[BC3] AMD 1 GHz problemen...

Pagina: 1
Acties:

• Brynnie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb hier een PC die "niets" doet als je hem wil starten.

Ik heb het geheugen en de videokaart al in een andere PC gestopt en die werkt OK.

Het moederbord (Asus A7V133) werd ook reeds vervangen door een ander (Abit KT7) en dat maakte geen verschil, nog steeds geen leven in de PC te krijgen.

Daarna andere CPU op een AOpen AK73Pro geplaatst en die deed vreemd genoeg ook niets. (De speaker maakte nogal wat kraak geluiden. Geen peeps of zo, maar gewoon "static").

De AMD CPU''s zijn 1 GHz modellen.

Weet iemand wat hier misloopt, of doen we iets helemaal fout???

:?

Verwijderd

Probeer eens ALLE niet-vereisde componenten uit je systeem te halen, dus je houdt over:
- mobo
- proc
- memory
- vid. kaart (of integrated)

probeer ook eens alléén je AMD 1GHz proccy in een ander (werkend) SocketA systeem te proppen en kijken of dat werkt.

Succes :)

Verwijderd

doe ff een BIOS reset, en check dan je CPU instellingen...

• Brynnie
  • Niet online
We (Brynnie en Stimpy182) hebben het al geprobeerd met een andere processor en die deed juist hetzelfde.

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
neem eens een kaal moederbord met daarop een cpu+power+GOED AANGESLOTEN DRAADJES van de kast(powerknop).. piept ie dan??zo ja zet er dat het geheugen in daarna de vid kaart enz..

• wpuntnl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06-2025

wpuntnl

tja... waarom ook niet...

euh... kweenie hoor... maar op een ander, goed werkend moederbord werkt het cpu ook niet?? dan ligt het toch aan de cpu of denk ik nou erg simpel?

Survival of the W-est

• Brynnie
  • Niet online
Het Aopen moederbord heeft juist de ''spetterende'' geest gegeven.;)

We gaan verder met de Asus.

We houden u op de hoogte...

• Brynnie
  • Niet online
Onze Aopen is history maar we hebben op de Abit KT7 de cpu en vent. gemonteerd en speaker. Maar daar is geen leven in te krijgen(ventilator draait voor de rest is er geen geluid of niets.)

Verwijderd

Stof zijt gij, en tot stof zult gij wederkeren...

Er moet iets flink (en dan ook ECHT flink) fout zitten... Meestal begint het bij de core, is die nog perfect rechthoekig, of al wat ''rond''? Dat duidt iig op een overleden AMD (of twee)... Anders weet ik ut ook niet...

• Brynnie
  • Niet online
Schuldige gevonden

Stock = stock - 1 X Asus A7V. :(

Hebben de schuldige gevonden. AMD processor nummer 2 heeft Aopen en Asus vermoordt.

We gaan verder met het onderzoek,
elementair ... beste tweakers ... elementair ...

:(
Pagina: 1