Toon posts:

[BC3] Via 86B data corruption bug......

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Is het een reden om door deze "bug" voor een intel systeem te gaan?

Groetjes

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik neem aan dat je de 686B data corruption bug bedoelt? ik zelf ga wel een mobo kopen met een 686B southbridge, want ik neem aan dat ze wel met een bios fix komen.
Deze bug treedt toch alleen op bij het verwerken van grote hoeveelheden data? Is er iemand die hier meer ervaring mee heeft en er ook wat over kan zeggen?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03:54
De bug houdt in dat bij copieren van data van IDE2 naar IDE1 data corruptie optreedt, of dat de computer gewoon hangt. Een SB Live! maakt het probleem erger.

Een BIOS fix kan een oplossing zijn, maar ik denk dat zo''n BIOS fix geen echte fix is. Er is een tijdelijke fix beschikbaar, maar die verandert een aantal PCI bios settings waardoor performance wel een procent of 5-10 naar beneden kan gaan (volgens sommigen). Een goede fix is dat VIA z''n southbridge beter.

De bug was voor mij reden om een Intel systeem te kopen, na een week gepruts met een KT7A systeem. Helaas was op dat moment nog niets algemeen bekend over de bug.

• BC3 Victim
ok..bedankt. Is de bug ook een (ernstig) probleem bij raid 0? ik heb zelf nog nooit een raid setup gedaan, dus ik weet niet of ik beide hd''s op t zelfde IDE slot kan doen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op woensdag 18 april 2001 08:45 schreef JungleJim het volgende:
De bug houdt in dat bij copieren van data van IDE2 naar IDE1 data corruptie optreedt, of dat de computer gewoon hangt. Een SB Live! maakt het probleem erger.

Een BIOS fix kan een oplossing zijn, maar ik denk dat zo''n BIOS fix geen echte fix is. Er is een tijdelijke fix beschikbaar, maar die verandert een aantal PCI bios settings waardoor performance wel een procent of 5-10 naar beneden kan gaan (volgens sommigen). Een goede fix is dat VIA z''n southbridge beter.

De bug was voor mij reden om een Intel systeem te kopen, na een week gepruts met een KT7A systeem. Helaas was op dat moment nog niets algemeen bekend over de bug.
Snelheidsvermindering komt nauwelijks voor.
lees de test op www.au-ja.de.

Daar doen ze zelf ff een "fix". En ze konden geen waarneembare drop in performance meten.

valt dus allemaal wel mee.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 18 april 2001 08:40 schreef darthbrute het volgende:
ik neem aan dat je de 686B data corruption bug bedoelt?
Bedankt voor jullie reacties.
Sorry, deze 686B data corruption bug bedoel ik.

Ik wilde graag dit systeem kopen: Amd TB 1,333 GHZ 266FSB
MSI Turbo KT133A Sock.A
*Terratec Dmx Fire1024 met de hoop dat ik dan geen problemen zou krijgen.

Ben er helaas nog niet uit.

Groetjes.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 18 april 2001 09:20 schreef Nephilium het volgende:

[..]

Snelheidsvermindering komt nauwelijks voor.
lees de test op www.au-ja.de.

Daar doen ze zelf ff een "fix". En ze konden geen waarneembare drop in performance meten.

valt dus allemaal wel mee.
Begrijp ik het goed door op de door jou gewezen url te kijken dat Epox daar al een bios-update voor klaar heeft liggen?

Groetjes.

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Ik ben dus zelf al flink tegen de lamp gelopen met deze bug. Ik ging van een enkele schijf naar een RAID config. Dus oude schijf aan IDE1 en RAID0 op IDE3/4. Hele zwik gekopieerd met ghost. Ging als een speer. Echter na een paar dagen kwam ik erachter dat grote bestanden (in mijn geval dus een hoop audiofiles van 100MB+) verneukt waren. Geen backup, dus een typisch geval van jammer, maar helaas.

Achteraf had ik de oude schijf beter als slave aan IDE3/4 kunnen hangen, maar toen dacht ik dat dat niet zou werken, omdat daar ook de RAID config aan hing.

Uiteindelijk heb ik de RAID config de schuld gegeven (ik wist nog niet van het bestaan van deze bug) en inmiddels draaien de drie schijven los van elkaar op IDE3/4 als een zonnetje.

Op dit moment ben ik op zoek naar een nieuw systeem, maar mijn gedachten gaan steeds meer uit naar een dual PIII systeem. Ik ben zeer tevreden met de prestaties van de Thunderbird, maar niet met de VIA chipset. Het is altijd gelazer. Dus als mensen zeggen dat AMD platforms instabiel zijn, bedoelen ze niet de processor, maar de chipset.

Weet iemand of de AMD chipset ook last hebben van dit soort problemen?

• BC3 Victim
MSI Turbo KT133A Sock.A

jij loopt dus met dezelfde plannen als ik, maar je bent er nog uit of je een mobo zal kopen waarvan bekend is, dat er een bug in zit. ikzelf ben er ook nog niet uit helaas.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 18 april 2001 09:43 schreef darthbrute het volgende:
MSI Turbo KT133A Sock.A

jij loopt dus met dezelfde plannen als ik, maar je bent er nog uit of je een mobo zal kopen waarvan bekend is, dat er een bug in zit. ikzelf ben er ook nog niet uit helaas.
Op deze url www.au-ja.de als ik het goed
begrijp lijkt te staan de Epox voor dit probleem al een oplossing heeft.
De Epox 8KTA3 lijkt me toch een goede vervanging.......

Groetjes.

Verwijderd

check ook www.viahardware.com uit.

je kan ook zelf in de register gevallen van me chipset lope klote ofzo.
daar moet je die vorige url ook voor gebruiken.

http://home.nikocity.de/doelf/review-kt133a-4-en.html

die dus. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 18 april 2001 09:21 schreef Hester het volgende:

[..]

Bedankt voor jullie reacties.
Sorry, deze 686B data corruption bug bedoel ik.

MSI Turbo KT133A Sock.A

Ben er helaas nog niet uit.

Groetjes.
Het probleem is ook nog dat ik vandaag mijn bestelling door moet geven ivm een pcprive project.
Uiteindelijk heb ik mijn nieuwe systeem dan over ongeveer een maand.
Ik mag er dan toch wel van uit gaan dat MSI dan een goede bios update heeft...

Groetjes.

Verwijderd

makkelijk.

of neemanders de epox die heeft al een biosupdate ;)

Verwijderd

Of abit, heeft um al op de ftp staan bij beta biossen. of onze echte *snotter* tweakerstnet bios..
(ehum).. wat ik dus zelluf heb gemaakt.. :+

maareh..
MarcKonings,
de KT7-RAID heeft de bug niet. Alleen de KT133A chipset. Dus de KT7A plankjes, raid of geen raid.

Waar jij tegen aan liep was de bugs die ontstonden met de eerste series ATA100 IDE schijven. Sommige modellen hadden meer last, sommigen minder.

Ook dat is allemaal met BIOS en driver updates geregeld, zelfs Microsoft moest aan de bak met een patch voor Windows..

Het was niet alleen maar VIA die schuld er aan was, de hele industrie reageerde te laat op 1Ghz CPU''s en de snellere hardware die er bij hoort.
Pagina: 1