[BC3] Koelpasta nou wel of niet nodig ??

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik was gisteren bij een computerzaakje bij mij in de buurt voor koelpasta. Zegt die vent van die zaak dat je tegenwoordig geen koelpasta meer nodig hebt, tenzij je gaat overklokken, wat hij natuurlijk niet aanraadde...
Is dit waar ? Is koelpasta overbodige luxe, zolang je niet overclockt ?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:38
''t Hoeft niet maar als je van een lekkere koele cpu houdt zou ik ''t er wel ff opsmeren...

• BC3 Victim
Je hebt tegenwoordig juist wel pasta nodig.. vooral bij tbirds en durons

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 23:05

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

wat is nou echt het verschilt tussen die kouwgom die er standaart tussen zit en koelpaste? hoeveel graden maakt het nou echt verschil???

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Hangt er vanaf of je cooler een thermal pad heeft (die ''kauwgom'' sticker onderop).

Ik haal die standaard pad er meestal af, en smeer dan zelf wat van die witte koelpasta erop. Maakt qua prestaties niet zoveel uit, maar die pads smelten, en geven dan zo''n rotzooi als je je cooler/cpu gaat vervangen.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik zou je zeker bij een Super Orb (die een in relief-ringen geslepen onderkant heeft) zeker afraden om GEEN pasta te gebruiken, want dan zit je CPU 30 seconden na de start al ver boven de 70C >:) Dus na 5 minuten geroosterd schat ik? :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 23:05

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Hmm word nog leuk als ik me coolmastertje wil gaan vervangen met die kouwegom :( bluhhhhhh maarja ff in die vriezer dan kan je het er zo afkrabben hoop ik

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

Verwijderd

Op donderdag 19 april 2001 13:51 schreef Exirion het volgende:
Ik zou je zeker bij een Super Orb (die een in relief-ringen geslepen onderkant heeft) zeker afraden om GEEN pasta te gebruiken, want dan zit je CPU 30 seconden na de start al ver boven de 70C >:) Dus na 5 minuten geroosterd schat ik? :P
Op 85c binnen 3 min! :(

• BC3 Victim
de koel pasta is wel nodig het gelijd de warmte beter van je CPU naar de koeler. Geen
pasta maken ze niet optimaal contakt en blijft er warmte in de onnodig CPU, warmte trekt dan snel weg! !

• BC3 Victim
Ik kreeg bij m''n AMD Thunderbird 1GHz/266 een Titan Majesty TTC-MT2AB cooler (zie: www.titan-cd.com/mt2ab_n.htm)
En waar moet ik die pasta dan overal smeren ? Over de hele processor, of alleen over het kleine stukje in het midden.

Daar zat geen koelpasta op of bij, dus vandaar dat ik dacht dat ik hem nodig had.

Verwijderd

Bij mijn (oude) coolermaster heb ik die Thermal pad er met een kunststof spatel af gekrabt en vervolgens met terpentine de restjes eraf gehaald.

Coolpasta i.p.v. Thermal pad is meestal te gebruiken als je ''regelmatig'' je cooler eraf haalt. Als je gewoon je cooler monteert, niet overclockt en that''s it, gewoon lekker die plak laten zitten ;)

Coolpasta als Arctic Silver enzo scheelt een paar graden extra maar kost ook weer veeeel meer.

Verwijderd

pasta zorgt voor het dichten van de kleine oneffenheden tussen heatsink en proc, daarom moet je er ook maar een heel klein beetje opsmeren.
Maar ik raad het je zeker aan

Verwijderd

Ja maar op welk gedeelte van de CPU moet je nu die koelpasta smeren? :?:?:?

Groetjes Willy

Verwijderd

op je core, het bultje in het midden op je proc
Pagina: 1