[BC3] slot1 versus fc-pga

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik wil een Intel Pentium III 750E :Y)(Slot 1) op mijn asusje (p2b-f), maar je heb natuurlijk ook nog de fc-pga processors, nou weet ik dat er dan een converter tussen moet, maar zit er nog verschil in snelheid tussen die twee processors en dan nog een vraag wat betekent dat E-tje achter die proccesors :Y)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

ff search gebruiken...

• BC3 Victim
Wil jij je Mobo dood hebben ofzo? Ik heb ook een P2B-f, maar die gaat toch echt mar tot 500 MHz. Zou t niet proberen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
nee ik wil mijn asusje niet dood hebben, maar op de asus site staat dat na PCB revision r1.12 of bios revision 1011 or later
het mogelijk is om een pentium 750 te draaien
:Y)

Verwijderd

De E staat voor coppermine. De B staat voor een 133mhz bus.

P3-600 = Katmai 100 mhz bus (6*100)
P3-600B = Katmai 133 mhz bus (4.5*133)
P3-600E = Coppermine 100 mhz bus (6*100)
P3-600EB = Coppermine 133 mhz bus (4.5*133)

• BC3 Victim
Op vrijdag 20 april 2001 00:32 schreef Boekster het volgende:
Wil jij je Mobo dood hebben ofzo? Ik heb ook een P2B-f, maar die gaat toch echt mar tot 500 MHz. Zou t niet proberen.
Als je er een Coppermine instopt en het P2B ondersteunt dit niet, dat doettie gewoon nix. De VRM constateert dan nl. dat de Vcore voor de CPU niet wordt ondersteunt en schakelt dan gewoon alle spanning uit.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Je BIOS versie EN revisie moeten in orde zijn. Verder heeft de P2B nog wat dingen op op te letten qua comptabiliteit. Staat allemaal keurig beschreven op de Asus site. Officieel ondersteunde snelheden in de handleiding moet je niet naar kijken. Een 1.13 Ghz loopt prima in een oud bord, zolang de BIOS er maar wat mee kan en het juiste voltage leverbaar is..

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 22:39
Ik heb zelf ook al een jaartje of 2 een P2B-F en ik ben er ERRUG tevreden over.

Nu On-Topic:
Die P2B-F heeft jumpersettings voor Multiplier en FSB.

Ik kan m''n FSB tot 150 Mhz en Multiplier tot 8 of 8,5 instellen, zou vet over de GHz komen dan. Da''s natuurlijk bullshit, maar hoever kan die dan WEL echt ??
Volgens m''n mobo-boekje 550 MHz.

Er staat verder niks over in wat betreft FC-PGA -prcessoren omdat die toen nog niet bestonden of iig niet/nauwelijks verkrijgbaar waren.

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 22:39
Op vrijdag 20 april 2001 12:41 schreef Wekkel het volgende:
Je BIOS versie EN revisie moeten in orde zijn. Verder heeft de P2B nog wat dingen op op te letten qua comptabiliteit. Staat allemaal keurig beschreven op de Asus site. Officieel ondersteunde snelheden in de handleiding moet je niet naar kijken. Een 1.13 Ghz loopt prima in een oud bord, zolang de BIOS er maar wat mee kan en het juiste voltage leverbaar is..
Precies, ja, zolang de VCore maar juist ondersteund wordt.
BIOS-upgrades blijven over het algemeen met goeie en bekende bordjes gemaakt worden, dus die kun je voorlopig nog wel blijven downloaden.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:30
heb hier nog een p2b-f en een 850e, en hij loopt gewoon op default voltage. Had wel een aplha pal 6035 gekocht mocht het zo zij dat die niet pakt, dan moest ik dus op de slotket op 1,8volt zetten, geen probleem en dan pakte die hem zowiesoo, maar wel bios 1013A erin flashen en je kunt dan ook tot 1ghz (wel je agp op 1/2 = 88,6 mhz, wat geen probleem is voor de meeste goede kaarten. En met 1,8 volt is niets mis mee >:)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• BC3 Victim
dat 100mhz busje pas wel op dat asusje (P2B-F), maar nu hebben jullie het over voltage en alles regelt mijn mobo of bios dat gewoon zelf of moet ik dan met jumpersettings gaan klooien :Y)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Voltage zet je gewoon op default. Als het goed is geeft de proc dan aan, wat ie aan voltage lust. Multiplier kan je instellen wat je wilt, je proc kiest toch de goede multiplier. Anders zouden INtelletjes wel wat lekkerder over te klokken zijn..haha
Pagina: 1