[BC3] Big troubles K7T Turbo / 1 Ghz Athlon systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dr.Bob
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 10:48

Dr.Bob

Dr.Bob says: HEAL!

Topicstarter
Beste mensen,
heb gisteren systeem voor m''n werk in elkaar gezet met de volgende ingredienten:

MSI K7T Turbo mobo 266 FSB
1 Ghz Athlon Thunderbird 266
256 pc133 SDRAM (weet merk niet)
IBM DTLA 307030 30 GB HD UDMA100
Matrox 450 32MB video
SB!Live 5.1
LiteOn DVD

In eerste instantie ging alles prima, booten, win2k installeren, rebooten en toen ging ie piepen. 1xlang, 2xkort, kleine stilte, onafgebroken piepen plusminus 8x per seconde, totdat ik em uitzette. Wilde pas weer booten als ik ik wat aan het systeem had zitten morrelen, mem eruit & erin, of vga kaart eruit & erin, something like that.

Overigens brandde de 2e (van de 4) led van boven, wat een geheugenprobleem aan zou moeten geven. Alle3 de sloten geprobeerd, no luck.
Aldoor gaat het weer een keer goed, maar bij een reboot doet dit probleem zich weer voor.

We dachten eerst dat misschien de voeding (235W) niet voldoende was, dus 300W gekocht en die erin gehangen. Geen ander resultaat helaas.

AGP 4x uitgezet, ook geen resultaat. Andere videokaart maakte ook niks uit. Ander mem geprobeerd, ook geen verschil. In eerste instantie gaat ie aldoor goed, na een reboot gaat het weer mis.

Als laatste geprobeerd bios te flashen met v2.5 van MSI site en hier gebeurt iets heel raars: Hij start met flashen, balkje 0-100% verschijnt + waarschuwing dat je het systeem niet uit mag zetten --- en daar hangt ie nu al een half uur op stil te staan, balkje loopt niet vol & systeem doet niks!

Hellup! Wat kan/mag ik doen? Iemand ervaring met die piepjes? Kan het mobo verrot zijn?

Thanx in advance - Dr.B

NERDCORE FOR LIFE

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
hmm..ik zou t niet zo 1,2,3 weten, maar ik ga wel bijna exact zo''n systeem bouwen. Heb je al geprobeerd de SBLive eruit te laten. Mijn ervaring is, dat de sblive meestal dwarsligt (IRQ''s enzo).

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Dr.Bob

Dr.Bob

Topicstarter
Nee, dat kan het volgens mij nu niet zijn, want hij geeft al de error-beepjes voordat ik ook maar de bios of iets in kan.

NERDCORE FOR LIFE

Verwijderd

Als je goed gekeken hebt op de MSI site weet je dat er nog geen nieuwe bios voor de turbo is.De 2.50 bios is voor andere bordjes,b.v. pro2A.Misschien dat je daardoor de bios flash niet kunt voltooien.
Voor de piepjes en ledjes kun je kijken wat het betekend op het bijgeleverde schema (sticker) van je mobo.
MSI is verder nogal kieskeurig met soort geheugen dat je er inprikt.

succes!

• BC3 Victim
heb je al een bios reset geprobeerd?
dmv een jumper

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Dr.Bob

Dr.Bob

Topicstarter
Op vrijdag 20 april 2001 16:30 schreef Tanglung het volgende:
Als je goed gekeken hebt op de MSI site weet je dat er nog geen nieuwe bios voor de turbo is.De 2.50 bios is voor andere bordjes,b.v. pro2A.Misschien dat je daardoor de bios flash niet kunt voltooien.
Voor de piepjes en ledjes kun je kijken wat het betekend op het bijgeleverde schema (sticker) van je mobo.
Nou, volgens de msi site heb ik de goeie te pakken hoor: K7T Turbo MS-6330 Ver3.0B. Maar dit is gelukkig (okee, zonder upgrade weliswaar) goed afgelopen.
MSI is verder nogal kieskeurig met soort geheugen dat je er inprikt.

