Op vrijdag 20 april 2001 23:21 schreef SunStorm69 het volgende:
Je kunt een celeron onmogelijk op 100mhs fsb laten lopen omdat ie dat gewoon niet aankan.
Ik heb zelf een celly 700 gehad, die ik op 83Mhz fsb stabiel had rennen.
Resultaat: 874Mhz!!!
Let op, ff een rekensommetje: 600Mhz:66MhzFsb=9
9*83MhzFsb=754Mhz.
Met andere woorden: jouw celly zou in principe op 754Mhz stabiel kunnen draaien.
Het enige wat je moet doen is de FSB op 83 zetten.
Grote onzin, en ongeveer 99% vd mensen die zich hier op tweakers.net begeven weten dat ook. Het blijkt dus dat er zelfs nog mensen zijn die niet weten dat die celeronnetjes vanaf de 566 aardig over te klokken zijn,....nouja dan heb ik het vooral over de 566 en 600....en 633mhz ook wel. die halen bijna allemaal de fsb=100 wel. Ik heb een celly566, waarmee je de beste overklok resultaten mee kunt halen, de grootste kans op fsb=100 of hoger. De 600 lukt ook erg vaak. Probeer het voltage nog eens wat hoger,...ik heb er nog eentje die standaard op 1,5V draait, die van jou op 1,7 lees ik. Probeer het es op 1,95 of 2,0V...hoger zou ik niet gaan. Wat ik ook denk is dat het zelfs kan liggen aan andere hardware dan je mobo en je cpu als je niet het uiterste eruit kan halen, zelfs een HD ...of wat anders kan nog wel es roet in het eten gooien volges mij.
Maargoed, hou de cpu temp es in de gaten en gooi het voltage op tot 2,0V...
Oh en wat ook ERG belangrijk is,... er bestaat zoiets als een "wire-trick"... die ik zelf ook heb moeten uithalen om de fsb BOVEN de 100 te krijgen! Erg ver kom ik er evengoed niet boven hoor maar alle beetjes zijn leuk natuurlijk, en als jij zo de 100 niet haalt lijkt die wire trick me zeker de moeite waard.
Ik heb je op ICQ al ge-add dus ik spreek je dan daar wel, als je nog meer wil weten ofzo!