Toon posts:

[BC3] Dual S370 en 2 P3 650E?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een Abit BE6-II met een P3 650.
Ik wil graag me systeem upgraden. Gezien de laatste prijsdalingen van Intel is een Dual mobo een optie. Ik dacht aan een Abit VP6.

Nu heb ik enkele twijfels;
Om SMP te gebruiken heb ik Win2000 nodig. Geen probleem. Maar...
Werken de programma''s die onder Windows2K draaien dan ook automatisch op (een van) beide processoren?
Ik draai een Domino R5 server&client, onwikkel Notes applicaties, wat film & DVD spul en doe welles wat aan beeldverwerking.
Heeeeeel soms een spelletje, maar die kunnen ook best op 1 chip.

En nog belangerijker; is de rest van mijn spul wel geschikt.

Bijvoorbeeld me geluidskaart, een Diamond MX300 met zo''n failliete Aureal chip.
Die Win2K drivers, kunnen die SMP wel aan?
En me videokaart, Gayfarce2 MX.

Wie kan me iets zinnigs zeggen over het nut voor mij van SMP tov bijvoorbeeld een fikse AMD thunderbird+mobo (ongeveer even dure upgrade).

Thankxzs

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees net bij de search dat je twee dezelfde cores hebben moet...
Als die van mij nu niet meer te krijgen is, is het problematisch dat ik dan een andere P3650E erin duw?

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Apps merken het niet of ze op 1 of 2 CPU''s draaien. Het OS handelt dit netjes af.

Dat Lotus spul zal dus ook wel goed werken.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:41
Op woensdag 18 april 2001 22:58 schreef OscarB het volgende:
Ik lees net bij de search dat je twee dezelfde cores hebben moet...
Als die van mij nu niet meer te krijgen is, is het problematisch dat ik dan een andere P3650E erin duw?
Intel ondersteund wel degelijk SMP met verschillende steppings! Alleen, het moet wel mogelijk zijn. Nieuwere steppings (cC0) hebben een hogere spanning nodig. Dus is er een gerede kans dat je straks met een 1.65V en 1.70V cpu zit. An sich niet zo erg, temeer er borden zijn waarbij je beide sockets een verschillende spanning kan geven. Maar Intel geeft ook duidelijk aan dat het voor hun onmogelijk is alle mogelijke combinaties te testen, dus er is een kansje dat het niet werkt zoals jij wil.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
De 1,65V CPU kan toch met gemak op 1,7V lopen? Die ik er nu in heb hangen (1,65V) kan ik elk geval gemakkelijk 1,85V met een Orb koelertje. Wat voor stepping heb ik dan, als ik 1,65V heb?

<slecht lezen mode>
Ah, sorry, ik lees het al... de nieuwe hebben 1,7V... ;)
</slecht lezen mode>

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Intel garandeert de werking met 2 verschillende steppings niet, de kans is echter wél vrij groot.

Wat een obstakel gaat vormen is je geluidskaart: de VP6 heeft een VIA chip en bij mijn weten kunnen Vortex2 geluidschipjes dat niet zo heel leuk vinden (kan ook zijn dat dat alleen was met de K*133 serie :)

Geef mij maar een Warsteiner.

Pagina: 1