Toon posts:

[BC3] pc loopt vast na starten...lege batterij ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Howdy
Gisteren kreeg ik van mijn peter een mobo die volgens hem defect was met een P1 233MMX chipje erop van Intel. Toen ik het bordje vlug ff inplugde op wat oude hardware kon ik booten en in de bios laden ... dit alles zo''n 20 sec. en toen liep het vast. Na een reboot kon ik minder lang de pc gebruiken. Alle andere pogingen liepen uit op vastlopers voor ik de bios kon openen.
Kan het zijn dat de batterij van het mobo (al oud) leeg is ?
Mobo: V58XA van Acer
assist.acer.com/public/articles/2222.htm
assist.acer.com/public/articles/2226.htm
dit mobo zat in een IBM aptiva...
alle gebruikte randapparatuur werkt 100 % zeker.
Hopelijk weten jullie wat er scheelt. :)

Vriendelijke groet,
Taranis

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ja en nee
Als je een lege batterij hebt kan het bios de instellingen niet onthouden.

En ik weet dus niet wat de standaardinstellingen zijn

offtopic:
300 posts, joepie

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 00:07
kan verschillende dingen zijn: koeler niet goed op processor, wordt te warm: vastloper. je geheugen kan te snel ingesteld zijn, zet het op CAS3. de voeding is niet krachtig genoeg (minst aannemelijk). deze 3 kom ik zelf het vaakst tegen bij pc bouwen. processorkoeler er niet goed op is nr1.
dus als het maar 20sec goed werkt, snel de bios in, (advanced options) mem waarden naar cas 3-3-3 veranderen en snel saven. suc6 >:)

Verwijderd

Topicstarter
voeding is 230Watt en trekt het zeer goed met 4 hd''s en een hoop pci-kaarten. Aan dit sys hangt maar 1hd + 1 fdd.
Het geheugen is 128MB MEC PC100 CAS3 geheugen.

suggesties welkom ;)

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 00:07
dan denk ik toch dat je koeler niet goed op de processor zit. is het enige wat ik zo kan verzinnen. ow ja en uiteraard standaard procedure: alle kaarten eruit behalve videokaart, geheugen (in ander slot) processor, voeding. dus ook alle hdd''s floppy''s etc eraf halen.

Verwijderd

Battery is het niet, met lege batterij moet hij gewoon bootten maar verliest hij alle instellingen.

Verwijderd

Topicstarter
zojuist ff gecontroleerd hoe warm de cpu is en hij blijft redelijk koel... dus hier kan het nie aan liggen...

nog ideëen ?
Pagina: 1