succes!
Heb er Kingston bij besteld, maar die bleek rotten.com, en dus teruggestuurd. Zit nu 256MB chip uit andere pc in - tijdelijk. Maandag komt als het goed is Kingstonnertje weer binnen, dus dan kan ik die proberen ...

edit/typo

NERDCORE FOR LIFE

• BC3 Victim
Ik heb dezelfde mobo maar dan in Raid uitvoering. Dat flashen werkt niet goed via livebios, maar er is ook een util WinFlash, staat op de cdrom van het mobo. Deze werkt wel goed. Ik heb toen van 2.4 naar 2.5 geupgrade. Er zijn ook nog beta''s maar daar begin ik voorlopig ff niet aan.

Heb je toevallig ook een PCI videokaart, en een dimmetje uit een andere pc die zeker goed is? zou ik proberen.
suc6. *D

Verwijderd

Misschien een domme vraag maar zit dat jumpertje er nog op:?
Als hij erop zit draait ie op een bus van 200mhz.
Misschien dat dit die piepjes veroorzaakt.

Suc6

• Dr.Bob

Dr.Bob

Topicstarter
Op vrijdag 20 april 2001 19:06 schreef M_G_ het volgende:
Misschien een domme vraag maar zit dat jumpertje er nog op:?
Nee, die is eraf. But: heb het idee dat ie beter gaat als ik de bus wel op 200 laat draaien! Heb geen echte duurtest kunnen doen, maar paar keer volledig opgestart & gereboot (4x achter elkaar) en dat gaf so far geen problemen. Maar dat moet natuurlijk niet kunnen, het is een 1 Ghz Thunderbird en als ik ''em op 200 ipv 266 zet, geeft ie bij het booten aan dat het een AMD 750 is!! Klopt dat overigens? Is het dan ook echt een 750, of zegt ie dat alleen maar?

MarcieMars: thanx4da tip, ik ga eens zoeken of ik nog ergens een PCI vga-tje heb liggen ...

NERDCORE FOR LIFE

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 10:01

MadMax

Dammax

Ja dat klopt. 7,5 x 100 is de standaard instelling van het moederbord. Dus je krijgt 750 ipv 1000 (7,5 x 133) ;)

ps. Je hebt op dat moederbordje naast de piepjes ook nog ledjes.... Die geven je precies aan wat op welk probleem je computertje blijft hangen! Zoek goed uit welk ledje nummer 1 is. De handleiding wil bij MSI nog wel eens niet helemaal duidelijk zijn....

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

Verwijderd

Op vrijdag 20 april 2001 15:00 schreef Dr.Bob het volgende:
Beste mensen,
heb gisteren systeem voor m''n werk in elkaar gezet met de volgende ingredienten:

MSI K7T Turbo mobo 266 FSB
1 Ghz Athlon Thunderbird 266
256 pc133 SDRAM (weet merk niet)
IBM DTLA 307030 30 GB HD UDMA100
Matrox 450 32MB video
SB!Live 5.1
LiteOn DVD

In eerste instantie ging alles prima, booten, win2k installeren, rebooten en toen ging ie piepen. 1xlang, 2xkort, kleine stilte, onafgebroken piepen plusminus 8x per seconde, totdat ik em uitzette. Wilde pas weer booten als ik ik wat aan het systeem had zitten morrelen, mem eruit & erin, of vga kaart eruit & erin, something like that.

Overigens brandde de 2e (van de 4) led van boven, wat een geheugenprobleem aan zou moeten geven. Alle3 de sloten geprobeerd, no luck.
Aldoor gaat het weer een keer goed, maar bij een reboot doet dit probleem zich weer voor.

We dachten eerst dat misschien de voeding (235W) niet voldoende was, dus 300W gekocht en die erin gehangen. Geen ander resultaat helaas.

