zie je nog steeds niet online maar je bent waarschijnlijk niet zoveel/zolang online?

Naja als ik je zie spreken we mekaar wel.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Over die celly''s op 100fsb.
De 566 is inderdaad heel makkelijk op te fokken, maar ik heb een celly 466 gehad, die kwam niet hoger dan 525.
En mijn 700 kreeg ik niet hoger dan 784.
Stabiel heb ik het dan over, moet ik er ff bij vermelden.
Sinds ik mijn PIII 800eb heb, wil ik toch echt geen celly meer omdat ik het verschil in fsb toch wel degelijk merk.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Wat een vette onzin!
Ik heb de celly566@975@1,8volt.
De FSB is dus 115MHz FSB.

Verwijderd

zie sig...say no more >:)
Pagina: 1