Toon posts:

[BC3] Asus A7V133 TBird 1 GHz op 7.5x133?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Asus A7V133 MB en een TBird 1 GHz (10x100)(niet unlocked). Kan ik mijn processor zonder te unlocken op 7.5x133 laten lopen? Ik heb geprobrobeerd om hem op 7.5x100 te laten lopen, maar dat werd geen succes, want opstarten wilde hij niet meer.

Mocht ik hem wel op 7.5x133 kunnen laten lopen, doe ik dat dan via de BIOS of via het moederboard. Moet ik de Vcore nog aanpassen?

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-08 12:41

RgR

Om de multiplier te veranderen zul je echt de processor moeten unlocken.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is jammer, ik dacht een verlaging van de multiplier geen probleem zou zijn. En unlocken lijkt me geen leuk werkje.

• basjuh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:40
Gebruik de search eens, op Die Hard Overclocing etc kun je btw beter deze vraag stellen. Maar goed. Unlocken is SIMPEL. De L1 bruggetjes op de processor doorverbinden met een potlood streepje. Als je dan gaat over of underclocken, kun je inderdaad spelen met de FSB, de MP EN de VCORE.

Weet t soms wel beter

Verwijderd

Gewoon unlocken en runnen met die handel... Heb 1 GHz hier lopen op 8,5 x 133. Maar ik ga hem weer terugzetten naar 8 x 133, want hij is toch niet helemaal stabiel. Zonder VCore aanpassing welliswaar.

Verwijderd

Op dinsdag 17 april 2001 13:08 schreef Rambo_rules het volgende:
Dat is jammer, ik dacht een verlaging van de multiplier geen probleem zou zijn. En unlocken lijkt me geen leuk werkje.
Het is ook zo''n werk--> 4x | | | | zetten

Mafkees

:+

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb hetzelfde ook geprobeerd via het bios zonder hem met potloodstreepjes te unlocken maar ik krijg hem niet meer terug naar 10 x 100,
Ik heb ook een TBird 1000 en een A7V133

Hoe moet je hem terugzetten naar 10 x 100, via de switches op het moederbord?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Bij grote problemen zou ik het via de jumpers op het moederbord doen. Als het eenmaal draait en je hebt de processor unlocked heel gauw naar jumper free mode gaan en lekker overklokken die boel. Als je een recente TB hebt met bijvoorbeeld een AXIA core kun je heel ver gaan hoor. Heel belangrijk is een goeie koeling en dan de VCore omlaag en dan race je met je 1 GHZ TB''tje zo naar de 1400 Mhz. De Asus A7V133 is superstabiel en je moet de boel wel heel erg verkloten wil je de boel muurvast laten lopen.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 12:27

Sick Nick

Drop the top!

Op dinsdag 17 april 2001 20:21 schreef nevyn het volgende:

[..]

Het is ook zo''n werk--> 4x | | | | zetten

Mafkees

:+
[mierenneukmode]
als je 4x | | | | doet gaat het toch niet helemaal goed volgends mij. 4 streepjes zijn genoeg, 16 is wat teveel van het goede ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 17 april 2001 22:31 schreef DiabloRules het volgende:
Ik heb hetzelfde ook geprobeerd via het bios zonder hem met potloodstreepjes te unlocken maar ik krijg hem niet meer terug naar 10 x 100,
Ik heb ook een TBird 1000 en een A7V133

Hoe moet je hem terugzetten naar 10 x 100, via de switches op het moederbord?
Dat was zeker zweten. Ja, via het moederboard kun je hem weer op 10x100 zetten, maar wel ff kijken of alle jumpers goed staan voordat je naar de jumper-mode gaat. Bij mij stond het voltage compleet verkeerd, zag het net op tijd. Oef.

Verwijderd

Op dinsdag 17 april 2001 22:43 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

[mierenneukmode]
als je 4x | | | | doet gaat het toch niet helemaal goed volgends mij. 4 streepjes zijn genoeg, 16 is wat teveel van het goede ;)
lol

Ik dacht nog: zal ik het veranderen. Komt vast wel een lolbroek die ff te kakken zet

:D
Pagina: 1