[BC3] AOpen AK33 en IrDA

Pagina: 1
Acties:

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Hoi,

Op mijn AK33-bordje zit een aansluiting voor een infrarood-poort, een zogenaamde IrDA header. Is het mogelijk om zelf daar gewoon een paar lichtdiodes of zo aan te hangen zodat de poort ook gebruikt kan worden? Het bord heeft een VIA chipset, waarschijnlijk zal ieder VIAbord met IrDA wel dezelfde aansluiting hebben.

Hoewel de vraag al meerdere malen door verschillende mensen gesteld is, heeft nog niemand echt een antwoord erop weten te geven.

Eigenlijk wil ik ongeveer hetzelfde als in dit artikel vermeld staat: [topic=135063]

Op het web heb ik ergens gevonden dat je als je de IrDA aansluiting van het bord wil gebruiken dat je een kast moet kopen die een aansluiting voor die IrDA header heeft. Zo''n kast ben ik echter nog nooit tegengekomen, en als het in de kast zit kan het nooit moeilijk zijn het na te maken.

N.B. Ik ben dus niet op zoek naar zo''n ding dat je op je seriele of printerpoort kan hangen, en ook niet naar zo''n insteekkaartje. Ik wil het graag via mijn moederbord doen, ''gewoon omdat het kan''. :)

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 21:28

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Waarschijnlijk kan je er een gewone IrDA Header op aansluiten, dit ondersteund vrijwel ieder moederbord...

Zoals eentje hier
Op de A-Open site (hier) staat dat een IrDA-Header aangesloten kan worden:
Onboard Connector:
CD-Audio, IrDA , Wake-On-Lan , CPU Fan, Chassis Fan
Additional 2 Channel USB Ports (via Optional cable)
Het is dus gewoon mogelijk, gewoon zo''n ACTiSYS Adapter erop aansluiten, in je bios instellen dat COM2 een IrDA-Poort ipv een gewone compoort is en gaan met dag ding.... ;)
Werkt wel lekker hoor hier, Nokia 6210 & ACTiSYS 210L & MSI K7T Turbo >:)

edit:

Tikfoutje :z

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Op vrijdag 20 april 2001 14:40 schreef B_O_S_S het volgende:
Waarschijnlijk kan je er een gewone IrDA Header op aansluiten, dit ondersteund vrijwel ieder moederbord...

Het is dus gewoon mogelijk, gewoon zo''n ACTiSYS Adapter erop aansluiten, in je bios instellen dat COM2 een IrDA-Poort ipv een gewone compoort is en gaan met dag ding.... ;)
Mooi! Ik vroeg me in principe meer af hoe je zo''n ding zelf kan maken, maar ik heb nu in ieder geval een bevestiging van dat het in ieder geval de goede is. ;)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hé hallo
Ik had zelf ook een CT6BTM met zo''n Actisys irda gevalletje erop. Wat ik me er nog van kan herinneren is dat de connector op het Mobo iets anders was dan de connector van de actisys. Het scheelde 1 pinnetje geloof ik. Maar verder werkte het ding wel uitstekend samen met mijn Siemens S25.

Er heeft trouwens vorig jaar in de C!T (compublad) een artikel gestaan om zef zo''n ding in elkaar te klussen. Ik weet niet meer welk nummer het was maar er stond geloof ik iets over irda op de voorpagina.
Aan onderdelen zou je iets van 25 piek kwijt zijn. Dus even naar de bieb om een oude jaargang C!T door te snuffelen......

Succes met zoeken

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Het was jaargang 2000 nummer 3 8-)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen