Ik kan sinds ik mijn nieuwe Asus A7V133 mobo gebruik, geen cd''s meer branden. Bij zowel Nero als CDRWin loopt mijn Philips (Yamaha) brander vast als ik (audio) tracks van mijn harde schijf probeer te branden. Ik heb mijn brander als slave op de secondary IDE van het mobo aangesloten en mijn IBM harde schijf als master op de Promise Ultra Ata 100 controller op het mobo. Ligt het probleem bij de bug in die Southbridge waar men opeens allemaal over spreekt of moet ik misschien eerst de brander software eens opnieuw installeren?
Staat je DMA aan bij apparaatbeheer>schijfstations.
Wil ook wel eens helpen.
Andere tips
defrag
scandisk
virusscan uitzetten
Brander op secondary master zetten.
Genoeg schijfruimte.
Bios nalopen.
Alle overige progs afsluiten.
Wil ook wel eens helpen.
Andere tips
defrag
scandisk
virusscan uitzetten
Brander op secondary master zetten.
Genoeg schijfruimte.
Bios nalopen.
Alle overige progs afsluiten.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
je fikker als master zetten is het beste, en samen met een hd op 1 controller is ook verboden (je verhaal niet gelezen of dat zo was
)
Het ligt iig niet aan de southbridge, ik heb een Asus A7V133 rev. 1004 en ik fik vrolijk 2 Cd''s tegelijk
Die stomme virusscanners zouden inderdaad weleens de boosdoener kunnen zijn.
Verwijderd
het kan best de southbridge zijn hoor.
en als iemand geen problemen heeft met de southbridge wil niet zegge ndat hji ze niet heeft. (het openbaart zich niet op alle systemen namelijk).
Als je de problemen houd probeer ff de fix dan.
Download de patch of gebruik de fix die op
http://home.nikocity.de/doelf/review-kt133a-4-en.html
staat
en als iemand geen problemen heeft met de southbridge wil niet zegge ndat hji ze niet heeft. (het openbaart zich niet op alle systemen namelijk).
Als je de problemen houd probeer ff de fix dan.
Download de patch of gebruik de fix die op
http://home.nikocity.de/doelf/review-kt133a-4-en.html
staat
Ik heb een VIA PCI Latency driver patch gebruikt, maar dat helpt niks. Ook virusscanner weggehaald maar nog niks. Ik denk dat het probleem toch softwarematig gezocht moet worden. Ik ga morgen maar eens brandersoftware opnieuw installeren. Er is zoveel veranderd na installatie Asus A7V133 en Windows ME etc.
Probeer eerst nog eens in je BIOS de slave device op de 2e controller te forceren op PIO, dus ipv AUTO niet DMA maar PIO kiezen. Vinkje in Windows bij DMA weghalen als dat er nog staat.
Lukt het branden nu wel? Probleem toch de Via chipset lijkt me...
Lukt het branden nu wel? Probleem toch de Via chipset lijkt me...
Bnet pindle#2913
Heb je een SB Live ??????
Want dan kan de 686B southbridge zeer waarschijnlijk problemen geven...
Ik heb die latency patch geinstalleerd en geen problemen meer! Kon voorheen geen 2 cd''s achter elkaar fikken zonder vastloper en nu gaat het perfect!
Want dan kan de 686B southbridge zeer waarschijnlijk problemen geven...
Ik heb die latency patch geinstalleerd en geen problemen meer! Kon voorheen geen 2 cd''s achter elkaar fikken zonder vastloper en nu gaat het perfect!
offtopic:
Heb hierdoor wel zeker 12 cd''s verneukt
Heb hierdoor wel zeker 12 cd''s verneukt
Verwijderd
Dat zegt niks gast, bij sommigen gaat het niet goed en jij hebt net mazzel.Op dinsdag 17 april 2001 23:19 schreef Sick_Nick het volgende:
Het ligt iig niet aan de southbridge, ik heb een Asus A7V133 rev. 1004 en ik fik vrolijk 2 Cd''s tegelijk
Ik heb de Soundblaster 5.1 Live, dat zal ook wel problemenkindje zijn misschien? Ik heb jullie overige oplossingen nog niet geprobeerd. Zal ik spoedig doen, alvast bedankt!
live er tijdelijk uit slopen, dan nog een keer proberen, en heb je die patch al geinstalleerd? als je dit doet, werkt het 100%, daar ben ik van overtuigd.
Verwijderd
Ik zou even goed kijken voro biosupdates
msi
asus
abit
epox
hebben allemaal als het goed is al een biosupdate
(msi en asus nog niet bevestigd, maar er ze hebben wel een nieuwe beta bios)
msi
asus
abit
epox
hebben allemaal als het goed is al een biosupdate
(msi en asus nog niet bevestigd, maar er ze hebben wel een nieuwe beta bios)
Milanese,
klopt! dit staat namelijk ook in de handleiding van plextor dat de cd-brnader op een master moet met het liefst niets als slave!
kan inderdaad ook gewoon die southbridge zijn. patch moet dan helpen.
weet iemand trouwens ook of dit euvel voorkomt met de raid versies???
klopt! dit staat namelijk ook in de handleiding van plextor dat de cd-brnader op een master moet met het liefst niets als slave!
kan inderdaad ook gewoon die southbridge zijn. patch moet dan helpen.
weet iemand trouwens ook of dit euvel voorkomt met de raid versies???
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Het is waardeloos, nog steeds niks...ik krijg unrecoverable hardware errors. Hij doet het echt niet, ik heb mijn writer als master en mijn gewone cd rom als slave. Beide staan met DMA op uit en bij opstarten zijn het volgens bios gegevens Mode 4 cd rom spelers. Is dit Ultra DMA 4?
Pagina: 1