De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Wat voor koeler heb je er op zitten,
het is voor een nog niet overclockte proc wel veel vind ik.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
koop een andere koeler
UNOX: The worst operating system
dat moet ertussen, niet erop
Geen inspiratie
Ik heb net 27 Pc''s geinstalleerd en allemaal waren ze die temperatuur. De 1,2 Ghz wordt rond de 68-70 graden.
De 1 Ghz ongeveer 63 graden. Allemaal met Coolermasters.De temperatuur van het moederbord wordt tussen de 32 en 39 graden
kloeske toch
Wa hedde nou weer gedaan me da ding
beetje teveel
Komt allemaal goed
xxx
Tha Men
Op de nieuwe moederborden zitten er vaak twee tempsensoren. 1 voor de processor en 1 voor het moederbord.
De processor ligt vaak zo rond 60 a 70 graden (voor een 1Ghz AMD of hoger) en de moederbord temp ligt tussen de 30 en de 40.
Alles hangt natuurlijk af van de snelheid, overklokken, procfan en kastfan !
Nu heb ik de Vcore verlaagd naar 1,55V en hem overclocked naar 1133 (8,5x133) en wordt ie zo rond de 55 graden stressed!!!!!
(Athlon 1Ghz@1144)
Kast temp : 24
Proc temp : 44
1 extra fan voor de kast
1 x IceBerg cooler (Orb clone!)
(Duron 750)
Kast temp : 27
Proc temp : 41
1 x TT SuperOrb
Alle temperaturen zijn full stressed
Op het moment dat je dus temps boven de 50 graden gaat krijgen vind ik zelf dat je naar je systeem/cooler moet gaan kijken.
proc. 47 graden ( stressed max 55 graden )
mobo. 28 graden
Nu heb ik wel een luchtstroom door de kast heen. Voor onderin de case een 120 MM fan dan in de cast een 2coolpc geval die de lucht over mijn mobo en proc. laat stromen en achter mijn proc een ''pci slot cooler'' die de warme lucht wegzuigt en naar boven blaast waar die daar weer naar buiten wordt gezogen.
Bye the way. Hoever kun je een tb 1000 overklokken ?
60 a 70= ver overdreven:(
50 a 60 is redelijker
Wat denk je dan waar de specs van AMD voor zijn, toch goede richtlijnen volgens mij. Ik vind de temps die je noemt toch wel heel erg hoog...zonder extra koeling loopt die van mij op stressed 48C met coolermastertje... Sorry, maar ik begrijp uw temperaturen niet helemaal...Op donderdag 19 april 2001 22:49 schreef Aardbei het volgende:
Volgens mij is dat vrij normaal.....
Ik heb net 27 Pc''s geinstalleerd en allemaal waren ze die temperatuur. De 1,2 Ghz wordt rond de 68-70 graden.
De 1 Ghz ongeveer 63 graden. Allemaal met Coolermasters.De temperatuur van het moederbord wordt tussen de 32 en 39 graden
Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400
Op donderdag 19 april 2001 22:49 schreef Aardbei het volgende:
Hoe kan het toch dat je zulke tegenstrijdige berichten hoort???
De een zegt dat je TB1200/266 40 gr idle mag zijn. De ander zegt weer dat een temp van rond de 65 doodnormaal is????
Verwijderd
maar zodra ik mijn casefans uitzet schiet ik ook naar 60+
(plaatje= mijn cpu op 54 C)
Verwijderd
Nou, dan heb je wel hele brakke koelers.De processor ligt vaak zo rond 60 a 70 graden (voor een 1Ghz AMD of hoger) en de moederbord temp ligt tussen de 30 en de 40.
68-70 graden is echt wel heet voor een processor, intern heb je dan kans dat hij wel richting 80-90 loopt. Dit is echt te heet.
Ik heb zelf een AMD 1GHz op 1165 lopen, deze is na een hele nacht benchmarken (3d mark) rond de 45 graden. En zo hoort het.
mobo temp 24C (kast open)
Verwijderd
proc (stressed) 34C
Kast : 24C
dat alles met TT SuperOrb.
