Toon posts:

[BC3] FOP38 power suply vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt mij geen probleem om em direct op je mobo te zetten, mits je een goede voeding hebt. Voor de monitoring van de fan ook wel handig.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Haai,

er wordt geadviseerd om de cooler niet via de fan aansluiting op het mobo aan te sluiten maar direct via de voeding.

Echter mijn pc start niet op als er niets zit aangesloten op fan1 connector.
Zie ik een disable fan monitor in de bios over het hoofd?

Of kan hij gewoon direct op het mobo worden aangesloten ?

TIA

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Download een nieuwer BIOS zodat je de FAN Detect of zoiets kunt uitzetten. Ik gebruik de WZ BIOS.
:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

KIJK UIT HOOR MET DIE DELTA FANS!!

Sommige moederborden kunnen het aantal Ampere/Watt van de fan niet trekken en kunnen daardoor kapot gaan. Je kunt de fan beter gelijk op je voeding aansluiten. Ik vind het wel raar dat als je hem niet op het mobo hebt aangesloten dat ie het dan niet doet... :? Moet je de andere fan aansluiting misschien eens proberen...?

Greetz

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op woensdag 18 april 2001 15:26 schreef Celeron_clocker het volgende:
Ik vind het wel raar dat als je hem niet op het mobo hebt aangesloten dat ie het dan niet doet... :? Moet je de andere fan aansluiting misschien eens proberen...?

Greetz
Dit is gewoon een beveiliging. Als er namelijk geen fan op je CPU zit brand dat ding zo door. En je mobo gaat er van uit dat je je fan op die aansluiting zet. Op zich wel handig, jammer dat je het niet gewoon uit kan zetten.

Verwijderd

Sommige moederborden kunnen het aantal Ampere/Watt van de fan niet trekken en kunnen daardoor kapot gaan. Je kunt de fan beter gelijk op je voeding aansluiten. Ik vind het wel raar dat als je hem niet op het mobo hebt aangesloten dat ie het dan niet doet... :? Moet je de andere fan aansluiting misschien eens proberen...?

Greetz
Abit heeft wel goede plankjes hoor, daar kan je het wel proberen.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Sluit een weerstandje aan op je mobo. ben je gelijk van het gezeik af

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Ik heb gewoon op me mobo zitten geen probleem ermee.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 20:56
*vroaaaaarrr*

HITMAN, IK VERSTA JE NIET!

Verwijderd

Greetz
alleen heb ik al die mobo aansluitingen over en geen voedings ja of ik moet m incombo met een hd hangen lijkt me nog een minder idee... hoe weet ik of ik zo''n a;pha hp op mn mobo kan en kan een mp niet ? die is maar 2450rpm ofzo

• BC3 Victim
ok ik heb hem dus maar gewoon op me mobo aangesloten en alles werkt nog steeds :)

Wel een leuke cooler, Idle nu 26 graden en stressed 40 *D

Alleen als ik de pc aanzet lijkt het wel de turbine van een 747 hehehe

Verwijderd

Mensen, iemand wel eens de faq op de abit site gelezen? Daar staat namelijk, dat dit moederbord, integenstelling tot andere abit modellen, tot 0,6A kan leveren op zijn fan headers. Die delta fan kan je dus gewoon direct op het mobo zetten. (heb ik zelf ook)

• BC3 Victim
Op woensdag 18 april 2001 23:56 schreef ThunderBert het volgende:
Mensen, iemand wel eens de faq op de abit site gelezen? Daar staat namelijk, dat dit moederbord, integenstelling tot andere abit modellen, tot 0,6A kan leveren op zijn fan headers. Die delta fan kan je dus gewoon direct op het mobo zetten. (heb ik zelf ook)
ok dat is goed om te horen.
Had ik niet gezien op de site, heb veel tekst doorgelezen om erachter te komen of het mobo het zou trekken

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 22:35
correct me if i''m wrong but,

dan kun je waarschijnlijk toch ook nog de twee voedingskabeltjes loshalen deze direct aan de voeding aansluiten en dat 3e kabeltje gewoon op de rpm-meter zetten...

Verwijderd

Op donderdag 19 april 2001 00:10 schreef The Collector het volgende:
correct me if i''m wrong but,

dan kun je waarschijnlijk toch ook nog de twee voedingskabeltjes loshalen deze direct aan de voeding aansluiten en dat 3e kabeltje gewoon op de rpm-meter zetten...
met zo''n aansluitingsmanier worden ze bij oc-shop.nl altijd geleverd jah.
Pagina: 1