Ik heb een PIII van HP waar 128 MB in zit. Er is 1 geheugenbankje, dus uitbreiden kan door deze te verwijderen en te vervangen door 256 Mb. Beat-it vraagt daarvoor zo''n 800 piek, erg duur. Het huidige geheugen is gewoon van samsung. Wat is aan te raden? Kingston ook goed??
Ik heb nog geen problemen gehad met Kingston
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik ben ZEER te spreken over Infineon.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Ik neem zelf het liefst geheugen van een goede kwaliteit bv van Kingston, maar je kan net zo goed ander geheugen kopen.
Als je trouwens wilt overclocken is merkgeheugen beter.
Als je trouwens wilt overclocken is merkgeheugen beter.
They made me do it.
mijn ervaring: ga naar een winkel die maar een soort/merk geheugen aanbiedt, en vraag dan naar een merk (samsung, hyundai, whatever), kans is groot dat je het voor hetzelfde geld meekrijgt.
ach...in een volgend leven lach je er om!
als je gaat overclocken neem je merk geheugen, anders kun je ook gewoon a-merk nemen, dus niet van kingston of infineon maar wel met 10 jaar garantie oid. Laatst in pricewatch 512 mb voor 400 DM 
Succes = een keuze
Succes = een keuze
Sluit ik me bij aanOp donderdag 19 april 2001 12:29 schreef tazzman het volgende:
Ik ben ZEER te spreken over Infineon.
George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..
Dane-elec geheugen is ook een goeie koop, worden meestal infineon/samsung/hyundai chipjes opgezet, hebben 10 jaar garantie, en de prijs is ook zeer aantrekkelijk...
Zeker die met Infineon chippies zijn lekker over te klokken..
Zeker die met Infineon chippies zijn lekker over te klokken..
Neem gewoon el cheapo PC133 geheugen.
kost het minst en je gaat toch niet overclocken dus volstaat dat wel.
Infinion, kingston etc alleen nemen als je gaat overclocken.
kost het minst en je gaat toch niet overclocken dus volstaat dat wel.
Infinion, kingston etc alleen nemen als je gaat overclocken.
Ik heb een merkloos 64 MB PC100 DIMM''etje en een merkloos 128 MB PC133 DIMM''etje. Draaien allebei op 115 MHz, en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. I rest my case...
En allebei op 133Mhz en CAS 2-2-2? Gaat prima met Infineon en het is niet bijzonder veel duurder dan normaal geheugen. Mijn 256MB Infineon (2x128MB) gaat hier als een trein op 133Mhz en CAS2.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Ik heb Semicon geheugen 2x 128 in werkstation en 1x 128 in server (infineon)
werkt allemaal prima
Is het trouwens de moeite waard om 1 reepje van 128 mb infineon bij te kopen en dan het geheugen om te ruilen?
server heeft aan 128 mb genoeg maar krijgt dan 256. even afgezien van dat is dit 150 piek waard van 256 semicon naar 256 infineon??? ik koop dan wel een 128 module voor die 150 piek erbij.
maar mijn vraag is dus of het de moeite waard is om dit geheugen om te switchen?
werkt allemaal prima
Is het trouwens de moeite waard om 1 reepje van 128 mb infineon bij te kopen en dan het geheugen om te ruilen?
server heeft aan 128 mb genoeg maar krijgt dan 256. even afgezien van dat is dit 150 piek waard van 256 semicon naar 256 infineon??? ik koop dan wel een 128 module voor die 150 piek erbij.
maar mijn vraag is dus of het de moeite waard is om dit geheugen om te switchen?
Zou er uberhaupt wel verschil zitten tussen HP geheugen waar een samsung stickertje op zit en samsung geheugen uit een willekeurige computerzaak?Op donderdag 19 april 2001 12:34 schreef 0siris het volgende:
mijn ervaring: ga naar een winkel die maar een soort/merk geheugen aanbiedt, en vraag dan naar een merk (samsung, hyundai, whatever), kans is groot dat je het voor hetzelfde geld meekrijgt.