Proc stressed: 62 graden
Mobo : 33 graden.
Virussen? Scan ze hier!
mobo 23
met chrome orb
I'm partial to your abracadabra
hej veel succes.. enneh een ander ideetje alvast, zet je kast van de zomer open, zet er een ventilator op... btw, voor alle mafkezen onder ons, koop ook meteen een HD cooling als je toch bezig bent.. 69,- bij funprice.. zomers sneuvelen er zat HD''s duz.. vooral als je m dag en nacht aan heb staan.... Maar je weet zeker btw dat er niet is gekloot met de processor? T klinkt alsof ze van een 900mhz een 1000mhz hebben gemaakt...
Ik heb een orbje.
-== PC ^ PSP ^ VITA ^ PS2/3/4 ^ N/3DS ^ GAMECUBE ^ S/NES ^ AMIGA ^IPAQ ^ IOS ^ANDROID ^ XB360/ONE ==-
Ok, dit is dus echt klinkklare onzin heOp donderdag 19 april 2001 22:51 schreef Iron Mike het volgende:
Mijn TB 1333 wordt 36C
Een TB die draait op 1333 heeft echt geen max temperatuur van 36C
Ik weet niet hoe jij bij die waarde komt. Zeker gekeken als je cpu tijdje idle is.
Het is volkomen normaal dat zo''n ding de 60 graden haalt. Is niks abnormaals aan.
En vergeet aub niet dat die metingen bij iedereen nog wel eens willen verschillen. Want er zijn personen die zitten te klooien met die sensor en buigen er wat aan en dat scheelt vaak.
Tja als ik m''n sensor tot op het mobo zou drukken zou ik ook wel op 30 graden stressed kunnen komen
Als die koeling goed gemonteerd is en je niet hebt lopen fucken met die sensor is stressed een temperatuur van 50-60 graden heel normaal en is er echt niks aan het handje
Verwijderd
licht:?Op zaterdag 21 april 2001 15:45 schreef rjw het volgende:
Mischien licht het wel aan de airflow in je kast,minitower?
Coolermaster (60 mm fan geloof ik)
Stressed
Mobo iets van 24
Tbird 850 (@850)
Coolermaster (zelfde model als Duron)
Stressed
Mobo iets van 24
Tuurlijk, en mijn naam is Paashaas....Op zaterdag 21 april 2001 17:42 schreef the-pimp het volgende:
bij mycom hebben ze me vertel dat 65 graden fataal kan zijn
Een AMD mag 90 graden (< 1 Ghz) of 95 graden (> 1 Ghz) worden.
Virussen? Scan ze hier!
Ja, intern oftewel in het inwendige van de core ja. Maar niemand meet z''n temp in de core zelf, maar erbuiten (eronder, ernaast, tegen de heatsink, whatever). In de core kan de temp lokaal wel hoger worden dan je aan de buitenkant kunt meten. Dus een uitwendig gemeten temp van 68 C lijkt me toch wel op het randje van risicovol zitten. Ik zou toch kijken of je die temp niet een graadje of 10 omlaag kunt krijgen. De zomer is nog niet eens begonnen.Op zaterdag 21 april 2001 17:54 schreef wildhagen het volgende:
[..]
Tuurlijk, en mijn naam is Paashaas....
Een AMD mag 90 graden (< 1 Ghz) of 95 graden (> 1 Ghz) worden.
Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]
Klopt.Op zaterdag 21 april 2001 18:50 schreef testcase het volgende:
[..]
Ja, intern oftewel in het inwendige van de core ja.
Klopt.Maar niemand meet z''n temp in de core zelf, maar erbuiten (eronder, ernaast, tegen de heatsink, whatever)
Klopt. Maar dat is echt geen 10-tallen graden hoor, hooguit 10-15 ofzo.In de core kan de temp lokaal wel hoger worden dan je aan de buitenkant kunt meten.
