[BC3] BP6 wil geen dual meer!

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hi Y''all
Ik heb een Abit BP6 met 2 x celeron 400.
Op een dag loopt hij vast, total freeze, in linux (niet overgeklokt), en vanaf dan wil hij niet meer dual.
Qua software en hardware heb ik al zowat alles geprobeert, win2k, andere linux kernel, andere bios instellingen, systeem kaal booten.
Het gekke is dat hij het wel doet met allebei de processoren in allebei de sockets (da''s dus 4 mogelijkheden).

Kan iemand hier een licht op laten schijnen? Voor mij is de situatie best hopeloos omdat een divx encoden nu wel 18 uur duurt!!!

Hij boot dus wel normaal met 1 processor, ook al zitten ze er allebei in. Het systeem freezed als de computer in dual mode gaat. In linux (kernel 2.2) zegt hij iets als "in swapper task", en dan "unable to kill the idle task"

Please help me??

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op woensdag 18 april 2001 02:34 schreef SoundBastard het volgende:
Het gekke is dat hij het wel doet met allebei de processoren in allebei de sockets (da''s dus 4 mogelijkheden).
:?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op woensdag 18 april 2001 02:53 schreef tineau het volgende:

[..]

:?
LIjkt mij dat hij bedoelt dat CPU1 werkt in socket 1 en socket 2 en dat cpu2 ook in socket 1 en 2 werkt (als single cpu dus..)

• BC3 Victim
Inderdaad bedoel ik dat elke mogelijke combinatie van CPU in socket werkt. Ook dimmen in-en-uithalen werkt. Het is puur de dual die het niet doet.
Als hij nou gewoon toasted was kon ik iets nieuws kopen, maar deze onzekerheid sux gewoon!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Bios geeft wel 2xceleron, alleen geen enkel OS kan er iets mee. (ik heb al opnieuw geinstalleerd, ook met kaal systeem, alleen video en hdd)

Verwijderd

Op woensdag 18 april 2001 03:06 schreef SoundBastard het volgende:
Inderdaad bedoel ik dat elke mogelijke combinatie van CPU in socket werkt. Ook dimmen in-en-uithalen werkt. Het is puur de dual die het niet doet.
Als hij nou gewoon toasted was kon ik iets nieuws kopen, maar deze onzekerheid sux gewoon!
Yep ik heb hem (het is al laat!) maar een oplossing weet ik helaas niet voor je!

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:43

Tao

DPC DE_KOMETEN

Hi, ff een quote:

''Hij boot dus wel normaal met 1 processor, ook al zitten ze er allebei in. Het systeem freezed als de computer in dual mode gaat.''

Imo zou je bij het boot-en bij je bios-melding dan 1 cpu moeten zien. In dat geval kan je PC niet in dual mode gaan. (Heb het nu even over W2k. Linux weet ik niks van.)
Zitten ze er allebei in, en herkent het bios er slechts 1, dan zou het ook een hardwareprobleem kunnen zijn.

Als je bij boot-en de melding krijgt 2 CPU''s, dan zou W2k het automatisch moeten herkennen.
Het lijkt op een fout in de kernel. Volgens mij opnieuw de hele zooi formatteren en installeren (of hebbie dat al gedaan?).

Nou ja, meer weet ik effe niet te verzinnen.
Sterkte:).

Diablo3

Pagina: 1