[BC3] Welke mamma plank en processor??

Pagina: 1
Acties:

• Barkrukhenkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:51
Help!!!! Wegens een PC prive projekt ga ik een nieuwe pc aanschaffen en nu wil ik naast mijn eigen ideeen jullie ideeen overwegen.

Wat wil ik gaan doen? eh..... verder gaan met grafisch ontwerpen en games... Nu dacht ik zelf aan een P4 1,3 Ghz. Of zal ik toch maar een AMD Thunderbird overwegen?? Maar welk mamma plankje en grafisch kaartje(met TV-out??) zijn toppie voor een redelijke prijs?? :?

De rest van het systeem staat al vast: Plextor 10xRW16xW40xR, Creative 12xDVD 40xCD, Creative Live Player 5.1+ DTT2200-speakers, Maxtor 30Gb 7200 rpm HD, 256 mb geheugen, 3.5" floppy drive, enz...

Verwijderd

Voor de prijs een AMD
Voor prijs/prestatie AMD
Voor upgrade mogelijkheden AMD

Mijn voorkeur is nog steeds een ABIT, MSI of epox met een kt133a chipset, hierop kan zeer waarschijnlijk ook de palomino.

Moet je ook geheugen kopen doe dan maar ddr en neem dan die met een amd761 chipset.

Kt266 chipset doet het nog niet goed genoeg.

Alimagic 1 (266) is nog minder dan kt133a, dus laat maar.

Voor een snelle proc over 2 jaar ofzo de P4 op het moment is het nog steeds niet om over naar huis te schrijven (duur geheugen en moederbord). Als je toch een intel wilt wacht dan nog een kwartaaltje want dan zal de nieuwe betere en upgrade vastere procie verschijnen.

aan jouw de keus :)

• Reiko
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 12:08
Als je voor AMD gaat moet je toch wel oppassen met de 686B Southbridge bug.
Niks mis met AMD processors, alleen hun moederborden nog. ;)
Dus ga voor een AMD 761 chipset moederbord en een bijhorende processor.

Ga je voor Intel zou ik niet overwegen de P4 te pakken. Duur moederbord + Duur geheugen en niet zoveel beter een een P3.
Pak dan best een PIII 800EB.

5800X3D | 32GB 3466C16 | RTX4080

Verwijderd

flauwekul man die southbridge bug
mijn A7V133 draait probleemloos
thunderbird 1333 erop, het water loopt me al in de mond en het leuke is de palomino past er waarschijnlijk ook nog op die schijnt alleen een koelere kern te hebben voor hogere kloksnelheden dus die kun je ook nog upgraden

DDR-moederborden, die draaien nog niet lekker
die 2 tot 5 % bruikbare snelheidswinst zijn ze zeker nog niet waard
techniek staat nog in de kinderschoenen en kan nog veel beter

en een pentium4 zou ik ook niet nemen,
want er komt een uit met de nieuwe northwood kern en die past niet op de P4 moederborden van nu dus die kun je niet upgraden.

• Barkrukhenkie
  • Laatst online: 13:51
nou kijk... allemaal leuk hoor AMD maar ik heb nog altijd een Pentium gehad (P1, P2, en P3) De laatste, een 500 mhz is weer toe aan vervanging. Ik stap niet zo snel over naar een concurerend merk als ik er geen problemen mee heb gehad. Je neemt toch ook geen andere vriendin als je nog tevreden bent met haar?

Het gaat mij erom dat ik stabiel een beetje leuk kan werken met de bekende grafische pakketen en een beetje leuk kan gamen... *D

Hier en daar hoor/lees ik wel eens wat over verschillende moederborden en de processoren maar echt verstand ervan hebben, nee... Wat is bv. de palomino?? En wat is het beste mamma plankje als ik voor een thunderbird 1,2 ghz ga? bijv een MSI K7T?? of toch de A7V133?? plz... help

• mvds
  • Laatst online: 10:16

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 19 april 2001 23:29 schreef Reiko het volgende:
Als je voor AMD gaat moet je toch wel oppassen met de 686B Southbridge bug.
Niks mis met AMD processors, alleen hun moederborden nog. ;)
Dus ga voor een AMD 761 chipset moederbord en een bijhorende processor.
Lullige is alleen dat asus hun AMD761 bord uitgerust hebben met de VIA 686B souhbridge. :)

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

nou kijk... allemaal leuk hoor AMD maar ik heb nog altijd een Pentium gehad (P1, P2, en P3) De laatste, een 500 mhz is weer toe aan vervanging. Ik stap niet zo snel over naar een concurerend merk als ik er geen problemen mee heb gehad. Je neemt toch ook geen andere vriendin als je nog tevreden bent met haar?
Ik heb ook altijd Intel gehad (met als laatste een p3-500.
Maar heb toch voor AMD gekozen.
En ik moet zeggen dat het goed bevalt!!!

