[BC3] KT7A Dram hclk-pciclk mem boost ?

Pagina: 1
Acties:

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:29
Als ik deze optie van CLK naar HCLK-PCIcLk zet , dan gaat, zelf al op 111 mhz bus mijn geheugen absurd vooruit, in syssoft sandra haalde ik 550/680 , en dat dan al op 111 mhz bus, maar mijn geheugen trekt ut niet, heeft iemand deze wel werkend ?, 1 keer het ik 3dm2000 helemaal uit kunnen draaien, die ging met die setting 450 punten hoger !!!!!
Nu dat mobo in mijn 2e pc zit probeer ik pas deze setting, aangezien er nergesnt stond dat het erdoor sneller zou gaan...( in het boekje of bioshelp)

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 12:42

Dope-E

The one and only Dope

HCLK-PCICLK wil zeggen dat je geheugen op de snelheid van je FSB + de snelheid van de PCI-bus draait. Wat bij jou resulteert in:
111 + (111/3) = 148 MHz!!!!

De kans is aanwezig dat je geheugen dat niet aankan. Wat je nou moet doen is kijken of SDRAM Cycle Length op 2 of 3 staat, dit is de CAS latency. Als hij op 2 staat... zet hem op 3! Als hij op 3 staat... verlaag je FSB!

twitter.com/curly_sanders

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:12
Als hij op 3 staat verlaag je FSB!
Huh, dacht het niet CAS latency van 2 naar 3 zetten heeft geen invloed op je FSB:(

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 20 april 2001 23:33 schreef aaihetapie het volgende:
Als hij op 3 staat verlaag je FSB!
Huh, dacht het niet CAS latency van 2 naar 3 zetten heeft geen invloed op je FSB:(
Volgens mij lees jij het verkeerd ;) Hij bedoelt dat ie ''m op CAS3 moet zetten als ie op CAS2 staat. Als ie op CAS3 staat, dan moet ie de FSB verlagen om ''m stabiel te krijgen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:12
Ik denk dat je gelijk hebt, sorry:o

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 12:42

Dope-E

The one and only Dope

Op vrijdag 20 april 2001 23:47 schreef aaihetapie het volgende:
Ik denk dat je gelijk hebt, sorry:o
Exirion heeft gelijk ;)