Toon posts:

[BC3] Welk moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Omdat ik niet enorm veel verstand van moederborden heb wou ik hier eens vragen wat jullie mij aanraadden. Ik wil sowieso een Socket A. Omdat ik met mn bestaande moederbord bijna geen kant op kan wou ik dus een andere kopen, graag de beste kwa prijs/kwaliteit. Het hoeft dus niet een supergoeie te zijn maar eentje waar je normale videokaarten op kunt zetten en waar een normale proc. oppast (maar wat is normaal, l0l) Ik wou er meteen een AMD Thunderbird 750 ofzo bij kopen.... En over een tijdje een Geforce kaart, dit moet dus wel allebei passen.

Alvast bedankt voor alle reacties.

G.L

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Zo''n beetje elk Socket A mobo voldoet aan jouw eisen.

Gebruik de search eens. Over dit onderwerp zijn al errugghh veel topics geweest.

Suc6. 8-)

Good goan

Verwijderd

hier vind je een test over 10 socket A moederborden.

Voortaan zelf even zoeken he.

/me :Z

Verwijderd

En hier
kun je ook heel wat info vinden.

Suk7

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 21:14

ALH

En bij hardwareinfo.net hebben ze ook nog een vergelijkingstest :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

Topicstarter
He,

pffff ik heb gekeken maar die eerste url die je gaf word ik eigenlijk niet veel wijzer van.... veel technische details waar ik de ballen niet van snap :( Ik heb toen ff gekeken bij die reviews en een aantal bekeken, over de meeste besproken moederborden werd wel een goed oordeel gegeven. Maar toen wou ik de prijzen ff bekijken en zag ik dat bijna al die moederborden van de reviews eh nou niet bepaald goedkoop zijn. Ik deed toen ff alles op prijsvolgorde en zag dat de Gigabyte moederborden niet erug duur zijn,ik heb er nu ook al eentje inzitten en die bevalt me wel. Zo zag ik de GA-6VXE7+ staan voor 231,- en de GA-7IX-E4 voor 235,-. Zijn dit goeie moederborden (Dus alle moederborden van Gigabyte) waarmee je wel een tijdje mee vooruit kunt, ook gezien naar de nieuwe technologieen die er aan staan te komen(eh welke weet ik niet maar ik bedoel dus gewoon of hij features ondersteund die binnekort pas op de markt komen) Ik wou hier dan een AMD Duron 750mhz bijkopen (kost 157,- en is deze wel wat over te clocken?? Of kan ik beter een andere duron erbij nemen?) Dan zou je dus ongeveer dit syteem hebben: Gigabyte moederbord, AMD Duron 750mhz en een voodoo II die over een tijdje vervangen zal worden door een goeie kaart (Denk ik aan een Geforce of TNT) Nou ik geloof dat ik nu alles wel zo verteld heb, ik wou nu dus graag jullie tips en meningen hierover horen...

Bedankt allemaal!!

Verwijderd

UTFS

Abit KT7a ofzo :Z

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

[topic=161613]
Pagina: 1