HP ondersteunt het trouwens in het geheel niet dat ik mijn geheugen uitbreid. Het is een HP E-vectra, zo''n mooie design pc. Wacht, ik doe d''r een plaatje bij... [img]"http://www.hp.com/desktops/epc/c10/images/photo.jpg[/img]
Echt een apparaat dat geen tweaker wil hebben, want volgens mij is ie ook niet te overklokken. Maar ik vind hem mooi en hij is zo verschrikkelijk stil, dat je ''t nauwelijks gelooft.
Upgraden van dit ding (geheugen, processor) heeft altijd gevolg dat de garantie (tot aug 2003) vervalt. Ik ben dus nog in dubio of ik er wel verstandig aan doe. Er draait Win2K op, dus ''t lijkt mij lekker werken met 256Mb.
Dit zou een discussie apart worden, maar ik bedoel dus te zeggen dat naar mijn idee geen redenen zijn om dat dure HP geheugen te kopen. Maar een beetje kwaliteit stel ik wel op prijs, dus ik neig naar Kingston. Of is dit ijdelheid?
Verwijderd
Ik heb tot volle tevredenheid 3*128MB pc133 M-tec geheugen. Het is spotgoedkoop en het werkt prima fsb van 140!
SpecTek PC133, CAS3, draait prima op CAS2 en 146 Mhz. 256 MB kost f 270,00. I rest MY case
He Megajurk, waar heb je dat besteld?
Dat geheugen heb ik ook!
2x256MB PC133 met thuisbezorgen 398 piek!!
draait al vanaf dag 1 op Cas 2-2-2 en still going steady!
Dat geheugen heb ik ook!
2x256MB PC133 met thuisbezorgen 398 piek!!
draait al vanaf dag 1 op Cas 2-2-2 en still going steady!
Verwijderd
Ik had hezelfde als OEHOE !!! Ook een Hyundai module samen met een VM (??) Werkte echt niet goed... nu een 256 MB Infineon reepje... gaat gewoon op 150 Mhz. hoor.... en dat voor 250 piek.... gege...
Dus het advies: Infineon....
Al was het alleen maar voor de naam....Op donderdag 19 april 2001 21:06 schreef roelandstoter het volgende:
Ik had hezelfde als OEHOE !!! Ook een Hyundai module samen met een VM (??) Werkte echt niet goed... nu een 256 MB Infineon reepje... gaat gewoon op 150 Mhz. hoor.... en dat voor 250 piek.... gege...
Verwijderd
128MB PC133 CL3 OEM (Apacer) draait goed op 140Mhz CL2
128MB PC133 CL3 Kingston draait goed op 145Mhz CL2
2x64MB PC100 CL3 LCS
(komt uit vobis:r pc) draait goed op 136MHZ CL3
128MB PC133 CL3 Kingston draait goed op 145Mhz CL2
2x64MB PC100 CL3 LCS
Verwijderd
Hee Abel Tazzman,
Raar eigenlijk... Dat Infineon, dat dat infineon, toch wel heel Infineon doet de laatste tijd..of niet ?
Raar eigenlijk... Dat Infineon, dat dat infineon, toch wel heel Infineon doet de laatste tijd..of niet ?
Verwijderd
Hier draait merkloos 64Mb dimm PC100 (met Siemens chippies, in ''99 gekocht) en 128 Mb Mtec PC133, allebei foutloos op 143 Mhz CAS2 onder Whistler beta2.
Voor mij geen merkgeheugen dus, weggegooid geld. Trouwens, mijn Mtec gaat wel tot 160Mhz CAS2.
Voor mij geen merkgeheugen dus, weggegooid geld. Trouwens, mijn Mtec gaat wel tot 160Mhz CAS2.
Verwijderd
vreemd ik had er 4 gebruikt pc133 cl3. 2 wilden al niet werken en de andere 2 kon ik niet overklokkenOp vrijdag 20 april 2001 11:53 schreef Lemmeb het volgende:
Hier draait merkloos 64Mb dimm PC100 (met Siemens chippies, in ''99 gekocht) en 128 Mb Mtec PC133, allebei foutloos op 143 Mhz CAS2 onder Whistler beta2.
McLambon, ik heb SpecTek geheugen gekocht bij Magna Computers in Amsterdam West. Eerst was ik er niet zo kapot van, ik dacht dat ik Infineon zou krijgen maar het presteert prima dus ik vind het wel ok.
Pagina: 1