[BC3] Welke goede & goedkope koeler?

Pagina: 1
Acties:

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 07:20

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Ik had een Coolermaster EP5-6I11-A1 in ged8e om te kopen maar die bleek inmiddels uitverkocht in de buurt, ik had daarom een andere meegekregen, de DP5-6G11 om precies te zijn. Deze cooler doet het maar ik wil weten of ik beter af ben met een andere.
Op dit moment draai ik op 918 MHz en is de stressed temperatuur zo''n 42-44 graden (afhankelijk van omgevingstemp). Omdat deze cooler op de prijslijst als 1,5 GHz stond d8 ik dat dat wat magertjes was en ben op onderzoek uitgegaan, hij bleek maar tot 1,2 GHz gegarandeert, ik ben dat even gaan vertellen in de winkel en ze bedankten me hartelijk voor de tip. Ze krijgen die 1st genoemde cooler waarischijnlijk niet meer dus ben ik verder in de buurt rond gaan kijken en zag de volgende coolers:

Spire MA324-20 19,-
Spire 5D21B3 (orb) 35,-

ik heb nog een oude PSU fan liggen die ik op de 1ste zou kunnen doen.

dus nu is mijn vraag is wat moet ik doen?
-de huidige cooler houden
-een van de andere kopen en mogelijk er de PSU fan op zetten

zinnig comentaar stel ik zeer op prijs

Breek je nek voorzichtig

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
komop zeg er moet toch wel iemand zijn die ervaring heeft met een van deze coolers...

Breek je nek voorzichtig

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
IB 60 doen (=thermaltake chrome orb)
die spire orbs koelen naar mijn ervaring slechter dan een gewone spire cooler.

• aaihetapie
  • Laatst online: 18-08 22:12
coolermaster 6h51 is goed(koop)

Verwijderd

GlobalWin FOP 32-1 , erg goedkoop naar z''n performance , weet zelfs winkels waar die Spire bucht duurder is .

• Bluezy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2023

Bluezy

kiss my As(s)us

Chrome orb zou ik erop zetten - Koelt mijn TB 900@1000 idle op 35graden en stressed op 42 graden

I'm partial to your abracadabra

• Rhy
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Spire MA324-30
25 gulden koeler, geruisloos en koelt perfect
daar kan geen super orb, fop38 of alpha tegenop qua prijs/prestatie

AXIA overklokken is leuk hoor, maar er moet ook een koeler bij van 150 gulden wil je leuk kunnen overklokken.

Ik zweer bij een Duron 800 welke je kan overklokken naar 1000 in samenwerking met spire MA324-30. Gewoon de beste prijs/prestatie combo.

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Ik heb mijn oog laten vallen op een nieuwer model de 5E31B3 van Spire, dat is er een met een koperen onderplaatje, kost nog geen geeltje, iemand ervaring met deze cooler, en is hij de verzendkosten waard tov de MA324-30?

en bedankt voor de reacties, maar de vraag gaat eigenlijk alleen over de genoemde coolers in mijn eerste post, omdat deze (goedkoop) in mijn directe omgeving te halen zijn.

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

GEEEEEEEN SPIRE , koop die FOP32-1 met wat AS II en zet dat er op . Orbs en Orb-clones hebben al menige core gemold , GlobalWin''s heb ek dat nog nooit van gehoord . En daarbij , die FOP kost maar 800BEF//40fl .

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Hoezo zou ik dan niet die spire moeten kopen, die ene orb achtige zou ik nog kunnen bedenken, omdat hij mogelijk je core sloopt, en ben dus ook niet zo dol op de orb modelletjes, maar de andere dan?

en over hij kost maar 40 gulden, dan mag jij me ff vertellen waar, want er moet ook nog rembours/verzend kosten bij komen.

Ik wil gewoon een koeler die vrij goede prestaties levert voor een leuk prijsje, en wat dat betreft heb ik goede dingen gehoord over Spire coolers, dus kom even met een argument waarom ik hem absoluut niet moet kopen, want dan ben ik namelijk gewoon klaar voor 40 gulden ipv dat er nog meer kosten boven op komen voor verzenden.

edit:

Ik ben ook niet zo dol op herrie en aangezien de Spire maar 29,4 dB en die andere vaak boven de 36 dB aan herrie maken(maw koop 2 spires en je komt niet boven de herrie van 1 andere uit.

Breek je nek voorzichtig

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
IB 60 doen (=thermaltake chrome orb)
deze sloopt je core niet want hij heeft een onderkant net als een gewone koeler en dus niet zoals sommige orbs een klein 1,5x1,5 oppervlak wat niet op je rubberen voetjes van je proc rust. dit is geen sloper.

Verwijderd

www.comtechnology.net , winkel tegen Antwerpen in België en anders , pak de bus of de trein en haal em gewoon . ComTech levert zelfs gratis als het 1 artikel is .

Verwijderd

Goed argument om em niet te doen standard (met Delta ofzo kan der al iet gedaan worden): Mijn broer z''n Duron 750 non OC met gewone pasta wordt 65-70 graden Celcius met zo''n Spire crap , hij gaat nu ook gewoon een FOP32 kopen omdat hij dat ding zo kotsbeu is .

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Ik woon nog altijd in nederland en dat kan ik niet selecteren bij die guppen, komt nog eens bij dat het van antwerpen naar amsterdam vast niet gratis is, neej sorriej maar dat word me een beetje te gortig voor een cooler die ik goedkoop wil houden

Breek je nek voorzichtig

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:34
Koop die 324-20 en gooi daar doormiddel van 2/4 draadeinden een 80mm koeler op. Een vriend van mij heeft een 324-30 zo gemod. en draait zijn 1200@1495 (AXIA).

Koop in hemelsnaam geen orb/orb cloon, dus ook geen superorb. Dat ziet er erg leuk uit, maar werkt voor geen meter.

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
ik denk dat ik maar die Spire met copperplate ga kopen en die modden oid,
type 5E31B3 is het en die is hier te vinden.
tenzij er vandaag nog iemand schreeuwend rond gaat rennen dat ik dat niet moet doen en daar een heel goede reden voor heeft.

edit:

verkeerde URL

Breek je nek voorzichtig

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een ThermalTake Super-orb, ik moet toegeven dat hij wat aan de luidruchtige kant is, maar mijn standaard TB1000 wordt goed gekoeld. Idle 27graden en stressed rond de 52 graden.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb er meerdere getest op een 1.2Ghz Thunderbord..
Naar mij resultaten kwamen de SPire 5E31B3 en de IceBerg IB-60 er het beste uit..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Ik dank u allen hartelijk, inmiddels is de spire 5E31B3 naar mij onderweg, ik laat horen wat hij er van bakt

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Binnenkort twee nieuwe Spire-koelers:
een compleet koperen klassieke koeler en een compleet koperen Orb-koeler. Ben benieuwd wat ze gaan kosten. Ik heb gebeld met de leverancier en ze komen eind deze maand naar Nederland :)
Ik ga zelf voor de koperen klassieke koeler, want ik heb nu een Spire Orb en die heeft al wat van mijn core afgebrokkeld :(
Zie www.spire.nl voor meer info

Grtzzz
-=]typo''s[=-
Pagina: 1