Toon posts:

[BC3] Wat moet ik hiermee? -> cache vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben dus op zoek naar een ss7 mobo met 1024 kb cache, nu krijg ik na een email het volgende antwoord:
op 1Mb.
--------------

Maar wat moet ik hier nu mee. Ik ga meer als 128 MB ram gebruiken.

Alsvast bedankt.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
met 1MB cache op een MVP3 bord kan je 256MB cachen in WT en 128MB in WB modus. Standaard staat de boel in WT, dus 256MB

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Snap je niet helemaal???

Dit is toch goed?
Eppie

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ben op mobo gebied een ''newby'' dus kunnen jullie hier je uitleg even op aanpassen. :?

Er zijn 2 versie''s SS7 mobo''s (aopen Asus enzo) Die met 512kb en 1024 kb cache.
Ik wil er eentje met 1024 kb cache omdat ik boven 128 mb RAm wil gaan gebruiken.

Moet ik deze dan hebben??

Verwijderd

Topicstarter
De site van Aopen zegt het volgende:

512KB or 1MB pipeline-burst cache onboard

Wat houdt dat precies in:?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand??

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Ik verkoop die van mij niet nee, die doet het uitstekend als server. En ik kan je eigenlijk ook niet verder helpen. Heb je al een berichtje in vraag en aanbod gezet?

The need for speed drives me

• Baur
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Op donderdag 19 april 2001 18:14 schreef MrK het volgende:
De site van Aopen zegt het volgende:

512KB or 1MB pipeline-burst cache onboard

Wat houdt dat precies in:?
De Aopen ax59 Pro (die bedoel je waarschijnlijk) bestaat zowel in een versie met 512 KByte cache als in een versie met 1024 KByte cache op het moederbord.

Part no. UPC Code Description
91.87810.401 750519-00115-7 AX59Pro-9101
91.87810.402 750519-02933-6 AX59Pro-9221
91.87810.411 750519-01348-9 AX59Pro-1101 (1 MByte cache)
91.87810.413 750519-01725-8 AX59Pro-1221 (1 MByte cache)

Pipeline-burst cache (quote van www.whatis.com):
pipeline burst cache

A pipeline burst cache is a cache or storage area for a computer processor that is designed to be read from or written to in a pipelining succession of four data transfers (or burst) in which later bursts can start to flow or transfer before the first burst has arrived at the processor. A pipeline burst cache is often used for the static RAM (static random access memory) that serves as the L1 and L2 cache in a computer. It was introduced in 1996 with Intel''s Pentium series of processors. A pipeline burst cache is an alternative to an asynchronous cache or a synchronous burst cache.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist niet dat dat bestaat: whatis.com , bedankt voor je duidelijke uitleg.

Maar even over m''n eerste post in dit topic. Kan dat via de bios te regelen zijn:?:?:?

En uit de search heb ik betreffende ditzelfde onderwerp nog de volgende kreten: de wt en wb modus van je cache. Wt schijnt minder snel te zijn, maar wat is dat:? en waarom?

Sorry voor deze vragen, maar de search levert geen antwoorden. En wie wordt er nu met KENNIS geboren he.:)

• Baur
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Op donderdag 19 april 2001 22:51 schreef MrK het volgende:
Maar even over m''n eerste post in dit topic. Kan dat via de bios te regelen zijn:?:?:?

En uit de search heb ik betreffende ditzelfde onderwerp nog de volgende kreten: de wt en wb modus van je cache. Wt schijnt minder snel te zijn, maar wat is dat:? en waarom?
In het bios van m''n ax59 pro staat geen optie om te kiezen tussen 512 of 1024 KByte cache, er zit 1024 KByte cache op het moederbord en daar heeft het bios voor de rest niets over te zeggen.

Wat betreft de verschillen tussen write-through en write-back cache, voor zover ik heb kunnen nagaan is het verschil tussen de beide cache-soorten dat bij write-through caching een kopie van de data die naar de cache moet naar het ram-geheugen wordt gestuurd, er zit dus in het ram-geheugen een kopie van het cache-geheugen. Omdat write-back cache niet naar het ram-geheugen schrijft (behalve als het noodzakelijk is) scheelt dat aan schrijfbewerkingen en is het dus (iets) sneller.

Verwijderd

Topicstarter
A ,goed zo.
Weer wat geleerd.:)

Dan blijf ik lekker op zoek naar een 1024 kb cache SuperSocket7.

Verkoop jij de jouwe niet, of ken je niet iemand.:?

Verwijderd

Topicstarter
Yep, en ook in m''n sign.
Toch bedankt.

Als ik er geen kan vinden zal ik toch aan een 512 kb cache moeten. Is dit erg bezwaarlijk?

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-08 16:52

oehoe

blije prutser, ouwe sok

Ik kan het mis hebben, maar volgens mij kun je voor een ss7 geen "losse cache" kopen. Probeer of je ergens een Asus P5A-B kunt halen, die heeft volgens mij 1Mb cache. En ik heb zonder problemen 224Mb op mijn P5A gehad.

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

Verwijderd

Topicstarter
:? We hebben het ook niet over los cache bijkopen gehad. :?

Ze zeggen dat de performance van je pc ERG achteruitgaat met meet als 128 mb RAM en 512kb cache.

Ik kan het eigenlijk ook zelf wel eens testen. Op mijn eigen Socket7 heb ik ook 512kb cache.
Als ik nu eens benchmark MET 192 Mb RAM en daarna met 128 mb RAM dan weet ik het zo.
Ook een 3dmarkje draaien voor het 3d werk.

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-08 16:52

oehoe

blije prutser, ouwe sok

Op vrijdag 20 april 2001 16:26 schreef MrK het volgende:
:? We hebben het ook niet over los cache bijkopen gehad. :?
Oeps |:(, vrijdagmiddag! Ik ga maar weer een bak koffie halen :).

Bdw, die performance-verslechtering heb ik niet gemerkt, maar dat kan komen omdat ik W98SE op die bak draaide ;).

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

• Baur
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Da''s een zeer goed idee

[edit]
Zowel koffie halen als het benchmarken ;)

Verwijderd

Topicstarter
''k heb af en toe wel goede ideeen.

Maar dat wordt dan morgen of zo. M''n 3dmark 2000 loopt vast. Zal wel weer een temp prob zijn of zo.
Ik draai momenteel met open kast, misschien dat het helpt.

De resultaten post ik hier. En dan zullen we het wel weten.
Pagina: 1