Toon posts:

[BC3] CPU usage tijdens Idle in WinME

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zat eens te klooien met de system monitor in WinME. Mij viel op dat, wanneer alle processen zoveel mogelijk disabled zijn, er na enige tijde toch een gemiddeld processor usage geregistreerd wordt van ca. 25%.

Gek genoeg duikt dit naar 0% wanneer ik mijn muis heen en weer blijf bewegen.

Iemand enig idee waar deze CPU tijd voor gebruikt wordt ? Ik denk dat ik het in standaard windhoos moet zoeken, want alle overige processen had ik uitgeschakeld.

Misschien mensen met overenkomende resultaten ???

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Nee, integendeel.

Bij mij schommelt CPU usage in WinME tussen de 3 en 10%, in WinXP 2463 tussen de 1 en 3% als ik niks draai. Denk dat in WinME een hoop dingen gebeuren vanuit exe''s e.d. die in Win2k/XP niet hoeven of in de kernel gebakken zijn en dus minder CPU usage zouden veroorzaken.

Waar ik nu ook weer aan denk is die vage zooi met dat geheugen-vreten van Win9x...in WinME altijd 99% gebruikt en in WinXP 50% tot 80% (van de 256 MB). Dat terzijde.

Ojah en dat met die muis bewegen heeft bij mij ook effect. Kheb een MS Intellimouse Optical en hij hangt aan me USB poort. Als ik in WinXP me muis beweegt gaat CPU usage van 1% naar 10%.

• bakboord1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

bakboord1

No. 1 of the eight.

Ik ken het helemaal.

Probeer voor de gein maar eens met alleen Winamp. Dan loopt ie bij mij terug naar drie tot vier procent. Less is more lijkt het wel.

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

Verwijderd

Op idle wordt de cpu zo ver mogelijk uit gezet om stroom te besparen. Er blijft maar zeg 3 of 5 % van de kloksnelheid over. En die wordt dus 100% gebruikt om de achtergrond taken te laten lopen.
(kijkt ie dus naar de muis, toetsenbord, netwerk kaart etc.)
Dan is 100% van de ''beschikbare'' CPU capaciteit in gebruik. Maar jah, hij staat maar op 3% oid.

Op het moment dat je de muis beweegt of Winamp laat lopen, schakelt de CPU weer op, en wordt er maar een paar procent van de beschikbare capaciteit gebruikt...

:Y)

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, zo leer ik nog eens iets. Weinig om me druk over te maken dus. Ik verbaas me dan alleen over het feit dat een dergelijk verschijnsel in win2K blijkbaar niet optreed, en in Win98 (die qua kernel vrij gelijk is aan WinME) ook niet.

Is daar een verklaring voor ?

Tnx voor de info anyway

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 15:33

The End

!Beginning

In WinME gebruikt de system monitor ook redelijk veel processortijd!

Verwijderd

De monitor veel processor tijd..? mhh .. ;)

Win2k is gewoon een nieuwer en geavanceerd os, en de ''kernel'' is niet Win98, maar als NT4.(Win2k is eigenlijk NT5)

Dat heeft dus te maken met een betere multi user/multi processing ondersteuning. Win98 heeft weinig multi processing features, het ondersteunt niet een een dual processor. Vandaar dat Windows NT, het ''professionele broertje'' van de gewone Windows, betere ondersteuning heeft daarvoor.

Verwijderd

mm ik heb 75% @ idle???

Verwijderd

vanwaar deze schop Jongeman?

• Janao
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 20:19

Janao

Dog Clubbing Cat

Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 22:22:
vanwaar deze schop Jongeman?
Aantal postings 136
Gemiddeld aantal postings per dag 2
Geregistreerd op Tuesday 01 October 2002 20:12

MiStErMaNiAc = n00b op GoT :P

Be welcome Grasshopper 8)7

I am not responsible for any harm or damage to you or your computer caused by the above message

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:41

Jaymz

Keep on moving !

/niet echt nuttige schop :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.