Toon posts:

[BC3] Pentium III 850 (100 Mhz) op een Asus P2B-DS?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij ons op het werk willen we onze server upgraden met 2 snellere processors.

We zijn in het bezit van een Asus P2B-DS moederbord. Volgens de specificatie van Asus kan dit moederbord een maximale bussnelheid van 112 Mhz aan, en heeft een maximale multiplier van 8. Wel garanderen ze geen stabiel systeem bij bussnelheden boven de 100 Mhz.

Omdat bussnelheid en de multiplier via jumpers moeten worden ingesteld is het dus niet mogelijk om met een nieuw bios deze waardes te verhogen.

Bij een multiplier van 8 en een bussnelheid van 100 Mhz, wordt de snelste processor die we erop kunnen zetten automatisch een Pentium III 800 met 100 Mhz bus. Na navragen bij onze leverancier blijkt dat hun die niet meer kunnen leveren. Wel de Pentium III 850 op 100 Mhz.

Mijn vraag is nu dus of deze processor zal werken op ons moederbord, en zo ja, op welke snelheid. Op 850? Of op 800? Of zelfs iets anders?

Ik hoop dat iemand mij antwoord hierop kan geven.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:54
De P3 coppermine heeft een heel ander core voltage (1,65 volt) dan de P2/P3 Katmai die er waarschijnlijk nu opzit (2 volt). Het P2B bord kan officieel alleen tot 1,8 volt gaan. Voor een thuispctje kan je het risico nog wel nemen, maar voor een server zou ik geen risico''s nemen ivm. incompatibiliteit.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Wrong! Ikzelf heb een P2B met een PIII-800E erin die 1.7V nodig heeft en dat wordt door het moederplankje netjes geleverd.

Gebruik de search even m.b.t. P2B. Er is al veel geweest over ASUS P2B in combinatie met Coppermine CPU''s.

Overigens zijn de multipliers gelockt in intel CPU''s, de jumpers voor de multiplier worden niet gebruikt. Een PIII-850E versie zou wat dat betreft dus ook moeten werken.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Overigens zijn de multipliers gelockt in intel CPU''s, de jumpers voor de multiplier worden niet gebruikt. Een PIII-850E versie zou wat dat betreft dus ook moeten werken.
En hoe zeker is dat? We gaan hier natuurlijk geen geld investeren in dingen die niet blijken te werken...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:03
Als je zo''n investering wilt doen wil je zeker weten dat ''t werkt, daarom verbaast het mij een beetje dat je de Asus site nog niet hebt bekeken. Soit, we zijn er om elkaar te helpen:

http://www.asuscom.de/de/support/techmain/technical.htm

Als je daar kijkt zul je zien dat de P2B-DS aan enkele voorwaarden moet voldoen; het revisie nummer moet minimaal 1.06 zijn, en vervolgens moet het PCBA nummer minimaal D03 zijn. Dit nummer vind je op het ISA slot:

Afbeeldingslocatie: http://www.asuscom.de/de/support/images/pcba_pic.jpg

Veel geluk toegewenst dus.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, ik zal het nakijken!

De Asus website heb ik overigens wel bezocht.

Verwijderd

Topicstarter
Het revisie nummer is 1.04, nu kan er dus geen PIII 800 op?

Wat dan wel?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Er kunnen altijd PIII Katmai versies op (die met 512k cache). Die gaan tot 600 Mhz en zijn belachelijk duur. Als je 2 van die dingen nodig hebt kun je volgens mij net zo goed 2 Coppermines + nieuw MB kopen.

Een andere oplossing is FC-PGA coppermines nemen en een slotkey converter waar de Vcore kunt instellen op 1.8V. CPUs loopt dan wel op een iets te hoge Vcore, maar dat kan geen kwaad.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1