Verwijderd

Ik heb 2 procs van Intel versleten, 1 van Cyrix en nu is AMD aan de beurt. De affectie die jij legt is onzin... je kunt een vrouw niet met een pentium vergelijken. Ik heb de overstap naar AMD gemaakt voor de prestaties en de mogelijkheden in verhouding tot de prijs. Misschien is dat nog wel veel interessanter.

Verwijderd

Ik zit met precies hetzelfde dilemma!
Ook een pc-prive project, ook de keuze tussen een P4 of een Thunderbird.

Ik moet zeggen dat ik na een hoop reviews gelezen te hebben toch steeds meer de neiging krijg om voor de Thunderbird te gaan, terwijl ik inderdaad ook altijd een Intel processor heb gehad.
Het enige waar ik nog steeds door twijfel is eigenlijk het feit dat je toch nog vrij regelmatig over vastlopers leest... En als ik nu ergens een hekel aan heb, dan zijn het wel vastlopers! Ik wil gewoon een stabiel systeempje waar ik lekker op kan werken en dan mag hij best iets langzamer zijn, zolang ik maar goede performance heb voor mijn geld.

Maar na mijn keuze voor de Thunderbird zit ik nu dus weer met de keuze voor het moederbord, met of zonder DDR?
En welke chipset?
Ik heb tot nu toe altijd goede ervaringen gehad met Abit en ook Asus spreekt me wel aan, maar dan heb ik nog steeds veel teveel keus! Iemand suggesties?

Verwijderd

Voorheen ook intel procies gebruikt pentium 1 en 2 en celeron in combinatie met eigenlijk een msi en abit plankje.

Ik heb nu een amd duron procie 650@972.

Als je niet wilt overclocken is die altijd stabiel, geen vastlopers en zo.

Als het om stabilitiet gaat moet je een msi nemen. Ik heb nu een msi k7t pro 2a. absoluut stabiel.

Nu heb ik de abit kt7a besteld --> sneller en betere overclock en upgrade mogelijkheden.

Ik heb niet voor een ddr systeem gekozen, vanwege:

prijs
scheelt hooguit 5 % in prestatie(amd chipset)
Naar mijn mening is de kt133a chipsets nu een goed uitgebalanceerd product en de ddr varianten nog in de kinderschoenen.

Voordeel van een kt133a t.o.v. kt133 is simpel --> kt133a beter overclock mogelijkheden en wat sneller, tevens kan daar de nieuwe nog niet gelanceerde palomino proc (toekomst) op (waarschijnlijk).

van die southbridge problemen op de chipsets heb ik absoluut geen last en die zit op mijn msi.

Trouwens is de tb 1 ghz or better niet meer gelocked,8 dus kan je makkelijk overclocken.

(vergelijking P4 1.5 Ghz is ongeveer net zo snel als een Amd tb 1.2 Ghz).

Intel zal zeker weer terug komen, maar op het moment vind ik het niks. Ik ben echt geen turbo amd fan. Ik let alleen op de performance en prijs). (k''heb zelfs een cyrix gehad PR 166).

SUCCES ;)

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 22:39
[me=7313] moet ook FF reageren[/b]

Ik heb altijd Intel gehad (P1, P2 nu ook P3) en alles errug goed eigenlijk (vooral deze P2).

Kheb op m''n werk eens een keer gekozen voor 2 AMD systemen (1x Duron 1x Tbird) en daar heb ik niks als probs mee gehad (Beide Abit KT7 mobo).

Dus zelf zal ik mogelijk ook nooit op AMD overstappen. Uiteraard ieder voor zich natuurlijk.

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 22:39
Op zaterdag 21 april 2001 14:12 schreef poekiemoek het volgende:
[..]

(vergelijking P4 1.5 Ghz is ongeveer net zo snel als een Amd tb 1.2 Ghz).

[..]
Dit ligt puur aan de applicaties die je draait. Je koe }:O bijvoorbeeld is vooral MHz-afhankelijk, terwijl zeer zware Render-applicaties toch op een Intel beter en stabieler draaien.

Verwijderd

Sorry hoor maar het is bekend dat de p4 sneller wordt als de software geoptimaliseerd is.

En dat is in 99,9 % van de gevallen niet.

Over zeker een jaar wel maar dan is je p4 procie alweer wat langzamer aan het worden.

Upgraden ho maar (dat gaat dus niet).

En die Tb is voor het moment overall sneller.

Inderdaad niet bij alle programma''s :)

Intel wordt wel weer leuk maar is ie nu niet.

• Bluezy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2023

Bluezy

kiss my As(s)us

Kheb hier een abit kt7 met tb 900@1000 alswel een asus cusl2-c met een pIII 1000.
Ik heb met die Asus en PIII net zoveel problemen gehad als met het amd systeempje.
Bij Cusl-2 heb ik o.a. USB poort 2 moeten uitschakelen om hem stabiel te krijgen en
MS intelli explorer loopt er niet lekker op .

I'm partial to your abracadabra

Pagina: 1