Toon posts:

[BC3] Asus A7V133 promise raid probleem in W2K...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 nieuwe 41Gb IBM HD''s :) aan m''n onboard promise gehangen, en een Raid 0 geconfigureerd. (plankje=A7V133)

Probleem is nu dat ik onder w2k uiteindelijk wel de RAID drive zie, maar deze niet NTFS kan formatteren (OS staat op apparte schijf, primary IDE...RAID driver van asus cd geinstalleerd)

''k kan dus wel partities aanmaken, maar deze niet NTFS formatteren. (knalt er aan het eind van de format uit met de melding dat de format failed is:( ).. FAT lijkt wel te werken :?

Op de asus site zie ik overigens alleen de promise IDE drivers; niet de raid driver..Op de CD bij het moederbord stonden deze wel.

Zijn er mensen met dezelfde ervaring, of ben ik de enige met dit typische probleem?

Enig idee wat te doen?

Thanks!

Chris

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:14

Talon

Booooom !

Daar ben ik ook al een keer tegenaan gelopen ...
bij mij bleek het zo te zij dat ik mijn Win2k Os op een partitie in de raid-array moest zetten en toen werkte het wel :?
ook op een promise-onboard-raid trouwens...
Ik :r op die klote-raid ...
Dan maar wat trager :(

Verwijderd

Topicstarter
hmmm...zelfs dat lukt niet eens :(
na een FAT format geeft de array trouwens ook problemen..knalt d''r gewoon uit:-(

is er iemand die raid0 via de onboard promise op de asus a7v133 onder windows 2000 hebben draaien?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hallo ik heb in de tijd de schijven geformat
met disk go dat gaat zonder problemen alleen bij install os moet eerst f6 drukken voor de drivers van raidcontroler anders vind hij de schijven niet bij wk2

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Zorg er wel voor dat je de drivers pakt van de Asus CD. Op het bord zit namelijk een lite versie van de fasttrack 100. Dus als je de fasttrack100 drivers van de promise site haalt werkt het idd niet goed

Verwijderd

Topicstarter
vandaag eens getest met windows ME....zelfde probleem, zelfs met de drivers die ik vanaf de CD heb.:'(

Ik kan dus de raid aanmaken, formatteren, maar als ik ga schrijven knalt de raid eruit. Vaak na een reboot zegt ''ie dan dat er een disk failed is. killen en opnieuw definieren van de array lost dat dan weer op.

De schijven zijn goed, maar kan het aan de nieuwe type schijven liggen, in combinatie met de array?

• BC3 Victim
aja er kan nog een probleem zijn als je te min an voeding heb ik weet niet wat je er allemaal er in zitten heb maar als hij je raid er uit werpt is een teken dat een van de schijven te weinig stroom krijg had ik vroeger ook

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

ik kan win2k niet eens installeren
Ik heb me hd op de primaire raid controller staan en als win2k na de install wil booten krijg ik inaccessible boot device

Hoe kan i kdit oplossen??

• BC3 Victim
dat is normal je moet eerst f6 drukken en de drivers van de raid install

Verwijderd

thnx
Pagina: 1