De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Probeer ''s de CPU eerst fatsoenlijk aan het werk te krijgen en ga pas na een weekje met potloden kleuren.
Ja en waarom een super orb? tis bewezen dat het de slechtste cooler is voor oc''en boven de 1GHz
Verwijderd
gewoon fatsoenlijk inkleuren en dan overklokken..klaar.
wel oppassen met die orb dat ie de core niet sloopt...
wel oppassen met die orb dat ie de core niet sloopt...
vind jehet gek, die superorb is echt stil,
ik heb voor alles onde gig liever een superorb dan een alpha met delta fan.
maar om terug tekomen op het onderwerp, denk dat hij al kapot was, of je moet er wel iests heel erg mee gedaan hebben.
maar lijkt mij sterk dat hij meteen defect is als je de l1 brugen verkeerd verbind, maar voortaan moet je natuurlijk we de juiste volgorde hebben,
inbouwen-> testen, of alles goed STABIEl draaid, en dan zoals gezegt, na een week, klok je hem over, net iets onder zijn max, en die max moet je dus vinden door weer een weekje stabiel tedraaien.
ik heb voor alles onde gig liever een superorb dan een alpha met delta fan.
maar om terug tekomen op het onderwerp, denk dat hij al kapot was, of je moet er wel iests heel erg mee gedaan hebben.
maar lijkt mij sterk dat hij meteen defect is als je de l1 brugen verkeerd verbind, maar voortaan moet je natuurlijk we de juiste volgorde hebben,
inbouwen-> testen, of alles goed STABIEl draaid, en dan zoals gezegt, na een week, klok je hem over, net iets onder zijn max, en die max moet je dus vinden door weer een weekje stabiel tedraaien.
Hij werk met nieuwe CPU zo wel 100%! maar 700MHz is niet wat ik wil, ik wil een goedkope 1 giga P.c.
A.U.B. help mij!!!
A.U.B. help mij!!!
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Je kunt bij mij langskomen, dan verfen we er zilverlijm overheen... gaat echt heel goed... en wat betreft die SuperORB... niks mis mee... Duron 600@950... no problemo..
Verwijderd
Euhm , je hebt een MSI K7T Turbo he , maybe een raar gedacht maar als je PC133 RAM hebt (en koop het anders verdomme) dan kan je toch FSB overklokken zonder aan je multiplyer te komen . Je zou dan FSB 142 moeten nemen wat me degelijk PC133 op CAS3 zeker te halen is . Ma haal dan verdomme AS II en een FOP/WBK 32/38 .
Ik snap niet wat je probleem is, met he verbinden van je L1 bruggen kan je je cpu in elk geval niet slopen. Eventueel slopen met een Orb is wel mogelijk maar dan had je het hoogstwaarschijnlijk wel gezien.
Beetje raar verhaal, naar mijn id mist hier weer eens een belangrijk argument.
Wees niet bang met inkleuren in elk geval. Heb zelf de L1 bruggen gesoldeerd met een superdikke soldeerbout met een veel te hoog vermogen maar het werkt als een zonnetje.
Solderen kan ik je niet aanraden maar je begrijpt dat "slopen" niet echt aan de orde is.
Raar trouwens dat die CPU het bij Norrod ook niet deed. Als de core gecracked was had je het wel gezien en had je ook geen nieuwe gehad.
Waarschijnlijk dan toch een foute CPU?
Maar zoals je zegt doet deze 700 het wel gewoon goed. Ik zou zeggen, ga maar weer lekker inkleuren!
"EN KIJK UIT MET DIE ORB HE"
----------------------
Ik lees hierboven weer iets belachelijks over een ORB bij minder dan 1Ghz en what de neuk!?
Een ORB doet het prima bij de 1333Mhz Tbird dus dat is het probleem helemaal niet!
En nogmaals een Alpha koop je om verder te kunnen overclocken aangezien die je cpu gewoon iets kouder weet te houden en er zijn nog wat aspecten waarom een Alpha beter is maar das een te lang verhaal.
Dure koeling zal nooit super veel extra MegaHertzen opleveren. Die Orb is dus prima, alleen die montage zuigt gewoonweg hard.
Beetje raar verhaal, naar mijn id mist hier weer eens een belangrijk argument.
Wees niet bang met inkleuren in elk geval. Heb zelf de L1 bruggen gesoldeerd met een superdikke soldeerbout met een veel te hoog vermogen maar het werkt als een zonnetje.
Solderen kan ik je niet aanraden maar je begrijpt dat "slopen" niet echt aan de orde is.
Raar trouwens dat die CPU het bij Norrod ook niet deed. Als de core gecracked was had je het wel gezien en had je ook geen nieuwe gehad.
Waarschijnlijk dan toch een foute CPU?
Maar zoals je zegt doet deze 700 het wel gewoon goed. Ik zou zeggen, ga maar weer lekker inkleuren!
"EN KIJK UIT MET DIE ORB HE"
----------------------
Ik lees hierboven weer iets belachelijks over een ORB bij minder dan 1Ghz en what de neuk!?
Een ORB doet het prima bij de 1333Mhz Tbird dus dat is het probleem helemaal niet!
En nogmaals een Alpha koop je om verder te kunnen overclocken aangezien die je cpu gewoon iets kouder weet te houden en er zijn nog wat aspecten waarom een Alpha beter is maar das een te lang verhaal.
Dure koeling zal nooit super veel extra MegaHertzen opleveren. Die Orb is dus prima, alleen die montage zuigt gewoonweg hard.
Door de CPU bus ferkwentie van pc 100 op pc 133 te zetten is Mn duron 700 zonder enkele moeite 933
! geworden. Dat was een goeie tip! (real_raichu 70) Ik had zelf ook wel kunnen gaan lezen in de handleiding van Mn nieuwe mobo. Alleen een jumper van mn mobo af. De jumper jp 15 = cp fsb 100 of fsb 133. Dit had ik niet verwacht. De geheugens maakte het wel moeilijk. Dram lettencie staat nu, BY SPD, anders kon de pc niet uit alleen maar resetten anders bleef bij het opstarten het beeld zwart en piepen als een gek. En moest eerst de bios gereset wordenden en dan kon i weer 1 x aan. De vcore ingesteld op 1.75 volt. Hij loopt nu 100%.
En stop er straks nog 128 mb bij en hij is klaar.
Of mischien niet en kan kan de multi-plij nog 1x om hoog als ik de L1 bruggen kleur? En dan B.V. Van 7x naar 8x en een pc snelheid krijgen van 8x pc133 = 1066 MHz of is dat toch te veel. En hoe warm mag de CPU worden? De CPU word wel +/- 65 / 70 graden zo als ik hem nu heb ingesteld.
En stop er straks nog 128 mb bij en hij is klaar.
Of mischien niet en kan kan de multi-plij nog 1x om hoog als ik de L1 bruggen kleur? En dan B.V. Van 7x naar 8x en een pc snelheid krijgen van 8x pc133 = 1066 MHz of is dat toch te veel. En hoe warm mag de CPU worden? De CPU word wel +/- 65 / 70 graden zo als ik hem nu heb ingesteld.
Pagina: 1