Het is hoog, maar riskant? Nee, niet mee eensDus een uitwendig gemeten temp van 68 C lijkt me toch wel op het randje van risicovol zitten.
Dat is idd toch wel een goed idee. 60 graden is acceptabel, probeer daar niet boven te komen.Ik zou toch kijken of je die temp niet een graadje of 10 omlaag kunt krijgen. De zomer is nog niet eens begonnen.
Virussen? Scan ze hier!
In alle 27 Pc''s die ik gedaan heb zit een coolermaster 5G12 Copper.....misschien niet de allerbeste, maar in deze PC''s zitten wel bijna allemaal 1,2 Ghz procs...!!!!! en niet zoals de meesten reageren met een duron of TB < 1Ghz
Ook stressed komen ze niet boven de 69°C.
Bij die 27 zitten een paar 1 Ghz en 900 Mhz en die blijven in de buurt van de 60°C.
Verder zitten in de meeste ook een zware videokaart en 2 HD met Raid0 plus een Brander/Cdrom/DVD enz. Ik vindt een temp van max 68 niet raar !
Ja, alles kan kouder, maar het zijn wel gewoon af fabriek machines en niet speciaal gekoeld met veel duurdere koelers en casefans.
kijk hier wat ze zeggen.:-
thank you for your e-mail. I''m sorry for any delay.
The temperature your processor is running at seems to be fine.
The maximum temperature the DIE (processor core) of your socketA Athlon can
deal with is 95C. As the temperature sensor is on the mainboard under the
CPU, you have to subtract 15-20C from this temperature. This means if the
case temperature is around 95C the temperature the BIOS is showing is
between 75 and 80C. If the CPU doesn''t exceed 65-70C during the normal work,
there should be no problem. If your CPU is running at a higher temperature,
I would advise you to use one of AMDs recommended heatsinks.
You can find a list of them by using the following link:
http://www1.amd.com/products/athlon/thermals
die van mijn was 55c (1.2ghz (266)) 100% cpu gebruik.maar nu met een thermal engine en een delta 7000rpm fan en 2 case coolers loopt het op 40c-45c bij 100% gebruik..
68c zal wel kunnen volgens AMD maar ik zal toch 2 goeden case coolers inbouwen,
een om te blazen en een zuigen..
Virussen? Scan ze hier!
Ik heb mijn PIII 600 overgeclocked naar 803 MHz en ik heb een soort mega cooler ervoor geplaatst en hij is nu 28 graden.
FF offtopic, hoe krijg je het voor mekaar om een PIII van 600 naar 808 te OC''en ?? Welke multiplier heeftie en welke FSB en VCore ?Op zaterdag 21 april 2001 19:28 schreef AlPha.BeYoNdeR het volgende:
Ik vind die temperaturen in deze topic wel erg overdreven. 70 graden kan toch gewoon niet, dan crasht het ding toch zo
Ik heb mijn PIII 600 overgeclocked naar 803 MHz en ik heb een soort mega cooler ervoor geplaatst en hij is nu 28 graden.
Verwijderd
Dat is bij mij wel even anders.Op zaterdag 21 april 2001 19:43 schreef BC3 Victim het volgende:
Mijn duron 1000 @1145 is 38 graden met een standaard coolermaster @ 5500 toeren.
Dit is met applicaties als word enzo.
Ga ik er mee gamen (wolfenstein 3d enz. )word ie ongeveer 40-50 graden, maar zeker niet meer.
Beetje oud topic... niet?Op maandag 21 januari 2002 20:35 schreef rickho het volgende:
[..]
Dat is bij mij wel even anders.
Mijn duron 1000 @1145 is 38 graden met een standaard coolermaster @ 5500 toeren.
Dit is met applicaties als word enzo.
Ga ik er mee gamen (wolfenstein 3d enz. )word ie ongeveer 40-50 graden, maar zeker niet meer.
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Dit topic is gesloten.
![]()