[BC3] ALDI PC 1 Ghz, ik heb em en heb vragen.

Pagina: 1
Acties:

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Okeej ten eerste: Hallo allemaal :)

Ik weet dat dit een gewaagd topic is omdat er veel wordt gezeken over supermarkt PC''s.
Ik heb dus die Aldi PC maar gekocht omdat het wel mooi uitkwam. Ik zat krap bij kas en dit was een koopie.

Nu heb ik alleen problemen met spellen. Ik krijg vaak vastlopers en blauwe schermen. Ook 3DMark 2001 wil hij niet helemaal doen. Ik heb de test nooit af kunnen maken omdat ie quit of gewoon vastloopt. Het enige spel war ik geen problemen mee heb is Quake 3 tot nu toe. (das wel relaxed dat ik dat tenminste goed kan spelen). Ik denk dat ik een bios update moet gaan draaien omdat ik al de nieuwste drivers voor de video kaart heb gedownload maar dat niet geholpen heeft. Nu wil ik weten of iemand weet wat voor mobo er pcies in zit of dat iemand deze problemen met de Aldi PC 1 Ghz ook kent. Ik weet wel dat het iig een Micro ATX van Asus is ( :r ).
Ik heb ook nog nooit een bios update gedaan dus weet ook niet hoe het moet, het schijnt simpel te kunnen via een exe file op een flop maar moet het wel zeker weten want als zoiet fout gaat dan is het volgens mij ook ECHT fout! :'( Maar wie heeft deze computer ook en kan ik ff mee lullen :)

Thnx,
DEM0N

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Lijkt mij een geheugen probleempje.
Je kunt zoveel dingen doen en er zullen vast nog meer tips komen.
- installeer viahardware monitor (zie search)samen met de via drivers 4.29 om je proc temp in de gaten te houden (niet boven de 65 graden aub)
- zet je geheugen instellingen in je bios (druk op del) op langzaam (kijk even op de Asus site voor de juiste instellingen, Asus owners check in 8-)) dus bv. sdram 8/10, 4-way interleave disablen, lo i.p.v. hi etc.

Als je niet weet hoe je je Bios moet flashen begin er dan ook niet aan. :7
---------
Tik voor de lol eens ''Aldi'' in de Search en je krijgt iets van 326 hits, ff lezen dus!!!
---------
En tja goedkoop blijft duurkoop he ;)

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Bedankt, enne search? ja je heb gelijk maar dan krijg je veel topics ove roudere aldi systemen en veel zeik topics vanne aldi pc is goed! NIETES, WELLES, u know what i mean :7

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Hmmz.. Ook ik iriteer me aan het vele gezeik dat je hier krijgt van mede-"tweakers".

Voor mij is de kunst van het tweaken:

1. met relatief goedekope middelen prestaties kunnen leveren, die meekan met de sub-top.

2 Met alle middelen prestaties leveren die OEM spullen ver overtreffen.

De Aldi pc is een relatieve goedkope manier op een behoorlijk leuke set te krijgen, alleen zal er wat gesleuteld moeten worden. Zo heb ik de HDD vervangen met een ultrasnelle en stille WD Caviar 32rpm schijf. En ben ik bezig nieuwe software te instaleren.

Begonnen met een Kale Windows ME, verder gedownloade VIA drivers en echte Asus drivers voor de video.. het is een Asus V7700. Ik krijg nu 2500 3d2001marks..

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Aha,
Ik heb hem meteen geformatteerd en die partities een beetje bijgesteld. Toen ik em kocht had ik C: en D: en ze waren allebei 20 GB nu is C: 5 GB en D: 35 GB. Das veel makkelijker. Maar wat heb je er trouwens aan om die via chipset driver te downloaden? En er is dus ook iets om je proc. temp mee te meten speciaal voor dit mobo enzo. Weet jij hier een link naar een site voor?

Verwijderd

Die VIA drivers komen van http://www.viatech.com

Ik kom wel ff online... icq 19521154

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Op donderdag 19 april 2001 23:01 schreef E-Techz het volgende:
Zo heb ik de HDD vervangen met een ultrasnelle en stille WD Caviar 32rpm schijf.
Wat the f*ck is een 32rpm schijf? Is da nie een bietje traag:?

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Op donderdag 19 april 2001 21:44 schreef DEM0N het volgende:
Okeej ten eerste: Hallo allemaal :)

Ik weet dat dit een gewaagd topic is omdat er veel wordt gezeken over supermarkt PC''s.
Ik heb dus die Aldi PC maar gekocht omdat het wel mooi uitkwam. Ik zat krap bij kas en dit was een koopie.

Nu heb ik alleen problemen met spellen. Ik krijg vaak vastlopers en blauwe schermen. Ook 3DMark 2001 wil hij niet helemaal doen. Ik heb de test nooit af kunnen maken omdat ie quit of gewoon vastloopt. Het enige spel war ik geen problemen mee heb is Quake 3 tot nu toe. (das wel relaxed dat ik dat tenminste goed kan spelen). Ik denk dat ik een bios update moet gaan draaien omdat ik al de nieuwste drivers voor de video kaart heb gedownload maar dat niet geholpen heeft. Nu wil ik weten of iemand weet wat voor mobo er pcies in zit of dat iemand deze problemen met de Aldi PC 1 Ghz ook kent. Ik weet wel dat het iig een Micro ATX van Asus is ( :r ).
Ik heb ook nog nooit een bios update gedaan dus weet ook niet hoe het moet, het schijnt simpel te kunnen via een exe file op een flop maar moet het wel zeker weten want als zoiet fout gaat dan is het volgens mij ook ECHT fout! :'( Maar wie heeft deze computer ook en kan ik ff mee lullen :)

Thnx,
DEM0N
Ik heb de pc niet, maar een vriend van mij wel (heb al het nodige ''verbouwd'', zoals det. 10.80, netwerkkaart, win2000). Ga anders een naar Wim''s BIOS Page en zoek daar naar je BIOS ID string (zo weet je precies wie je mobo heeft en gemaakt en wat het type is).
En er is dus ook iets om je proc. temp mee te meten speciaal voor dit mobo enzo. Weet jij hier een link naar een site voor?
Ja zekers. Het heet VIA Harware Monitor, en is te downloaden vanaf hier: 700kB, Xoom Server.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
FlamerX Many THANKS 2 you! :7

• ParoXysm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 18:48
Zet in de bios AGP op 2x en waarschijnlijk is je probleem dan opgelost :)

Specs

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Had ik zelf ook al geprobeerd, zelfs op 1x gezet,.. misschien dat het wel aan de software ligt want Q3 loopt gewoon goed.
En ff voor E - Techz: Sorry, gisteren toen ik contact op nam met je voor advies voor de via drivers enzo, werdt de verbinding verbroken. Ik kon ook gelijk niet meer inbellen. Ff voor de duidelijkheid, ik heb Cazzz:zzzzema en die hebben tegenwoordig elke dag problemen met hun server geloof ik en kan je gelijk de hele dag niet meer inbellen als je een keer wordt gedropt :( DAT ZUIGT GROTE TIJD :r

<edit>
Tieb faud
</edit>

Verwijderd

Op donderdag 19 april 2001 23:01 schreef E-Techz het volgende:
Hmmz.. Ook ik iriteer me aan het vele gezeik dat je hier krijgt van mede-"tweakers".
Veel mensen zien GOT nou eenmaal als simpel ff snel advies inwinnen, wat dus niet altijd zo werkt. Bij het registreren word je dan ook geacht eerst de FAQ te lezen om de nodige verwarring te voorkomen ;)
Pagina: 1