Toon posts:

[BC3] upgraden AMD K6-2 166, met wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
een vriend van me heeft er een
maar hij wil graag iets snellers...
zonder al te veel geld kwijt te zijn
maar wat past er op z''n mobo
ik weet het niet?
graag effe wat helup

nee, het is niet voor mij
ik heb zelf een duron 600@904 8*113
+ nog wat andere leuke spullen

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Moeten we eerst wel weten wat voor type mobo die vriend heeft.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Topicstarter
geen idee, volgens mij merkloos, het was z''n abn-amro bank IBM aktie computer

het is wel een socket maar ik heb geen idee in welke socket die K6 zit
wat zijn anders de mogelijkheden?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
een vriend van me heeft een trage pc....jaja, je hoeft je niet te schamen hoor :)

nou als ie nu een amd-k6 heeft, heeft ie dus een socket7, en daar past (afhankelijk van hoe snel t moederbord kan) een k6-2 550Mhz in
(f 160). Meer Ram en een goeie pci-videokaart (TNT2-32mb = f 140,-) zijn natuurlijk ook oke.
maja, een echt racemonster word t natuurlijk nooit meer.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
een K6-3 past die er ook in?

is een domme vraag heb ik alweer door
die bestaat zeker niet eens?

Verwijderd

Topicstarter
hoe kom ik er achter hoe hoog zijn moederbord gaat?

ik doe nu effe heel dom...
maar dat scheelt mij weer wat uitzoeken

• BC3 Victim
van dat moederbord weet ik natuurlijk nix, maar k6-3 is ook socket 7

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

De amd k6-2 166 bestaat helaas niet. De k6-2 begon pas bij snellere cpu''s.

• BC3 Victim
supersocket7?
da''s een omgesoldeerde socket7 of zo?

• BC3 Victim
K6-2 = Socket7

Dus afhankelijk van de mogelijkheden van de Bios, kan er het volgende in:

Pentium I :r
Cyrix :r
Amd K6-2 :)
Amd K6-2+ :P
Amd K6-3 ;)
Amd K6-3+ *D

Maximale frontsidebus Socket7 is officieel 66mhz, voor de Super Socket7 100mhz.
Met een multiplier van 5x, 5.5x en 2x (6x) is dan het maximum van een 500, 550, 600Mhz te behalen.

Kosten: ongeveer 150,- nieuw voor een K6-2, maar 2ehands is interresanter.

• BC3 Victim
SuperSocket7 is de zelfde Socket7 alleen dan met een hogere FSB. (de Intel chippies liepen op 66Mhz)
Dit als alternatief voor de toenmalige overstap naar Slot1 door Intel.
De Cyrix gebruikte ook de (niet door Intel officiele) FSB van 83,5Mhz voor hun roemruchte PR serie

(...uit het hoofdje...)

Verwijderd

socket 7 = max 83 fsb super socket 7 = 100 mhz fsb (officieel )

• BC3 Victim
ah oke, ik heb wel eens iemand de gaatjes (pootjes aan de onderkant van zn mobo) van een socket7 zien verbinden. Dus ik dacht even dat t misschien zo''n algemeen toegepaste techniek was dat ie de fantasievolle naam super s7 had gekregen :P

• BC3 Victim
De vraag is nog steeds wat voor Moederbord het is... Daar heb je toch echt meer info over nodig (Bios identificatiestring bij opstarten, uitslag SciSoft Sandra, Sticketjes en nummertjes op het moederbord enzo)

Ook heb ik zo mijn vraagtekens of het wel een K6-2 166 is. Volgens mijn Mobohandleiding bestond er wel
- AMD K5 PR166 (66mhzx2.5)
- AMD-K6 166mhz (66mhzx2.5)
- AMD-K6-2 250Mhz (100mhzx2.5)

Misschien is het moederbord wel een vroege generatie Socket7, met een maximale FSB van 66mhz. Als dat zo is, dan is zijn maximale snelheid die hij kan halen (mits bios-ondersteuning) 66mhz x 6 = 396 mhz

En daar zou ik niet meer dan 50,- voor uitgeven.

Over de Biosondersteuning: Ik heb wel eens een K6-2+ in een moederbord gehad die deze processor niet herkende, waardoor hij zo snel liep als een 200mhz 80486DX :r

• BC3 Victim
/offtopic

..."ik heb wel eens iemand de gaatjes (pootjes aan de onderkant van zn mobo) van een socket7 zien verbinden."

Was dat niet een Socket5 in verband met een 80486DX die 3volt nodig had ipv de (toenmalig) normale 5volt ?

/offtopic

• BC3 Victim
nee t was zeker een socket7, en ik dacht dat t doel was om een k6-3 in een moederbord te hang die dat orgineel niet aankon, maar dat weet ik niet helemaal zeker meer. kan ook iets met hogere multipliers of zo geweest zijn. Ik moest t maar eens navragen.

• BC3 Victim
Als het een Mod aan de socket zelf was, zou het kunnen zijn dat de K6-3/2+/3+ een lager voltage gebruiken dan sommige moederborden leveren en dat hij dat op die manier oploste.

Verwijderd

Snap et ff niet... Een k6-2 van 166 mhz bestaat toch niet? Dat zou dus een k5 zijn, en die zitten vaak op mobo''tjes die niet hoger kunnen als 200 of 233 mhz... En dat lijkt me ook wel het waarschijnlijkst. Een socket 7 of supersocket 7 ondersteunt ook wel de k5, maar is gewoon overkill, dus ik denk nooit dat ze dat hebben....

• BC3 Victim
Als het een K5 of K6-1 mobo is, dan ondersteund hij in ieder geval 2 dingen:

66mhz
en 2x muliplier

bij AMD K6-2 en 3 proc. van 450mhz en hoger wordt de 2x stand uitgelezen als 6x zodat je op 6x 66 = 396 mhz uitkomt.

Probleem blijft de bios, want een update zal er dan "meestal" niet voor zijn. Alleen het probleem van de K6-3 en + series zullen (denk ik) niet optreden, omdat dat te maken heeft met de herkenning en activatie van de on-die Cache

De K-2 166 heeft inderdaad nooit bestaan, wel een K6 en een K5

Maar belangrijk blijft
----welk moederbord is het----

• BC3 Victim
Msschien heb je hier wat aan:

http://www.aacc.nl/pcprive/pcprive_aacc-ibm_aanbieding.html - ABN AMRO Computer Club (webmaster@aacc.nl / ledenadmin@aacc.nl)

Pagina: 1