[BC3] Amd en videocapturen

Pagina: 1
Acties:

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:19

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
Ik hoor van vele, en ook eigen ervaring. Dat Amd processoren niet goed gaat met videocapturen (vooral met pinneacle kaarten.
Veel functies werken vaak niet en het systeem wordt vaak onstabiel.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee en hoe komt dit want de proc. is toch bijna op dezelfde achitectuur gemaakt als Intel.

P.S. Pinneacle geeft ook geen ondersteuning op
AMD procs???????????????:?

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
niemand:'(:'(:'(:'(

• Starbolt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:18
:?

ik heb toch geen problemen

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-08 20:38
lijkt me idd onzin.
de snelle geheugenbus isjuist van voordeel bij capturen...

• Otacon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-07 15:33
bij de oude K6 jes van AMD liep m''n systeem door m''n pinnacle tv kaart erug vaak vast, nu met duron heb ik nergens last meer van

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
ik heb het hier over redelij profasioneel capturen dus met bijv. een dc10 of liever nog een dv500.

dus geen pctvstudio ofzo

• Otacon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-07 15:33
t principe is hetzelfde

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Topicstarter
Zijn er ook mensen met slechtere ervaringen (en nou niet gelijk van: F*ck Amd maar gewoon goede argumenten) :p:p:p:p

Verwijderd

Ik probeer al dagen een Dc-10+ stabiel te krijgen op een Athlon 1.2 266FSB, AsusV7700, 256 Mb. !! Tot nu toe nog niet gelukt !

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik kan op onderstaand systeem, capturen in MJPEG AVI.. (20/25 meg per seconde)

in 768x576x24bit.

met een Pinnacle PCTV rave,. yes sir..nooit problemen, alles werkt, mpeg2 encode je ook binne een mum van tijd..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:09
P3-500 op een oude PC133 chipset van VIA in een compraq masjien. Zo''n firewire kit van Miro erin en een en al problemen, die later aan windows bleken te liggen omdat die de verkeerde drivers installeerde.

Werkt nu perfect en die VIA PC133 chipset is dus toch echt voor een groot deel identiek aan de KT133A.

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 08:24

EaS

Dat Amd processoren niet goed gaat met videocapturen ..
Je gaat je zelf toch niet wijsmaken dat het daar aan ligt he ??

Die Miro/Pinneacle kaarten zijn gewoon super IRQ gevoelig, dus het maakt geen fuck uit welke processor je hebt draaien, zolang je maar zorgt dat je geen enkel IRQ conflict hebt.

Trouwens ik heb www.pinnaclesys.de is gechekt en zie gewoon via chipsets op de (voor zowel AMD/Intel) compatibility lijst staan. En NON-intel support zie ik ook nergens staan.

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Op dinsdag 24 april 2001 13:23 schreef EaS het volgende:

[..]
Die Miro/Pinneacle kaarten zijn gewoon super IRQ gevoelig, dus het maakt geen fuck uit welke processor je hebt draaien, zolang je maar zorgt dat je geen enkel IRQ conflict hebt.
Dat is inderdaad 1 van de grootste problemen.

Ik heb gisteren nog een Dc-10+ in een Athlon 1000 gezet. Geen enkel probleem, binnen 20 minuten liep het.

Verwijderd

1. neem wat meer geduld dan die belaberde 16 minuten.

2. dit is toch wel een vaag verzinsel. AMD captured net zo makkelijk als Intel''s
Pagina: 1