AGP 4x uitgezet, ook geen resultaat. Andere videokaart maakte ook niks uit. Ander mem geprobeerd, ook geen verschil. In eerste instantie gaat ie aldoor goed, na een reboot gaat het weer mis.

Als laatste geprobeerd bios te flashen met v2.5 van MSI site en hier gebeurt iets heel raars: Hij start met flashen, balkje 0-100% verschijnt + waarschuwing dat je het systeem niet uit mag zetten --- en daar hangt ie nu al een half uur op stil te staan, balkje loopt niet vol & systeem doet niks!

Hellup! Wat kan/mag ik doen? Iemand ervaring met die piepjes? Kan het mobo verrot zijn?

Thanx in advance - Dr.B
Ik heb dit zelfde probleem met hetzelfde bord en zelfde processor. Weet iemand toevallig al een oplossing ???

• BC3 Victim
probeer eens een bios reset, alle kaarten tenzij noodzakelijk eruit, en fsb op 100mhz (CPU)

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 05:58

DSK

boeiend...

Heb dit probleem ook gehad, en met een PCI videokaartje kreeg ik de bootblock BIOS, na een week proberen en doen, terug geweest naar de Winkel. Waar ze oo kgeen oplossing wisten, heb toen maar tijdelij keen MIS K7T Pro 2A gekregen totdat mijn Turbo terug is van MSI, maar nog altijd geen neiuws gehoord. Volgens mij is er iets met de BIOS, maar wat. Ik had hetzelfde probleem trouwens vanaf de eerste keer booten en kben nooit in het BIOS ofzo geraakt. KWeet eigenlijk niet of er een oplossing vor is, heb toen heel het net afgezocht en forums enzo maar niets gevonden...

Blog (Linux-related)

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Sorry en helaas maar dit is een bekend probleem en er is nog geen oplossing. Het blijkt aan het bord te liggen en de enige oplossing is dan ook het vervangen van het moederbord.

De specifieke problemen die je hier leest komen alleen voor op dit msi-bord met een 266FSB Athlon processor. (Let maar eens op: Zet ''m op 200FSB en alle problemen zijn weg.)

M.a.w: Z.s.m omruilen die meuk want dit gaat niet werken zo.

:( :(

/edit: Typo :)

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 14:34 schreef Toink het volgende:
Sorry en helaas maar dit is een bekend probleem en er is nog geen oplossing. Het blijkt aan het bord te liggen en de enige oplossing is dan ook het vervangen van het moederbord.

De specifieke problemen die je hier leest komen alleen voor op dit msi-bord met een 266FSB Athlon processor. (Let maar eens op: Zet ''m op 200FSB en alle problemen zijn weg.)

M.a.w: Z.s.m omruilen die meuk want dit gaat niet werken zo.

:( :(

/edit: Typo :)
Inderdaad ik heb het ook al gemerkt ... het zijn k*t dingen eigenlijk ...
gebruik ze niet meer.
Een 266 bord moet op 266 kunnen draaien vind ik toch. Let wel, het ligt ook aan de CPU en de temp ervan ...... heb het idee dat het wel eens iets te maken zou kunnen hebben met een north bridge die te warm wordt ... staat geen fan op en is dicht bij de CPU.
En op 100 FSB werkt alles wel dus .... lijkt me een mogelijke verklaring, maar ik weet het ook niet zeker, is maar een hersenkronkel

JC

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:51
Check of het moederbord goed geisoleerd is. Ik heb een MSI K7T Pro die een tijdje goed werkte maar na een tijdje startte die niet meer op. Toen heb ik de hele pc uit elkaar gehaald en opnieuw in elkaar gezet. Probleem opgelost. Heb je dat al geprobeerd?

Wat ook werkt is em uit elkaar halen en dan met alles eruit, mobo op antistatisch matje, kijken wat voor''n melding die geeft en zolang het goed gaat er elke keer weer dingen bijzetten. Dus beginnen met alleen mobo en CPU en kijken wattie zegt en dan geheugen enzovoort... kost wel veel tijd maar dan weet je precies wat het is.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1