[BC3] Golden Orb op een Pentium II (2 ja)????????

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Howdy,

Effe een (domme?) vraag. Ken ik een Golden Orb op een Pentium II 350MHz gooien? Wil graag wat weten over wat ik wil hebben voordat ik ''t koop :) Als ik niet standaard dit ding erop ken gooien ken ik m''n Processortje niet modden ofzo?
O ja, ik heb search gedaan en ik kon niet echt iets vinden waarvan ik zei "EUREKA!" :P
Alvast bedankt!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Alle domme vragen zijn al een keer gesteld, gewoon goed zoeken. Met Onno''s search vind je waarschijnlijk wat meer.

• BC3 Victim
Helaas, onno search werkt niet. Maarja, ik zei ook al dat ik al had gezocht met search. Om het wat duidelijker te maken, ik zocht op: Golden Orb, Thermaltake, Orb, Golden, Pentium II, PII, Golden Orb op Pentium II en ik heb ook een heleboel (niet alle ;))topics gelezen maar IK VOND HET NIET! Als je wel de juiste topic heb die ik wil hebben, gimme, gimme, gimme! :).
Maar goed.. Weet iemand wel wat ik moet hebben?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:52
Als ik het zo eens bekijk past zo''n GoldenOrb prima op een PII350, mits het een SECC2 PII is. Heb hier een PII liggen (SECC2) en daar moet de koeler op exact dezelfde manier worden vastgezet als op m''n PIII Coppermine (SECC2 met GoldenOrb). De PII verschilt alleen omdat er nog twee SRAM chips (L2 cache) op het PCB zitten, maar die zijn laag genoeg zodat de Orb ze niet aanraakt/beschadigd.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BC3 Victim
Wat is een SECC2 voor iets? Sorry voor deze domme vragen maar ik wil toch wel weten waar ik over ouwehoer :) En hoe zou ik hier achter kunnen komen?

Verwijderd

dat is de bepaalde manier van bevestigen SECC
en SECC2 zijn namen lijk verschillent zo is de Celeron SECC en de P2 350 400 450 en P!!!
SECC2 ik wil al een helentijd een dikken ALPHA Cooler maar ik weet niet zeker of deze dus op mijn P2 400 kan dus als ieman wat links kan geven van MOOIEN EN vooral GROTEN Heatsinks en fans dan laat die ook maar hiero ff achter :)

• Abbadon
Die PII''s zijn verpakt in zo''n zwarte rechthoek; dat heb je vast wel eens gezien. Nu zijn deze verpakkingen er in twee soorten, te weten SECC en SECC2 (Single Edge Contact Cartidge). Naast een verschil in thermisch concept verschilt ook de manier van ''vastzetten'' op het moederbord onderling. Om het kort te houden, de SECC heeft meer zwart plastic: de verpakking valt zelfs over de goudkleurige contactpunten heen. Bij de SECC2 zijn de contactpunten bloot. Overigens kun je het aan de hand v.d. SSPEC code op de bovenkant v.d. cpuverpakking zien, deze bestaat uit 5 karakters beginnend met een S. Op de Intel site kun je vervolgens zien welke cpu het is. Overigens heb ik daar wel een lijst van als je niet die hele Intel site wil doorzoeken.

• Abbadon
Hm, ik zie net dat de 350 er alleen is in SECC2/PLGA, da''s net weer ff anders als de SECC2/OLGA (verwarrend hè). Beide hebben andere heatsink specificaties. Ik durf nu niet meer te beweren dat de GoldenOrb er probleemloos op past.

• BC3 Victim
Wel bedankt!! Als ie dit nog leest kun je dan gelijk effe die lijst achterlaten.. Ben wel een paar keer op die intel site geweest maar die zuigt zwaar op een foute manier vind ik. Is er nog iemand die wel kan uitleggen wat voor Pentium II 350MHz ik heb? :)

• Abbadon

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 10:36
ik vraag het altijd aan de mensen van www.oc-shop.nl

• BC3 Victim
Helaas.. ik schijn met mijn "in a box" geval helemaal geen andere cooler erop te kunnen donderen :( :(... Heb maar een nieuwe vraag gepost:

[topic=163622]

Wel bedankt voor de hulp mensen :)

Pagina: 1