[BC3] Wat beteken deze beepcodes bij opstarten oude P233

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hallo,
Aangezien ik sinds kort een nieuwe pc heb, wilde ik mijn oue geschikt maken gebruik door mijn ouders. Tijdens het installeren van Win95 op deze P233 mmx met 64 mb intern geheugen, Award bios en Biostar M5ata moederbord, moest de pc opnieuw worden opgestart. Sindsdien doet hij echter niets meer. Althans, niets .... hij geeft een aantal beepjes, het beste te omschrijven als:
piiiieeeep, piep, piep ...... tuuut, tuuut (ahum). Er gaat geen signaal meer naar de monitor, wel hoor ik de harde schijf opstarten, gaat het ledje van de diskette branden en draait de koeler van de processor. Ik heb er al een andere videokaart ingezet, zelfs alle mogelijke geheugencombinaties geprobeerd en alle andere apparaten losgekoppeld/vastgemaakt.
Kan iemand mij helpen????

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
en misschien heb je wel hetzelfde probleem als ik?

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/163877

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
dikke vette kans dat het je agp kaart is
probeer die kaart er maar eens uit te halen
blaas of zuig goed het slot uit en duw de agp kaart STEVIG (agp echt goed aandrukken anders piep piep piep piep piep piep :))
weer terug in het slot.
als dit het niet is dan zal het waarschijnlijk geheugen zijn.
zegt de pc helemaal geen piep meer dan is de battrerij vaak leeg (lullig als je dat niet weet, trust me I''ve been there :()
Suc6

• BC3 Victim
Voor mijn Flash problemen met Biostar M5ALA rev 1.1+ heb ik de oplossing gevonden:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/163877

Tot nu toe 40 keer herstarten zonder [beep-beep] problemen.

• BC3 Victim
Hoe is het afgelopen met jouw probleem?

• Bert
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 21:52

Bert

nee, geen banaan in m'n oor

ken ik... videokaart zit er nie goed in..
succes

• BC3 Victim
Mijn probleem heeft zich inmiddels verplaatst. De bios heb ik blind (dus zonder monitorbeeld) succesvol uitgevoerd. Echter, nu loopt de pc bij het aanpreken van de harde schijf en/of de cd-rom steeds vast.
(zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/158431)

Ik ben dan ook benieuwd of dit iets met het flashen te maken kan hebben, of dat ik de kabeltjes wellicht opnieuw moet aanleggen...
Maar dat is weer een andere discussie.

• BC3 Victim
Het zou kunnen dat je geflashed hebt met een afwijkende chipset bios...

in die chipset zit nl. ook de aansturing van je IDE kanalen e.d.
en natuurlijk even in de bios-instellingen kijken hoe de IDE is ingesteld.

Mijn probleem is trouwens nog steeds opgelost door de pin1 truuk...

nooit meer Biostar :r

Pagina: 1