Dat kan groter! 
Hoeveel is de orginele snelheid? Welke OS is dit? Win98se zeker?
Specs please!
Knap werk btw, wat heb je gebruikt?
Hoeveel is de orginele snelheid? Welke OS is dit? Win98se zeker?
Specs please!
Knap werk btw, wat heb je gebruikt?
Whatever.
voortaan alleen en plaatje van het MBM venster aub.
(alt+print screen)
Wel een mooie temperatuur!
Wel een mooie temperatuur!
Where is it?
mijn systeem:
Athlon 1GHz luchtgekoeld op 1166 (137*8.5)
Abit KT7A 266MHz moederbord
128MB Mushkin 137MHz@cas2
30,6 IBM 7200
Sblife 1024
Alpha/delta combo
80 watt peltier element
het ging me alleen maar ff om te kijken of het werkt.. voor overklokken werkt het niet echt want als ik mijn t-bird op 1166+ laat lopen geeft hij meer warmte af dan mijn peltier kan verplaatsen (werkt dus als een isolator).
Als ik mijn tbird op 1066Mhz zet (1,7 volt) koelt de peltier hem tot MAX -6 graden, als ik dan bijvoorbeeld mijn koe aanzet (100% cpu belasting) geeft hij vanaf dan net even meer warmte af dan mijn peltier kan verplaatsen (temp klimt tot 60+ graden).
Zoals je begrijpt is de peltier er inmiddels al weer af, aangezien je niet eens een spel kan spelen.
Een 80 watt peltier kan 80 watt warmte verplaatsen als hij 16 volt krijgt, een gewone voeding kan max 12 volt leveren.
De peltier krijgt dus 3/4 van de energie die hij nodig heeft en kan dus ook maar 3/4e van 80 watt warmte verplaatsen = 60 watt...
Ik heb nog geluk denk ik met mijn athlon, dat ie minder dan 60 watt warmte verplaast (idle) op 1066MHz.
Binnenkort waterkoeling en een aparte voeding die wel 16 volt kan leveren...
Ik laat zeker weten hoe dat afloopt.!8-)
Grtz
Athlon 1GHz luchtgekoeld op 1166 (137*8.5)
Abit KT7A 266MHz moederbord
128MB Mushkin 137MHz@cas2
30,6 IBM 7200
Sblife 1024
Alpha/delta combo
80 watt peltier element
het ging me alleen maar ff om te kijken of het werkt.. voor overklokken werkt het niet echt want als ik mijn t-bird op 1166+ laat lopen geeft hij meer warmte af dan mijn peltier kan verplaatsen (werkt dus als een isolator).
Als ik mijn tbird op 1066Mhz zet (1,7 volt) koelt de peltier hem tot MAX -6 graden, als ik dan bijvoorbeeld mijn koe aanzet (100% cpu belasting) geeft hij vanaf dan net even meer warmte af dan mijn peltier kan verplaatsen (temp klimt tot 60+ graden).
Zoals je begrijpt is de peltier er inmiddels al weer af, aangezien je niet eens een spel kan spelen.
Een 80 watt peltier kan 80 watt warmte verplaatsen als hij 16 volt krijgt, een gewone voeding kan max 12 volt leveren.
De peltier krijgt dus 3/4 van de energie die hij nodig heeft en kan dus ook maar 3/4e van 80 watt warmte verplaatsen = 60 watt...
Ik heb nog geluk denk ik met mijn athlon, dat ie minder dan 60 watt warmte verplaast (idle) op 1066MHz.
Binnenkort waterkoeling en een aparte voeding die wel 16 volt kan leveren...
Ik laat zeker weten hoe dat afloopt.!8-)
Grtz
Ok... Wel een gaaf projectje om te kijken of je een peltier aan de gang kan krijgen ! Top !
Maar gewoon ff een paar streepies op je processor en de mijne loopt zonder coolprut en met een iceberg coolertje ook direct op 1144 (11*104) no problem... (verder wil ik nog niet gaan... eerst rustig inbranden en de coolprut weer tussen de core en een goede cooler!)
Maar gewoon ff een paar streepies op je processor en de mijne loopt zonder coolprut en met een iceberg coolertje ook direct op 1144 (11*104) no problem... (verder wil ik nog niet gaan... eerst rustig inbranden en de coolprut weer tussen de core en een goede cooler!)
/offtopic
over dat wallpaper gesproken waar heb je die vandaan?
/offtopic
over dat wallpaper gesproken waar heb je die vandaan?
/offtopic
Verwijderd
Mastermind, jij zit zeker ook nog met 14 inch en 800x600! Je moet naar rechts scrollen. Dat waar het om draait staat rechtsboven in het (voor mensen met een grote monitor bedoelde) plaatje.Op donderdag 26 april 2001 16:33 schreef Mastermind het volgende:
ik zie alleen maar een wallpaper
Dutchman
Pagina: 1